Bene ring
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 19-03-03 13:43

Jeg har lige modtaget og skynder mig at sende det videre.

Jeg har netop modtaget en mail, med understående tekst, og videresender den,
i den tro, at Når ånden har talt, vil Vi også blive velsignede, ved at
handle på det.

Gud velsigne dig

Eddi

www.livetslys.dk

Kære alle

Jeg har netop modtaget denne mail, og sender den videre til jer.
Kærlig hilsen Dyveke

Ved et bede møde, hvor der blev bedt for hændelser i verden, fortalte en
bedeforkæmper, at Jesus havde vækket ham midt om natten og sagt til ham, at
hvis en million mennesker ville bede for, at Saddam Hussein trak sig tilbage
som præsident, kunne vi undgå krig. Vi, der var til stede ved mødet,
forpligtede os til at kontakte 10 troende og anmode dem om at bede for
dette, samt om at de henvender sig til yderligere 10 troende, og anmoder dem
om at bede.

Lad endelig dette gå videre og ved Guds nåde kan vi undgå en konflikt.

--
Med kærlig hilsen fra Børge.
http://www.nydheder.subnet.dk/ min hjemmeside

Fra : Kurt

Dato : 19-03-03 15:39

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

> [...]
at
> hvis en million mennesker ville bede for, at Saddam Hussein trak sig

Ham gud der og jesus for den sags skyld, er da nogle sataner hvis i ikke
lige når en million .
Jeg kan lige se ham for mig stå og tælle bønner op og konstatere at der kun
var 847.233 der havde bedt ,og så trække på skulderen ,og sige nå ,så må der
jo blive krig .
Der kan man squ da tale om at være en bitch.

Fra : Peter T Nielsen

Dato : 19-03-03 19:01

"Kurt" <kurt@kurt.kurt> wrote in message
> [...]
der
> jo blive krig .
> Der kan man squ da tale om at være en bitch.

1 mosebog kap 18
v16 Derpå brød mændene op og rettede blikket mod Sodoma, og Abraham fulgte
dem på vej. v17 Herren tænkte: »Skulle jeg skjule for Abraham, hvad jeg har
i sinde at gøre? v18 Abraham skal jo blive til et stort og mægtigt folk, og
alle jordens folk skal velsignes i ham. v19 Jeg har jo udvalgt ham til at
pålægge sine sønner og sin slægt at følge Herrens vej og øve ret og
retfærdighed, så Herren kan lade det ske, som han har lovet Abraham.« v20
Og Herren sagde: »Der lyder et højt skrig fra Sodoma og Gomorra; deres synd
er meget stor. v21 Nu vil jeg gå ned og se, om deres handlinger virkelig
svarer til det skrig, som har nået mig, eller om de ikke gør; det vil jeg
vide.«
v22 Mændene drejede af derfra og gik mod Sodoma, men Abraham blev stående
foran Herren. v23 Abraham trådte nærmere og sagde: »Vil du virkelig udrydde
retfærdige sammen med uretfærdige? v24 Måske er der halvtreds retfærdige i
byen. Vil du så virkelig udrydde dem og ikke tilgive stedet på grund af de
halvtreds retfærdige, som er i den? v25 Du kan umuligt handle sådan og slå
retfærdige ihjel sammen med uretfærdige, så retfærdige og uretfærdige får
samme skæbne. Det kan du umuligt! Skulle han, der dømmer hele jorden, ikke
øve ret?« v26 Herren svarede: »Hvis jeg i Sodoma finder halvtreds
retfærdige i byen, vil jeg tilgive hele stedet for deres skyld.« v27
Abraham svarede: »Nu vover jeg igen at tale til dig, Herre, skønt jeg kun er
støv og aske! v28 Måske mangler der fem i de halvtreds retfærdige; vil du
så ødelægge hele byen på grund af de fem?« Han svarede: »Jeg vil ikke
ødelægge den, hvis jeg finder femogfyrre.« v29 Men Abraham blev ved med at
vil jeg lade være at gøre det.« v30 Så sagde han: »Nu må du ikke blive
vred, Herre, når jeg taler. Måske findes der tredive,« og han svarede: »Jeg
vil ikke gøre det, hvis jeg finder tredive.« v31 Men han sagde: »Jeg vover
igen at tale til dig, Herre! Måske findes der tyve,« og han svarede: »For de
tyves skyld vil jeg lade være at ødelægge den.« v32 Så sagde han: »Du må
ikke blive vred, Herre, når jeg taler denne ene gang endnu. Måske findes der
ti,« og han svarede: »For de tis skyld vil jeg lade være at ødelægge den.«
v33 Så gik Herren, da han var færdig med at tale med Abraham, og Abraham
vendte hjem.
http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm

