isdn-lan /Mac
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 18-03-03 21:49

Jeg har et Eicon isdn - lan modem/router liggende er der nogen som ved om
det kan anvendes til mac ??

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-03-03 21:58

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Jeg har et Eicon isdn - lan modem/router liggende er der nogen som ved om
> det kan anvendes til mac ??

Det kan den godt, men ISDN er da helt håbløst til internet.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-03-03 22:13

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Det kan den godt, men ISDN er da helt håbløst til internet.

Der er nogen steder i landområderne, hvor ISDN er det hurtigste
som kan købes for menneskepenge...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-03-03 22:36

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Der er nogen steder i landområderne, hvor ISDN er det hurtigste
> som kan købes for menneskepenge...!

I følge TDC og CyberCity dækker de 98% af landet med ADSL, så det må
være meget få steder ISDN er en god løsning.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-03-03 22:53

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> I følge TDC og CyberCity dækker de 98% af landet med ADSL, så det må
> være meget få steder ISDN er en god løsning.

Nu er "98% af landet" et vidt begreb, og det korte af det lange
er, at abonnenter der bor længere væk end 2 km fra centralen,
ikke ka' få ADSL.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-03-03 23:14

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Nu er "98% af landet" et vidt begreb, og det korte af det lange
> er, at abonnenter der bor længere væk end 2 km fra centralen,
> ikke ka' få ADSL.

Er det ikke 5 kilometer ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 18-03-03 23:17

?? til hvad, og hvilket behov, hvis du f.eks driver en mindre virksomhed
hvor du kun har behov for at hente din daglige mail, og måske finde lidt
info på nettet en sjælden gang imellem samt indberette til Told & Skat, så
er isdn da stadig en udemærket løsning, da den samtidig giver mulighed for
ekstra nummer til f.eks. en fax for ganske få kroner pr. kvartal, kr,- 25
hvis jeg husker ret.
Med isdn-lan er det samtidig muligt at forbinde op til 50 computere i
netværk, der er alene muligt at forbinde 4 computere direkte til
lan-modemet.

> Nu er "98% af landet" et vidt begreb, og det korte af det lange
> er, at abonnenter der bor længere væk end 2 km fra centralen,
> ikke ka' få ADSL.

Alle dyr er lige, dog er nogle mere lige end andre og derfor kender jeg
adskellige som alligevel har fået ADSL på trods af at de bor længere væk
end dette fra centralen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-03-03 00:34

Henry Lerche Madsen wrote:

> Alle dyr er lige, dog er nogle mere lige end andre og derfor kender jeg
> adskellige som alligevel har fået ADSL på trods af at de bor længere væk
> end dette fra centralen

For et års tid siden, der var jeg ude og yde support hos en af
mine kunder, der netop bor lidt langt ude på "bøheren"...

Og jeg overhørte, at TDC-medarbejderen fik et mobilopkald fra
en kollega, det handlede om en installation af ASDL, hvor der
var for meget støj på linien, og kommentaren var "det skal vir-
ke, det er en ledende TDC medarbejder, så gi' to - tre eller
fire tråde, hvis det er nødvendigt"...

Bagefter kommenterede jeg bemærkningen om "trådene" og han
svarede, at hvis der var ledige tråde, så kunne de kompensere
for støj ved at bruge flere tråde samtidigt, og at TDC forven-
tede, at der ville komme routere som er mere støjtollerente,
så de på sigt kan frigøre linier (rå kobber) igen...

Det finurlige var, at der også var problemer med min kundes
linie, den kunne knab nok klare 128 kilobit og han havde be-
stilt 512 Kb, og så ku' jeg tørt sige til TDC-medarbejderen,
at så måtte han jo stikke min kunde lidt flere tråde.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-03-03 12:28

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Nu er "98% af landet" et vidt begreb, og det korte af det lange
> er, at abonnenter der bor længere væk end 2 km fra centralen,
> ikke ka' få ADSL.

6 - 7 km SVJV.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-03 12:41

Martin Schultz <di020172@NO.SPAM.diku.dk> wrote:

> 6 - 7 km SVJV.

Det ville jo sige, at man ikke kan bruge ADSL i størstedelen af
kongeriget?

Som på Grønlands indlandsis .
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-03-03 12:47

On 19 Mar 2003 12:27:32 +0100, Martin Schultz

>6 - 7 km SVJV.

Afstanden er kun en ledestråd, det er dæmpningen der er afgørende.
Gode linjer kan føre signalet længere end dårlige.

MVH

Martin Edlich

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-03-03 23:26

in article 1fs1ecc.hxxe5l35fztvN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 18/03/03 21:58:

> Det kan den godt, men ISDN er da helt håbløst til internet.

Det kommer da helt an på behovet....

--
/peter

Fra : Henry Lerche Madsen