Hvor lang er "hero" i DK?
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 18-03-03 19:53

Hej NG!

Den kinesiske film "hero" som har premiere her
om kort tid er på imdb vist med flere forskellige
længder. Runtime: 120 min / China:93 min / USA:96 min

http://us.imdb.com/Details?0299977

Godt så... Så vil jeg se hvilken en de viser her i DK
og finder ud af at Imperial i natfilmpremiere viser
93-minutters-udgaven og Grand-teatret ved den "rigtige"
premiere viser 120-minutters-udgaven. Kan det passe?

Får vi to forskellige udgaver til landet eller er der
en fejl på en af siderne? Nogen der ved noget?

Jeg har i hvert fald ikke lyst til at se en udgave
med ½ times mindre guf - traileren ser jo temmelig
fed ud :)

| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |
Mark Hamill:"I have a sneaking suspicion that if there were
a way to make movies without actors, George (Lucas) would do it."

Fra : DrJack

Dato : 19-03-03 08:51

> Den kinesiske film "hero" som har premiere her
> om kort tid er på imdb vist med flere forskellige
> længder. Runtime: 120 min / China:93 min / USA:96 min
>
> http://us.imdb.com/Details?0299977

Når IMDB skriver 120 min, er det fordi de på et tidspunkt har fået det
oplyst fra en eller anden kilde, der ikke har vidst bedre. Den version der
bliver vist i Danmark i alle biografer er 2704m hvilket rundt regnet er
99min. Det er den eneste version der findes på markedet, med mindre den
kinsesiske regering har valgt at klippe i deres version, eller Miramax har
strammet lidt op på den amerikanske. Jeg skal ikke udelukke at man med som
så mange andre film en dag laver en længere directors cut version for at
tjene ekstra penge, men der findes ikke en 120 minutters version pt.

Derudover kan du sagtens glæde dig, filmen er endnu vildere end traileren.

Med venlig hilsen
Christian Rønnow
Nordisk Film Biografer

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 19-03-03 09:33

DrJack's utterance expressed in

> [...]
> oplyst fra en eller anden kilde, der ikke har vidst bedre. Den version
> der bliver vist i Danmark i alle biografer er 2704m hvilket rundt

Tak for hurtigt og præcist svar :)

> Derudover kan du sagtens glæde dig, filmen er endnu vildere end
> traileren.

Det gør jeg bestemt!

Hilsner!

Fra : Ole Kofoed

Dato : 19-03-03 10:01

"DrJack" <christian.hansen@bio.egmont.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skal ikke udelukke at man med som
> så mange andre film en dag laver en længere directors cut version for at
> tjene ekstra penge, men der findes ikke en 120 minutters version pt.

Desværre ikke i en biografversion, men den er snart at finde på DVD i asien:

http://www.monkeypeaches.com/0303M.html#030302A

Mvh.

Ole

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 19-03-03 13:24

> Derudover kan du sagtens glæde dig, filmen er endnu vildere end traileren.
>
> Med venlig hilsen
> Christian Rønnow
> Nordisk Film Biografer

Det skal du jo sige, men jeg tror dig gerne. Var konklusionen så at der
'kun' er én version i danske biografer og at den er 99min? (Så det er
ligegyldigt hvor man ser den, vil jo gerne se den Imperial.)
Kan i øvrigt varmt anbefale www.herothemovie.com

Fra : Henrik Rytter

Dato : 19-03-03 14:50

In article <3e786154$0$52134$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, C. H.
Engelbrecht <chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

> [...]
> 'kun' er én version i danske biografer og at den er 99min? (Så det er
> ligegyldigt hvor man ser den, vil jo gerne se den Imperial.)

Ja ...... der findes kun én længde på biografudgaven, som du selv
nævner det. Så det er ligegyldigt i hvilket land, hvor i Danmark etc.
du ser den ... BARE at du ser den

Den længere udgave kommer kun ud på VCD og DVD (i Kina og Hongkong til
at starte med).

mvh
Henrik

Fra : -V-

Dato : 04-04-03 02:31

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> Godt så... Så vil jeg se hvilken en de viser her i DK
> og finder ud af at Imperial i natfilmpremiere viser
> 93-minutters-udgaven og Grand-teatret ved den "rigtige"
> premiere viser 120-minutters-udgaven. Kan det passe?

Kommer lige fra Imperial.

Holy moley.

Fantastisk flot film, intet mindre. Æstetisk koreograferede kampscener i
stil med Crouching Tiger..., utrolig scenografi og gisp!!! et glimrende
manuskript gør denne film til en stor oplevelse.

Jet Li er som Jet Li nu engang er: hans skuespillerevner er på niveau med en
kummefrysers, men hold da kæft hvor kan han da bestille noget i en nævekamp.
Maggie Cheung er som sædvanligt guddommeligt smuk, men får kamp til stregen
af den anden kvindelige rollehaver, Ziyi Zhang.

Jeg er for træt til at skrive en sammenhængende analyse nu, så det vil jeg
overlade til andre, men herfra skal der lyde en klar og utvetydig
anbefaling: se den!

-V-

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 04-04-03 09:38

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
> Fantastisk flot film, intet mindre. Æstetisk koreograferede kampscener i
> stil med Crouching Tiger..., utrolig scenografi og gisp!!! et glimrende
> manuskript gør denne film til en stor oplevelse.

Jeg vil give dig helt ret i, at filmen er utroligt smuk med nogle
fantastiske billeder. Men selve historien synes jeg er utroligt tynd og
uinteressant. Om det er manuskriptets eller instruktionenes eller
skuespillernes skyld skal jeg ikke kunne sige, men historien fængede mig
aldrig rigtigt. Filmen skal ses for sine smukke billeder, som i sig selv
retfærdiggør en tur i biffen.

/Nikolaj

Fra : -V-

Dato : 04-04-03 10:32

Nikolaj Borg wrote:
> [...]
> skuespillernes skyld skal jeg ikke kunne sige, men historien fængede
> mig aldrig rigtigt. Filmen skal ses for sine smukke billeder, som i

All in the eye of the beholder.
Jeg er selvfølgelig også et simpelt menneske, som ikke behøver meget for at
blive underholdt

Jeg ved ikke om de manglende 20-30 minutter betyder noget for manuskriptet?
Det var den korte (biograf-) version jeg så.

Jeg bliver nødt til at se den lange udgave på dvd, når jeg engang får 'tid'.

-V-