Erfaringer med www.spilpusheren.dk/
Fra : John

Dato : 18-03-03 19:56

Hejsa,

Er jeg bare uheldig, eller er det almindelig kendt at man ikke bør handle
hos http://www.spilpusheren.dk ?

Jeg bestilte for 2 uger siden 2 spil der skulle være 3-5 dages levering på
som jeg stadig ikke har modtaget. Der bliver meget sporadisk svaret på
email!

--
Med venlige hilsener
John

Fra : John

Dato : 29-03-03 15:59

Så kom spillene - banken har nuturligvis fået besked på ikke at betale dette
useriøse firma. Jeg har INTET hørt fra spilpusheren...

--
Med venlige hilsener
John B. Jensen

Fra : DWM

Dato : 29-03-03 17:51

> Så kom spillene - banken har nuturligvis fået besked på ikke at betale dette
> useriøse firma. Jeg har INTET hørt fra spilpusheren...

Hurra for det. Så sender du dem selvfølgelig tilbage til dem?

/Kenneth Iversen

Fra : John

Dato : 30-03-03 10:20

Ja jeg sender dem tilbage - og betaler for det også....

--
Med venlige hilsener
John

Fra : DWM

Dato : 30-03-03 16:10

> Ja jeg sender dem tilbage - og betaler for det også....

Gad vide om man kan nægte at tage imod en pakke som der ikke
er opkrævning på og sige til dem at de skal sende den tilbage.
Det kunne jo være godt at vide til en anden gang hvis det skulle
ske igen.

/Kenneth Iversen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 30-03-03 17:34

> [...]
> er opkrævning på og sige til dem at de skal sende den tilbage.
> Det kunne jo være godt at vide til en anden gang hvis det skulle

Ja, det kan du. Du kan nægte at tage imod både pakker og breve, sålænge du
ikke har åbnet dem, uanset om der er opkrævning på eller ej. Hvis du har
åbnet det modtagede skal du selv betale portoen tilbage til afsenderen.
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : John

Dato : 31-03-03 16:23

Det viser sig jeg skal igennem en længere formular skrivning for at benægte
betalingen - har nogen idéer til hvordan jeg kan kontakte ham der står bag.
Jeg fandt et movilnummer igennem krak på www.dvdpusheren.dk - men nummeret
eksisterer ikke længere...

Jeg fik flere pakker den dag, og da der ikke stod afsender som spilpusheren
på - fik jeg den åbnet...

--
Med venlige hilsener
John B. Jensen

Fra : John

Dato : 31-03-03 16:36

Dette er skrevet som afsender:

D.P.
Esbenhøjvej 32
8220 B.

Eller måske Esberhøjvej 32.

Men det giver ingen mening at søge på krak eller andre steder... Det kan
ende med jeg afviser hos banken og sender den afsted, men får den tilbage
fordi den ikke kan leveres - det kunne være lidt sjovt. Desuden var der
ingen faktura eller noget andet med. Lidt mystisk...

Betale den vil jeg dog under ingen omstændigheder, når der står levering 3-5
dage, og det så tager 1 måned! Jeg har jo i mellemtiden længe sendt flere
mails til forskellige adresser uden svar - og hvad værrer er: købt
andensteds...

--
Med venlige hilsener
John

Fra : DWM

Dato : 31-03-03 17:41

"John" <jjensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Så må du sende det dertil.

> [...]
> fordi den ikke kan leveres - det kunne være lidt sjovt. Desuden var der
> ingen faktura eller noget andet med. Lidt mystisk...

Det kan være at firmaet/personen har hemmeligt nummer.

> [...]
> dage, og det så tager 1 måned! Jeg har jo i mellemtiden længe sendt flere
> mails til forskellige adresser uden svar - og hvad værrer er: købt

Der er 14 dages returret på alt hvad du køber igennem nettet så
det burde ikke være et problem. Du skriver at du har åbnet pakken.
Det gør heller ingen forskel sålænge emballagen på selve spillene er
intakte.

/Kenneth Iversen

Fra : John

Dato : 31-03-03 18:00

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> "John" <jjensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Så må du sende det dertil.

*** Ja, det skal naturligvis forsøges!

> Det kan være at firmaet/personen har hemmeligt nummer.

*** Pudsig politik at det skal gøres svært at få fat i et firma der skal
tjene penge på at sælge produkter. Desuden skulle det også gælde at
vedkommendet har hemmelig adresse - gaderne passer ikke med postnummeret
overhovedet!!

> [...]
> det burde ikke være et problem. Du skriver at du har åbnet pakken.
> Det gør heller ingen forskel sålænge emballagen på selve spillene er

*** Pengene blev trukket på min konto i dag - jeg afviser hos PBS og får
derefter pengene tilbage, det tager noget tid. Jeg har dog kun mig selv at
takke for dette, da jeg ikke checkede firmaet jeg handler med, inden. F.eks.
var der ingen postadresse eller telefonnummer etc.

Hvis jeg skulle få pakken tilbage fra en adresse der tilsynelande ikke
findes (det skal PostDanmark dog om at bedømme) antager jeg kraftigt at
manden der står bag firmaet, prøver at kontakte mig når han opdager at
pengene trækkes tilbage af PBS

Mvh
John

Fra : Michael Castensen

Dato : 31-03-03 20:54

"John" <jjensen@adslhome.dk> wrote in

> - og hvad værrer er: købt andensteds...

