Externt storage til NT server, hvordan?
Fra : Jonny Jensen

Dato : 19-03-03 19:05

Hejsa. Har tilladt mig at krydsposte, da jeg mener at emnet kan høre ind
under begge grupper.

Har en server stående med Windows NT 4 Server SP4 installeret (kan dog nemt
opdateres til SP6a hvis det er nødvendigt). Jeg står og mangler en god og
hurtig løsning til noget externt storage, og havde egentlig overvejet at
smide en Adaptec USB 2.0 eller Firewire controller i, og så have en IDE
harddisk til backup og datatransport i externt kabinet sat til, men
problemet har vist sig at være at NT, ifølge Adaptec, ikke understøtter brug
af nogen af delene. Hvad gør man så?

Ville være rigtigt rart med nogle gode forslag. På forhånd tak.

Jonny.

Fra : Morten L.

Dato : 19-03-03 21:08

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
brug
> af nogen af delene. Hvad gør man så?
>
> Ville være rigtigt rart med nogle gode forslag. På forhånd tak.

NT supporterer ikke USB - og sikkert heller ikke firewire.. ved det ikke
med sikkerhed.

MEN - hvad med at tage et helt almindeligt SCSI kabinet - der er SCSI
controller i de fleste servere. - Det er LANGT den billigste løsning - og så
er det hurtigt.

IMHO
Morten

Fra : Jonny Jensen

Dato : 19-03-03 22:38

> NT supporterer ikke USB - og sikkert heller ikke firewire.. ved det ikke
> med sikkerhed.

Nej, fandt jeg så ud af :)

> MEN - hvad med at tage et helt almindeligt SCSI kabinet - der er SCSI
> controller i de fleste servere. - Det er LANGT den billigste løsning - og

> er det hurtigt.

Jo, men det var meningen at jeg skulle kunne flytte disken til andre
systemer, og det bliver en dyr omgang hvis alle andre, som bruger den
externe disk skla have SCSI controller i...

Ingen andre forslag?

Jonny.

Fra : Morten L.

Dato : 20-03-03 16:49

> [...]
> systemer, og det bliver en dyr omgang hvis alle andre, som bruger den
> externe disk skla have SCSI controller i...

Syns, jeg så en USB eller Firewire -> SCSI konverter - så kan de klares på
dén måde.
Hvorfor ikke bare flytte data over netværket? - eller CD??

/Morten

Fra : Jonny Jensen

Dato : 20-03-03 20:50

> Syns, jeg så en USB eller Firewire -> SCSI konverter - så kan de klares på
> dén måde.
> Hvorfor ikke bare flytte data over netværket? - eller CD??

Har ikke CD'er på 4-5 GB, og gider ikke brænde flere filer... Og
netværkskablet skulle i så fald være 8 KM langt :(

Men hvad med nogle IDE Hotswap skuffer? Var det en løsning? Det ville være
lidt billegere end SCSI versionen, ikke?

Jonny.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 21-03-03 00:50

> Har ikke CD'er på 4-5 GB, og gider ikke brænde flere filer... Og
> netværkskablet skulle i så fald være 8 KM langt :(

Evt. en DVD brænder... medierne er ved at komme ned i pris... evt. en
DVD-RAM brænder? Hvis du da har DVD drev i destinations maskinen.

Fra : Morten L.

Dato : 21-03-03 11:06

Eller en "Network Attached Storage" boks.

Dette KUNNE jo være en helt almindelig PC, med en stor HDD......

/Morten