Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus V3
Fra : Tommy Flindt

Dato : 19-03-03 15:53

Bare lige et hurtigt spørgsmål!

Overvejer at købe et Canon Ixus v3... Er det en god ide?

Er der evt. nogle andre kameraer indenfor samme prisklasse, som er
anbefalelsesværdige??

Mvh

Tommy Flindt

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-03-03 17:11

Tommy Flindt wrote:

> Bare lige et hurtigt spørgsmål!

Fyr løs.

> Overvejer at købe et Canon Ixus v3... Er det en god ide?

For mig var det.

> Er der evt. nogle andre kameraer indenfor samme prisklasse, som er
> anbefalelsesværdige??

SONY evt.

List evt. dine behov, så kan jeg nemmere hjælpe dig til at finde ud af om V3
er noget for dig.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://www.tux3do.com/shop.htm

Fra : Tommy Flindt

Dato : 19-03-03 17:17

Mine behov!? Bare et godt kamera som kan tage nogle flotte billeder af min
familie..

Ønsker selvfølgelig det skal være rimelig kvalitet.

Tommy

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-03-03 17:37

Tommy Flindt wrote:

> Mine behov!? Bare et godt kamera som kan tage nogle flotte billeder af min
> familie..

Det tager ihvertfald flotte billeder, og selve den tekniske kvalitet er IMHO
i top!

> Ønsker selvfølgelig det skal være rimelig kvalitet.

Det er ikke bare rimeligt, men også i høj kvalitet. Lækkert i børstet stål
og med gode knapper. Lille størrelse også.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 19-03-03 19:05

Hej Martin

Gider du ikke sende mig nogle test billeder, jeg synes ikke mit V2 tog så
skarpe billeder.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-03-03 19:27

Jacob Olsen wrote:

> Hej Martin
>
> Gider du ikke sende mig nogle test billeder, jeg synes ikke mit V2 tog så
> skarpe billeder.

Jo! Hvilken opløsning? På min hjemmeside ligger der nogle i 640x480...:

http://www.tux3do.com/images/bamse.jpg
http://www.tux3do.com/images/usbflashreader.jpg
http://www.tux3do.com/images/3boxes.jpg

Hvis du er interesseret i de lidt større opløsninger, så sig til, så tager
jeg gerne nogle af den pukkelrykkede og lægger online så du kan sammenligne

De 3 eksempler er taget med den mellemste detaljegrad og alt sat på Auto.

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-03 08:36

> "Martin L. Johansen"
> Det er ikke bare rimeligt, men også i høj kvalitet.
> Lækkert i børstet stål og med gode knapper. Lille
> størrelse også.

Og så fungerer den som en rød-øye generator(nettopp
p.g.a størrelsen). Jeg solgte mitt og kjøpte et annet.
Kameraet gir røde øyne på over 90% av bildene. Nå kan
man jo benytte software og så rette dem opp, men det
tar jo straks litt mer av familimannens/fruens tid.
Vil man unngå/redusere sjansen for røde øyne bør man
velge et kamera som har minst 50mm senteravstand mellom
linse og blits, helst 55mm.

Bare et tips(som jeg selv aldri fikk).

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 20-03-03 11:22

"Tor Eivind Ravndal" <tor-eivind[dot]ravndal[at]akerkvaerner.com> wrote:

> [...]
> Vil man unngå/redusere sjansen for røde øyne bør man
> velge et kamera som har minst 50mm senteravstand mellom

Det lyder som en and... røde øjne opstår på grund af den direkte påvirkning
af blitzen, dvs. den oplyser det bagerste af øjet og det røde man ser er
blodårer. Jeg tvivler på at nogle få centimeter kan gøre det.

Tværtimod skal blitzen meget længere væk, fx. som ekstern blitz.

Mit gamle HP318 fx lavede ligeså mange røde øjne.

> Bare et tips(som jeg selv aldri fikk).

Jeg har heller ikke fået tippet.

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-03 14:50

> [...]
> det bagerste af øjet og det røde man ser er blodårer.
> Jeg tvivler på at nogle få centimeter kan gøre det.

Tallene har jeg fått fra Kai Thon(www.digit.no), som
går for å være en av norges store kapasiteter på dette
feltet. Min egen erfaring stemmer godt med de tallene
han kommer med. Et et par centimeter virkelig kan gjøre
susen. På mitt V3 er senteravstanden mellom linse og
blits på kun 34mm. Resultat: 95% røde øyne. På mitt G3
er senteravstanden 50mm. Resultat: 5% røde øyne.

> "Martin L. Johansen"
> Tværtimod skal blitzen meget længere væk, fx. som
> ekstern blitz.

Ekstern blits vil bli innkjøpt, det er bare et spørsmål
om tidspunkt;)

Fra : *trads*

Dato : 19-03-03 19:26

">
> Overvejer at købe et Canon Ixus v3... Er det en god ide?
>
> Er der evt. nogle andre kameraer indenfor samme prisklasse, som er
> [...]

Jeg har det. og er ovenud tilfreds...
Her er der en info side:
http://www.digit.no/Tester/canon_ixus_v3/ixus_v3_intro.htm

Jeg købten mit i Tyskland og sparrede en bunke penge :
http://www.powerseller24.de/ Ca 3250kr Alt incl..

Fra : Jacob Olsen

Dato : 19-03-03 22:12

Det er nok bare mig, men synes stadig de er uskarpe, det er mange canon´s
kameraer synes jeg. også G2

Fra : J@N

Dato : 20-03-03 11:09

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dkk> skrev i en meddelelse
> Det er nok bare mig, men synes stadig de er uskarpe, det er mange canon´s
> kameraer synes jeg. også G2

Jeg er enig med dig i "at det nok bare er dig".
Et af Canons varemærker er at de leverer endog særdeles høj billedkvalitet.

Jan

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 19-03-03 20:33

"Klap lige hesten" hvis du har tid! Det vælter frem med nye modeller i disse
dage/måneder - f.eks. ny Sony med 5 megapix. til kr. 5000 vejl. Canon har
også lanceret ny Digital Ixus S400 med 4,1 megapix. og 3 x zoom til 5495
vejl. (set til 4798).

Så man kan så overveje et af de nye eller se om der ikke kommer prisfald på
de "gamle" modeller....

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk