JPanel refresh-problemer
Fra : Morten

Dato : 18-03-03 20:33

Jeg tilføjer et nedarvet JPanel på en JFrame, men har herefter det
problem at denne ikke genopfriskes som den gør, hvis jeg blot tilføjer
et alm. JPanel. Når der f.eks. dukker en JOptionPane frem foran
JPanel'et, og jeg flytter rundt med denne, efterlader den sig et
'spor' - som det f.eks. ses i nedenstående eksempel, prøv at trykke på
en musetast og flyt rundt med den beskedboks, der dukker frem. Hvad
kan jeg gøre for at genopfriske det nedarvede JPanel? Forskellige
kald og fiflen med paintComponent() har ikke givet mange resultater.

Mvh og tak for hjælp,

Morten.

Koden:

import javax.swing.*;
import java.awt.BorderLayout;
import java.awt.event.*;

public class T2 extends JFrame
{
   public T2()
   {
      subImagePanel jp = new subImagePanel();
      this.getContentPane().setLayout( new BorderLayout() );
      this.getContentPane().add( jp );
      setSize( 800, 800 );
      this.addMouseListener( new MouseAdapter()
      {
         public void mouseReleased( MouseEvent e )
         {
            JOptionPane.showMessageDialog( null, "tempt");
         };
      });
      show();
   }

   public static void main( String args[] )
   {
      new T2();
   }

public class subImagePanel extends JPanel
{
   public subImagePanel() {}
}

}