Hvordan undgåes autokorrektur
Fra : enrico

Dato : 19-03-03 09:46

Personligt går det helt fint med at stave.

Hver gang jeg laver en forkortelse i Word som f.eks. eks., vil Word
absolut fortsætte med stort begyndelsesbogstav.

Laver jeg en tankestreg, mener Word, vi er ved at lave en opsummering
af punkter, og laver derfor indrykning og ny tankestreg automatisk.

Møgirriterende!

Jeg får denne pop-up: "Autokorrekturlister skal installeres osv. osv."

Hvordan undgåes denne besked, og hvordan slå jeg al mulig hjælp,
autokorrektur, gode forslag og pop-up menuer fra for stedse.

Af og til hidser jeg mig i den grad op på mit Word, så jeg tænker på
at gå tilbage til gode gamle Works.

Tak for al hjælp.

-enrico

Fra : Klostervej

Dato : 19-03-03 09:48

> [...]
>
> Hvordan undgåes denne besked, og hvordan slå jeg al mulig hjælp,
> autokorrektur, gode forslag og pop-up menuer fra for stedse.

Gå ind under funktioner - vælg autokorrektur
Herinde finder du en masse forskellige, som du kan slå til eller fra.
Gennemgå hvert faneblad, og for de fleste punkters vedkommende drejer det
sig om at fjerne nogle markeringer.
Der er i hvert fald en markering for "stort begyndelsesbogstav", som den
betegner alle punktumer for.
Mvh
Dorthe

Fra : pre

Dato : 19-03-03 10:22

Det er lige før du retter Smed for Bager. Du kan slippe for mange ærgrelser
ved at gennemgå din installation og stille den som du ønsker den skal virke.
Autokorrektur bruges internt af Word og den SKAL være installeret. Nu tror
du åbenbart at vi herude fra kan gætte hvilken Word version du bruger. Det
kan vi ikke, men generelt kan du slå stavekontrollen fra
(Funktioner/Indstillinger - Stavekontrol), dels kan du deaktivere andre ting
i AutoCorrect-sættet. Det sidste er der ellers mange der virkelig udnytter
til mange smarte ting, den slags man lærer sig efterhånden.

Alt det der ophidser dig er muligheder som er indstillet til en standard og
som kan ændres efter dit behag, dom så masnge andre ting i Office.

pre

mailto:perian&#64postkasse.net

Fra : hcma

Dato : 19-03-03 19:56

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Personligt går det helt fint med at stave.
>
> Hver gang jeg laver en forkortelse i Word som f.eks. eks., vil Word
> absolut fortsætte med stort begyndelsesbogstav.

Funktioner -> Autokorrektur -> Fanebladet Autokorrektur: slet fluebenet i
Første bogstad i sætning med stort

> Laver jeg en tankestreg, mener Word, vi er ved at lave en opsummering
> af punkter, og laver derfor indrykning og ny tankestreg automatisk.

Funktioner -> Autokorrektur - Fanebladet Autoformat under skrivning: slet
fluebenene under Automatiske opstillinger... og det samme i fanebladet
Autoformat.

m v h
HC

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-03-03 21:07

hcma <hcma@has.dk> wrote:
> Funktioner -> Autokorrektur - Fanebladet Autoformat under skrivning: slet
> fluebenene under Automatiske opstillinger... og det samme i fanebladet
> Autoformat.

Jeg oplever ofte det modsatte problem: Jeg bruger ikke autokorrektur -
og ønsker heller ikke at gøre det! - men en gang imellem, når jeg vil
rette noget i et Word dokument, får jeg hele tiden beskeden:
"Autokorrektur er ikke installeret - vil du installere det nu?"
Når man har fjernet den ca. 25 gange, bliver man efterhånden ret 'pas'
på autokorrektur! :)

Andre med samme oplevelse - og evt. et råd om, hvorledes fænomenet
undgås?

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : pre

Dato : 19-03-03 22:29

Autokorrektur bruges internt af Word og SKAL derfor installeres. Det ta´r
kke mange sekunder.