Peter

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 19-03-03 15:56

> [...]
at
> hvis en million mennesker ville bede for, at Saddam Hussein trak sig

En bedre ide er at overlate saken til jødene i New York som mener at en fisk
på slaktedisken i anledning af krisen i Irak, angivelig skal ha oppfordret
til på hebraisk at lese skriftene og be, "for endetiden er nær".

BBC News; http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2854189.stm

Kjellemann

Fra : KdCon

Dato : 19-03-03 19:08

> [...]
den,
> i den tro, at Når ånden har talt, vil Vi også blive velsignede, ved at

hej alle hvis i stiller jer op på en stol og beder til at Jesus Jensen får
5millioner kr. i hovedet i morgen så giver jeg en øl til alle her inde til
sommer For det lykkes helt bestemt !!
Jesus Jensen Glæder sig utroligt megt og på forhånd tak!!!!!!!!!

Fra : Livetslys

Dato : 21-03-03 04:41

Jeg har ellers ikke haft så meget på hjerte, som jeg ikke allerede, har
været så heldig at få lov at dele i mine andagter på hjemmesiden:
www.livetslys.dk , men jeg føler alligevel jeg vil "blande" mig lidt i
debatten omkring denne bønnering, og vil gerne samtidigt benytte denne mail,
til at sige hej til alle i dygtige og brændende mennesker, som jeg har været
så priviligeret, at læse en masse fra, igennem de ca 14 dage jeg har kendt
til denne nyhedsgruppe.

Det er ganske bibelsk, at Gud prøver vores tro, i sådanne situationer, som
han har gjort, overfor vedkommende der har fået lagt dette på hjertet, med
at få 1000 mennesker til at bede, og jeg tror at der er en stor velsignelse
i, at handle på Herrens ord, hvadenten vi "føler" det eller ej.

At krigen er udbrudt alligevel, kan skyldes flere ting:

1: At der måske ikke har været ret mange der har taget denne bønneopfordring
seriøst, og derfor ikke har videresendt/videregivet informationen

2: At mailen simpelthen ikke er kommet ud til så mange troende, som det var
meningen, dog vil jeg tilføje, at hvis Gud har sagt, at vi skulle sørge for
at 1000 mennesker skulle bede, skyldes det en menneskelig brist, for Gud vil
ikke give os opgaver der er umulige, uden selv at bistå, så det alligevel
bliver muligt.

3: at det måske er en menneskelig tanke, og ikke Guds inspiration: Nogle
gange, får vi altså også tanker, der ikke kommer fra Gud, selvom vi gerne
vil tro det, og selvom det kan være nok så levende for os, og så gør vi det
eneste rigtige, nemlig at videregive det, og handle på det i tro, hvilket vi
skal gøre, for hvis noget er bibelsk, og inspireret af Gud, og vi ikke
handler på det, kan det få store konsekvenser, men hvis det "bare " er en
fornemmelse vi selv har fået, sker der jo ikke så meget ved det.

Gud velsigne jer alle

Kærligst

Eddi

www.livetslys.dk