http://www.isoquick.dk/ hvor køber man det
Fra : klaus nielsen

Dato : 19-03-03 00:21

http://www.isoquick.dk/
hvad koster det og hvor kan man købe det ? findes der ingen oplysninger på
dansk ?

klaus nielsen
klaus_nielsen@tdcspace.dk
vfr750 og xl600r

Fra : Lars Jensen

Dato : 19-03-03 22:11

On Wed, 19 Mar 2003 00:20:34 +0100, "klaus nielsen"
<klaus_nielsen@tdcadsl.dk> wrote:

>http://www.isoquick.dk/
>hvad koster det og hvor kan man købe det ? findes der ingen oplysninger på
>dansk ?

du glemte det sidste spørgsmål - virker det?

Fra : Johnny H. Nielsen

Dato : 20-03-03 15:49

"Lars Jensen" <lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse news:i5nh7v86k5kequ986f6944nqg38hvl8ko5@4ax.com...

> du glemte det sidste spørgsmål - virker det?

Ja, det gør det. Jeg prøvede under den sidste kolde periode at lave en 'fingertut' af ganske almindelig køkkensølvfolie, og det isolerede rigtigt godt, men virker også som dampspærre.

Skal vi ikke lige slå fast, at der ikke er noget isolering der laver varme !!!

Princippet med aluminium bruges også i indlægssåler til sko, måske nogen kan fortælle om det virker.

Prisen på Isoquick er 2306,25 for 15 m2, der skal også bruges alutape som koster 122,50 pr. 50 meter. Om det forhandles andre steder end i Birkerød ved jeg ikke. Jo der findes oplysninger på dansk. Kontakt firmaet.

Mvh Johnny H. Nielsen

Fra : Lars Jensen

Dato : 20-03-03 18:39

On Thu, 20 Mar 2003 15:49:12 +0100, "Johnny H. Nielsen"
<news.inet.tele@.dk> wrote:

>Ja, det gør det. Jeg prøvede under den sidste kolde periode at lave en 'fingertut' af ganske almindelig køkkensølvfolie, og det isolerede rigtigt godt, men virker også som dampspærre.

Hvad isolerede du med fingertutten - din finger?

Hvis alufolie (som du kalder sølvpapir) virkelig havde så god en
isolationsevne, hvorfor isolere man så ikke huse med det?

Hvis Isoquick virkelig lever op til sin egen omtale, undrer det mig,
at det ikke er mere udbredt.

Lars

Fra : Johnny H. Nielsen

Dato : 21-03-03 10:03

"Lars Jensen" <lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse news:avuj7vo9el3dfqspt6kh57fun44qi9c4qo@4ax.com...

> Hvad isolerede du med fingertutten - din finger?

Ja, en ganske uvidenskabelig 'test'

> Hvis alufolie (som du kalder sølvpapir) virkelig havde så god en
> isolationsevne, hvorfor isolere man så ikke huse med det?

Det er jo først lige kommet her til landet, mig bekendt.

> Hvis Isoquick virkelig lever op til sin egen omtale, undrer det mig,
> at det ikke er mere udbredt.
>
> Lars

Hvorfor brugte man ikke DNA test i 1970 ?
Hvad er varmeskjoldet på rumfærgerne lavet af ? Det har været på 'markedet' i 20 år, hvorfor kan man ikke købe det ? Det burde da være mere udbredt

Var det forøvrigt ikke dig, der fornylig skrev at Isoquick kun var testet i 30 minutter ?? Da jeg læste det, var det testet hvert 30. minut i 23 timer !!!

Johnny

Fra : Lars Jensen

Dato : 21-03-03 18:21

On Fri, 21 Mar 2003 10:02:42 +0100, "Johnny H. Nielsen"
<news.inet.tele@.dk> wrote:

>Ja, en ganske uvidenskabelig 'test'

Det må man sige .

>Det er jo først lige kommet her til landet, mig bekendt.

Alufolie har da været i de fleste køkkenskuffer de sidste 30-40 år.

Isoquick har været solgt i Frankrig i seks år uden at nå en
markedsandel der nærmer sig én procent. Det kan undre fordi det ville
jo være genialt, hvis man kunne nøjes md 30 mm. isolering de steder,
hvor man normalt vil bruge 7-10 gange så meget.

>Hvorfor brugte man ikke DNA test i 1970 ?

Nu er ingen af de materialer, der indgår i Isoquick ukendte, endsige
uafprøvede, så den argumentation må du længere ud på landet med

>Hvad er varmeskjoldet på rumfærgerne lavet af ? Det har været på 'markedet' i 20 år, hvorfor kan man ikke købe det ? Det burde da være mere udbredt

Det er skam også. Materialet har været på markedet i titusindvis af
år, og har fra tiderns morgen bl.a. været brugt til kogegrej, ovne
osv. Det går i øvrigt under "keramik".

>Var det forøvrigt ikke dig, der fornylig skrev at Isoquick kun var testet i 30 minutter ?? Da jeg læste det, var det testet hvert 30. minut i 23 timer !!!

Nej, det var det nu ikke. Men hvis det er alt, hvad produktet er
testet ville jeg nok løbe skrigende bort på forhånd..

Lars

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 24-03-03 19:53

"klaus nielsen" <klaus_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
| hvad koster det og hvor kan man købe det ? findes der ingen
oplysninger på
| dansk ?

Isoquick er et salgsgimmick. Indrømmet at alufolie kan reflektere
noget strålingsvarme, men den dokumentation de giver er
simpelthen uvidenskabelig. Hvis bare man ser deres
forsøgsopstilling bør alarmlamperne lyse. Øverst har de et rum
med en varmekilde. I to rum under dette, adskilt af hhv. Isoquick
og Rockwool måles så temperaturen. Da temperaturen her er næsten
ens konkluderer de at de to materialer isolerer lige godt.
Hovedproblemet er dog den manglende beskrivelse af materialet
mellem de to nedre rum. Varmeudvekslingen kan vel bare ske her.
Endelig er varmekilden en 500 W lampe og da aluminium er meget
reflekterende vil det selvfølgelig afskærme mod rigtigt godt mod
netop pærens strålevarme.

Varme kan overføres på tre måder:

1) Ledning (gennem materialer)
2) Stråling
3) Konvektion (ved luftstrømme)

Det bedste isoleringsmateriale er stillestående luft, hvilket
rockwool og glasuld (Isover) udnytter, og lur mig, de har altså
hørt om alufolie der også. Iøvrigt har man i årevis kunne få
Rockwool med alufolie på den ene side. Et problem med dette (og
nok også Isoquick) er imidlerlertid at alufolien bliver snavset
med tiden og dermed ikke længere er så effektiv.

NASA rumforskning mm. Jo, det er meget godt, men det er Isoquick
altså ikke. Køb almindeligt isoleringsmateriale, mineraluld eller
måske hør, uld, perlite eller papir hvis man er til det
alternative.

Lars