BK-Banks monopol på girokonto ;(
Fra : CellShoppen.dk

Dato : 18-03-03 17:04

Hejsa alle!

Idag henvendte jeg mig i BG-Bank, for at få oprettet en giro-konto,
da vi driver webshop. Ideen med giro-kontoen er at gøre det billigere for
køberen, da han/hun skal betale et gebyr på 8 kr. for at på pakken sendt pr.
efterkrav (udover de 69,50 som eferkravspakker koster). Uden girokonto vil
dette beløb være 25 kr.
Det vil altså sige en besparelse for kunden på 17 kr.
Gebyret er det som (ifølge PostDK) det koster at få pengene sendt til os.
Men den væmlige mand i "kundeservicen" fortæller at det det nu koster 1250
kr. /kvt. af have en girokonto, der kun bliver brugt transit-konto.
Altså 5000 kr. pr. år. ;(((, med mindre at vi ville flytte alle vores
bank-ting over til dem, og samtigig låne penge, da de "jo ikke tjener meget
på indlån idag !!!"
Derefter tog jeg kontakt til PostDanmark, for at høre om andre muligheder...
evt. overførsel til anden konto... men igen nej.
Jeg kan godt se fra deres synspunkt at de også skal tjene penge, meeen...

Er der andre muligheder ? Eller må vi bide i det sure æble ?
Overvejer eks. FI-kort, men så går fidusen jo lidt af det med
postopkrævning.

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Thomas Andersen
CellShoppen I/S
www.CellShoppen.dk
Datakabler 59 kr. - Batterier 119 kr. m.m.

Fra : jens**

Dato : 19-03-03 09:11

> [...]
>
> Er der andre muligheder ? Eller må vi bide i det sure æble ?
> Overvejer eks. FI-kort, men så går fidusen jo lidt af det med

Hej
Vi har droppet Giro, og fået art 73 kort, det virker som et alm. 01
girokort, men er tilkoblet din bankkonto. Jeg tror ikke det koster ret meget
ekstra.

mvh jens**

Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-03-03 23:34

On Tue, 18 Mar 2003 17:03:45 +0100, "CellShoppen.dk"
<Lomme@stofanet.dk> wrote:

>Er der andre muligheder ? Eller må vi bide i det sure æble ?
>Overvejer eks. FI-kort, men så går fidusen jo lidt af det med
>postopkrævning.

Drop postopkrævning og gå over til forudbetaling - evt. med
en dankortaftale.
Forudbetaling er i dag heller ikke noget problem da stort
set alle mennesker har adgang til homebanking.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in