Outlook 2000 /vedhæftede filer
Fra : Bent Sørensen

Dato : 19-03-01 17:55

Jeg bruger W2k og Outlook2k

Nu vil Outlook pludselig ikke vedhæfte filer fra en bestemt mappe mere -
mappen indeholder 80 billedfiler a ca. 9 MB per styk. Når jeg vil vedhæfte
og har fundet den rigtige mappe, tager den 5-6 minutter at vise alle filer i
mappen og bagefter kan jeg ikke markede den fil jeg vil vedhæfte!!!!
"vedhæft fil" menuen er helt død bortset fra krydset øverst til højre hvor
jeg kan lukke menuen igen. Så går der yderligere 3-5 minutter så kan jeg
markere filen og vedhæfte den.

Jeg har kørt en gang "reparer" med genstart og det hele - men det ga´ ingen
forskel

hjælp!!!

Hilsen
Bent

Fra : pre

Dato : 19-03-01 19:25

Nu er 9MB ikke en småting at håndtere, så der kunne være et problem med
RAM-lageret. Alene Office bruger ca 30MB før start af et program,
Windows lægger beslag på omkring 16, så start af Outlook lægger beslag
på omkring 56. Nævnt fordi jeg kan ha' tilsvarende problem med Word og
store filer.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Bent Sørensen

Dato : 19-03-01 23:22

det skulle ikke være problemet - jeg har 512 MB ram i maskinen
Bent

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-03-01 01:29

"Bent Sørensen" <medvind@medvind.dk> skrev:

>Nu vil Outlook pludselig ikke vedhæfte filer fra en bestemt
>mappe mere - mappen indeholder 80 billedfiler a ca. 9 MB per
>styk. Når jeg vil vedhæfte og har fundet den rigtige mappe,

9 MB er en stor mundfuld for de fleste mailsystemer. Overvej at
pakke filerne (hvis de ikke allerede er komprimerede) eller benyt
andre overførselsmetoder end epost (ftp eller http). En sidste
mulighed (hvis du skal/vil sende billederne pr epost) er at splitte
filerne i mindre bidder.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Bent Sørensen

Dato : 20-03-01 14:22

det kan ikke være rigtigt! - jeg sender masser af store billedfiler hver
eneste dag - men den vil bare ikke fra denne mappe - det nytter heller ikke
noget særligt at bruge Zip - det er bare besværligt for billedredaktørerne
og at splittte filer duer slet ikke.

Jeg har ofte sendt filer tæt på 10 MB som er grænsen for e-mails - sådan
cirka.

Hilsen Bent

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-03-01 15:05

> [...]

>mappe - det nytter heller ikke noget særligt at bruge Zip - det
>er bare besværligt for billedredaktørerne og at splittte filer

Hvad sker der hvis du opretter en mappe specielt til de filer du
vil afsende - og flytter/kopierer dem derover inden du forsøger dig
med Outlook?

--
Citatteknik kan læres - se www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Bent Sørensen

Dato : 20-03-01 22:42

Det ændre faktisk ikke noget - det tager bare virkelig lang tid at se alle
filer og dermed at kunne vælge i en mappe når "vedhæft fil" menuboksen
kommer op - og sådan har det ikke altid været.

Bent