Dèt var ikke smart!

Fra : John

Dato : 31-03-03 21:03

"Michael Castensen" <@> skrev i en meddelelse
> "John" <jjensen@adslhome.dk> wrote in

> Dèt var ikke smart!

Tja - hvor længe ville du foreslå jeg skulle vente Michael?

Efter 3 uger, uden svar fra spilpusheren, traf jeg valget om at købe
andensteds. MEN de havde mit VISA nummer og valgte tilsyneladende at
ignorere mine mails og alligevel sende varen...

Jeg har sendt til 3 emailadresser - hvoraf den ene er dvdpusherens.dk

Fra : Michael Castensen

Dato : 01-04-03 01:03

"John" <jjensen@adslhome.dk> wrote in news:3e889ec6$0$238
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> "Michael Castensen" <@> skrev i en meddelelse

> Tja - hvor længe ville du foreslå jeg skulle vente Michael?

Tja - de max 20 hverdage som de skriver i deres leveringsbetingelser John?

> Efter 3 uger, uden svar fra spilpusheren, traf jeg valget om at købe
> andensteds. MEN de havde mit VISA nummer og valgte tilsyneladende at
> ignorere mine mails og alligevel sende varen...

3 uger er *ikke* lig med 20 hverdage!
Men at de ikke svarer på dine mails er selvfølgelig uacceptabelt.

> Jeg har sendt til 3 emailadresser - hvoraf den ene er dvdpusherens.dk

Det kunne være, at jeg skulle teste dem. Jeg har nemlig bestilt en dvd film
hos dvdpusheren.dk for over en uge siden og jeg har intet hørt. Jeg tror
lige, at jeg vil sende dem en email.

Mvh
Michael.

Fra : John

Dato : 04-04-03 14:03

Så kom pakken tilbage - fra den adresse som ikke eksisterer. Jeg er nu
tvunget til at bede banken om at tilbageføre beløbet.

Snart kommer der en posting om salg af 2 spil:

Command and Conquer - Generals
Master of Orion III

--
Med venlige hilsener
John B. Jensen

Fra : DWM

Dato : 04-04-03 14:36

> [...]
> tvunget til at bede banken om at tilbageføre beløbet.
>
> Snart kommer der en posting om salg af 2 spil:

BUTIKOPLYSNINGER
Butiksnavn: Spil Pusheren
Butiksejer: Spil Pusheren
Adresse: Brabrand Skovvej 74
Postnr./by: 8220 Brabrand

Var det den adresse du sendte til?

/Kenneth Iversen

Fra : John

Dato : 05-04-03 15:09

Det var det helt nøjagtig - nu prøver jeg at sende til den adresse der var
skrevet på som afsender. Jeg er dog sikker på den også kommer tilbage, da
adressen rent fysisk ikke findes ifølge krak og andre...

Derefter giver jeg op - når jeg afviser den hos PBS - skal han dog nok
henvende sig...

Jeg håber andre kan bruge min erfaring - og undgå at komme i samme situation
ved at undgå at handle med manden bag spilpusheren.dk

--
Med venlige hilsener
John B. Jensen

Fra : JH

Dato : 06-04-03 07:58

John wrote:

> Jeg håber andre kan bruge min erfaring - og undgå at komme i samme
> situation ved at undgå at handle med manden bag spilpusheren.dk

Tak, for oplysningerne. Lidt mere forbrugerinfomation:
Kan - efter alt for mange køb anbefale:
www.softexchange.dk (kun 10 kr i forsendelse)
www.gamemail.dk og www.realgames.dk

Alle 3 fungerer upåklageligt.

JH

Fra : John

Dato : 06-04-03 11:26

> Tak, for oplysningerne. Lidt mere forbrugerinfomation:
> [...]

Ja, det var bl.a. Softexchange der leverede til mig dagen efter - det
fungerer

Mvh
John

Fra : John B. Jensen

Dato : 07-04-03 14:56

SHIT!

Den Danske Bank vil ikke lave en indsigelse mod et beløb hvor jeg har
modtaget varen. Problemet er nu at jeg ingen mulighed har for at komme i
kontakt med folkene bag DVDpusheren og Spilpusheren - hvad dælen gør jeg?

har søgt oplysninger i CVR registeret - men der er ingen andne oplysninger
en adressen. problemet er, selv hvis jeg finder en gyldig adresse - ville
jeg gerne tale med personen bag - ellers risikerer jeg at han blot beholder
pakken, og ikke giver mig mine 14 dages returret..... som går dag for dag
:-/

Må prøve forbrugerstyrelsen i morgen..............

Idéer?

Fra : JH

Dato : 07-04-03 16:30

"John B. Jensen" <jjensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> :-/
>
> Må prøve forbrugerstyrelsen i morgen..............

Prøv at spørge i: dk.videnskab.jura

JH

Fra : John

Dato : 07-04-03 20:35

"JH" <jh@no.spam> skrev i en meddelelse

> "John B. Jensen" <jjensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> beholder

> Prøv at spørge i: dk.videnskab.jura

Mange tak for rådet - en havde slået op på DK hostmaster - den vej igennem
fik jeg fat i dem. Det lader umiddelbart til at være løst!

Mvh
John