bluetooth på den fede måde
Fra : Ben Knudsen

Dato : 19-03-03 16:16

Jeg har lige fået en bluetooth-adapter ind af døren...
Damn, det er godt legetøj. Endelig sammenhæng mellem adressebøger på mac
og telefon, SMS fra computeren + SMS'er til mig dukker op på skærmen,
arbejdskalender (og advarsler!) på telefonen...

Hvis du har en Ericsson t68i eller t39, så er der altså ingen vej udenom

Mvh Ben

ps jeg har selv en t39'er - adapteren er en Allcom, som var den billigste
www.edbpriser.dk - og den virker fint!

Fra : Christian Flintrup

Dato : 19-03-03 19:38

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> arbejdskalender (og advarsler!) på telefonen...
>
> Hvis du har en Ericsson t68i eller t39, så er der altså ingen vej udenom

Tillykke med det

Legetøjet forbedres endnu mere med Sony Ericsson Clicker fra
http://www.salling.com - det kører rigtig godt

--
Christian Flintrup

Fra : Ben Knudsen

Dato : 19-03-03 20:27

news@agge.net writes:
>Legetøjet forbedres endnu mere med Sony Ericsson Clicker fra
>http://www.salling.com - det kører rigtig godt

Jeg har allerede været der

Fra : Peter Theglev

Dato : 24-03-03 15:57

Ben Knudsen wrote:
> [...]
>

> Mvh Ben
>
> ps jeg har selv en t39'er - adapteren er en Allcom, som var den billigste

Den kan jeg da ikke liiige finde? Der er en Trust til 499,-.
Er Allcom'en billigere? Link?

Peter

Fra : Peter Theglev

Dato : 31-03-03 21:09

Peter Theglev wrote:
> [...]

Jeg har en t68i og en Bluetooth-adapter, men:
1) Hvordan dukker dine SMS'er sendt til telefonen op på skærmen på
Mac'en (er der noget, jeg har misforstået)?
2) Bli'r gadenavn, post-nr. og by også overført til din telefon? Det gør
det ikke på min ...

Peter

Fra : Ben Knudsen

Dato : 24-03-03 18:36

Peter Theglev <peter.theglev@adpeople.dk> writes:
>Den kan jeg da ikke liiige finde? Der er en Trust til 499,-.
>Er Allcom'en billigere? Link?

<http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1824837891>

Ben

Fra : Peter Theglev

Dato : 25-03-03 14:21

Ben Knudsen wrote:

> <http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1824837891>
>
> Ben

Gracias!

Fra : Ben Knudsen

Dato : 31-03-03 21:33

Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> writes:
>Jeg har en t68i og en Bluetooth-adapter, men:
>1) Hvordan dukker dine SMS'er sendt til telefonen op på skærmen på
>Mac'en (er der noget, jeg har misforstået)?

Nej, den er god nok. Du skal have adressebog aktiveret og "åben" bluetooth
forbindelse (symbolet skal være blåt).
Så kan du også sende sms'er fra adressebogen.

>2) Bli'r gadenavn, post-nr. og by også overført til din telefon? Det gør
>det ikke på min ...

Hmmm. Det ved jeg faktisk ikke - bruger det ikke endnu, men jeg skal
tjekke det

Mvh Ben

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-03-03 23:28

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Nej, den er god nok. Du skal have adressebog aktiveret og "åben" bluetooth
> forbindelse (symbolet skal være blåt).
> Så kan du også sende sms'er fra adressebogen.

Det er vildt smart, men det er ærgeligt at adressebogen ikke
understøtter lange SMS'er, når nu er det så nemt at skrive dem på
computeren.

> Hmmm. Det ved jeg faktisk ikke - bruger det ikke endnu, men jeg skal
> tjekke det

Det gør det ikke til min, men det skyldes jo nok, at telefonen slet ikke
har de felter.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Peter Theglev

Dato : 01-04-03 07:15

Det gør

> Det gør det ikke til min, men det skyldes jo nok, at telefonen slet ikke
> har de felter.

Det kan du se'føli ha' ret i ...

Har I lavet egne scripts til Clicker? Jeg har ALDRIG rodet med scripts,
men ku' godt tænke mig at kunne sætte Mac'en på vågeblus fra t68i'eren.
Er det mon nemt?

Peter

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-04-03 08:33

Peter Theglev <peter.theglev@adpeople.dk> wrote:

> [...]
>
> Har I lavet egne scripts til Clicker? Jeg har ALDRIG rodet med scripts,
> men ku' godt tænke mig at kunne sætte Mac'en på vågeblus fra t68i'eren.

Det er nok ganske nemt - ikke fordi jeg selv har prøvet det - men du kan
jo ikke vække den igen.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-04-03 11:24

> [...]

> Har I lavet egne scripts til Clicker? Jeg har ALDRIG rodet med scripts,
> men ku' godt tænke mig at kunne sætte Mac'en på vågeblus fra t68i'eren.

Meget!

Smut en tur i "Action Editor" Tryk på "New..." og vælg script.

Indsæt følgende i højre side:

say "Goodnight"
tell application "Finder" to sleep

--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Peter Theglev

Dato : 01-04-03 13:32

Michael Tysk-Andersen wrote:

> Meget!
>
> Smut en tur i "Action Editor" Tryk på "New..." og vælg script.
>
> Indsæt følgende i højre side:
>
> say "Goodnight"
> tell application "Finder" to sleep

hmm - scriptet lader til at fungere fint, men jeg får det ikke op på
telefonen som en mulighed. Hvordan gør man det?

Peter

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-04-03 14:00

Peter Theglev <peter.theglev@adpeople.dk> wrote:

> hmm - scriptet lader til at fungere fint, men jeg får det ikke op på
> telefonen som en mulighed. Hvordan gør man det?

Du har formentlig navngivet scriptet noget fornuftigt som f.eks "sleep".
Gå der efter i "Phone Menu" og find dit script i højre side og træk det
over i venstre side. Navngiv titlen som du vil se den på telefonen.

Du skal muligvis publishere menuen til din telefon efter at du har
foretaget ændringer.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Ben Knudsen

Dato : 01-04-03 09:00

spam02@tdcadsl.dk (rené frej nielsen) writes:
>Det er vildt smart, men det er ærgeligt at adressebogen ikke
>understøtter lange SMS'er, når nu er det så nemt at skrive dem på
>computeren.

Der er helt klart plads til forbedringer. Men mon ikke det kommmer - enten
i næste udgave af Address Book eller i form af shareware-programmer?
Jeg savner både lange beskeder, understøttelse af specialtegn, evt mms.
Desuden muligheder for at få en global menu, der gør det muligt at sende
en sms alle mulige andre steder fra end lige address book. En historik på
ens sms'er kunne også være cool.

Ben

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-04-03 12:50

> [...]

> en sms alle mulige andre steder fra end lige address book. En historik på

Lad os håbe, at Apple tager udfordringen op.