Nummerpladeskjuler...
Fra : Neser

Dato : 18-03-03 16:52

Davs..

Jeg har hørt om og set et sted (kan ikke huske hvor ) at man kan få
sådan nogle smarte ting der kan klappe nummerpladen op under sædet vha. et
tryk på en knap (eller lign.).

Jeg ville blive glad hvis nogen har informationer om dette og meget gerne et
sted hvorfra man kan bestille et sådant kit.

På forhånd tak, Neser
Neser@neser.dk

Fra : Hans Olsen

Dato : 18-03-03 17:07

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> sted hvorfra man kan bestille et sådant kit.
Hej
Hvad i alverden vil du med sådan en, på offentlig vej skal nummerpladen
altid være
synlig alligevel.
For det er vel ikke for at lave ulovligheder ? det er i hvert tilfælde med
til at
mistænkelig gøre alle lovlydige MCister, hvis et outsider begynder på noget
sådan.

MVH
Hans Olsen

Fra : noname

Dato : 18-03-03 17:21

Ja skræmmende , der er jo ingen andre der mistænkeligør lovlydige MCister,
hverken HA eller Bandidos

Han er jo en værre en , sådan at ville overtræde loven.

Mvh NN

Fra : Jon Larsen

Dato : 18-03-03 17:43

> [...]
> til at
> mistænkelig gøre alle lovlydige MCister, hvis et outsider begynder på

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jo jo.. meeeen har man selv rent mel i posen, og kan fløjte med det i
munden, kan vi jo være ligeglade.. synderen bliver snuppet på et tidspunkt..
Men hvor mange ser man ikke med bukkede plader ?!?!? dem synes jeg ikke der
bliver skrevet meget om herinde..

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Peter Ursin

Dato : 18-03-03 18:21

> Men hvor mange ser man ikke med bukkede plader ?!?!? dem synes jeg ikke
der
> bliver skrevet meget om herinde..

Nu virker dette såkaldte trick vist heller ikke alligevel.

mvh
Peter

Fra : Jon Larsen

Dato : 18-03-03 18:42

"Peter Ursin" <zorilla_FJERN@_DETTEmyrealbox.com> wrote in message

> der
> >
> Nu virker dette såkaldte trick vist heller ikke alligevel.
>
> mvh
> Peter
xxxxxxxxxxxxxxx

Det afhænger vel af hvor meget man bukker !!!

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-03-03 19:51

"Jon Larsen" <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det afhænger vel af hvor meget man bukker !!!

Det er korrekt. Hvis bukket er stort nok til at kunne registreres, giver det
500kr i bøde hver gang en færdselsbetjent får øje på det.
Det er sådan noget der typisk bruges af unge mennesker som ikke føler de fik
nok opmærksomhed som børn.

Rittig

Fra : vmx

Dato : 18-03-03 20:03

> [...]
> 500kr i bøde hver gang en færdselsbetjent får øje på det.
> Det er sådan noget der typisk bruges af unge mennesker som ikke føler de

goddaw, mit navn er Blond.... hvis jeg bukker 5 gange, slipper jeg så for en
bøde ?

( i øvrigt enig !

Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977
If it has tits or wheels, it will give you problems

Fra : Freddy Lang

Dato : 18-03-03 21:16

Claus Rittig wrote:
> [...]
> giver det 500kr i bøde hver gang en færdselsbetjent får øje på det.
> Det er sådan noget der typisk bruges af unge mennesker som ikke føler

Det står forøvrigt et eller andet sted i færdselsloven, præcis hvor mange
grader ift. lodret, en nummerplade må hælde... og det gælder vel alle
overflader af en nummerplade.

Desuden er det sq da osse synd at bukke-bøje sådan en fin, ny nummerplade...
det får da bare modellen til at virke hærget. IMHO.

--
Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Allan Bojesen

Dato : 18-03-03 22:27

Freddy Lang wrote:
> Desuden er det sq da osse synd at bukke-bøje sådan en fin, ny
> nummerplade...

Specielt når man tænker på at nummerpladen koster det dobbelte af cyklens
reelle værdi )

Allan Bojesen

Fra : J.C.Kløve

Dato : 18-03-03 22:32

> [...]
> 500kr i bøde hver gang en færdselsbetjent får øje på det.
> Det er sådan noget der typisk bruges af unge mennesker som ikke

Hmm - så skulle man alligevel i en ganske "moden alder" opleve at
blive kaldt ung og svigtet som barn - der kan man bare se.....

Min er bukket, (nr pladen altså) ikke meget, blot så det nederste
flugter med den del af skærmen der stikker neden ud - for den må man
jo heller ikke fjerne (helt he he)

En enkelt betjent har dog også fundet anledning til at bemærke at den
"skal rettes ud til næste gang" - blev stoppet af politiet 11 gange
inden for de første 12 mdr. jeg kørte MC, og 2 gange siden - her bør
det nævnes følgende:

er feset gennem 4 fart målinger (radar) (jeg har opdaget) - 0 bøder
er belvet stoppet 13 gange på 4 år - 0 bøder 1 påtale (nr.plade)
Så det er jo ikke fordi jeg kører volsomt råddent !!?
ellers er jeg født med røven i et lykkehjul. -
eller fordi jeg er et bette nor på 1,70 og BMI på 25 så betjentene
tror det er en konfirmand der har stjålet storebrors MC - de får er
chok hver gang der kommer en halvskaldet rynket rusin ud af hjelmen

Så status er 0 bøder

Og lad mig så bukke min plade så jeg syntes det ser "pænt ud" kan vel
være lige så godt som frynser, dødningehoveder og hvad ved jeg.....
--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Denise

Dato : 19-03-03 08:28

"J.C.Kløve" <Dunant@mail.tele.dk> wrote in message
> Dun@nt
> XJ600 51J
> Der blev svigtet som barn - da far insisterede på fodbold i stedet for
> roadracing som fritidsinteresse for mig

*LOL*

Hilsen Denise

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-03-03 17:51

"J.C.Kløve" <Dunant@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> føler de fik

> Hmm - så skulle man alligevel i en ganske "moden alder" opleve at
> blive kaldt ung og svigtet som barn - der kan man bare se.....

Jeg sagde "typisk", ikke "altid"...

> Der blev svigtet som barn - da far insisterede på fodbold i stedet for
> roadracing som fritidsinteresse for mig

Nåh... Så tager jeg jo ikke helt fejl?

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 19-03-03 08:22

> [...]
> 500kr i bøde hver gang en færdselsbetjent får øje på det.
> Det er sådan noget der typisk bruges af unge mennesker som ikke føler de

Ja og så dem, som er træt af 1000 kr's bøder fra fotovognene.

Mads Lund
WR200, som har måtte notere sig 1000 kr i bøde for bulet nummerplade og for
høj bagskærm.

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-03-03 17:52

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mads Lund
> WR200, som har måtte notere sig 1000 kr i bøde for bulet nummerplade og

Jah, men så går det jo lige op... ikke?

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 20-03-03 08:21

> Jah, men så går det jo lige op... ikke?

Nej for jeg kørte ikke engang for stærkt. Men det var trods alt bedre med en
bøde for bulet nummerplade, så han kunne snakke lidt om det, og derfor holdt
sig til at skælde ud over de par små forhjulsløft jeg havde lavet.

Mads Lund, som synes det er ok med rigtige betjente i trafikken
Ninja9RT, som nok bliver modificeret tilstrækkelig til at skjule sig for
fotovogne

Fra : Morten Juel

Dato : 18-03-03 18:42

> [...]
> til at
> mistænkelig gøre alle lovlydige MCister, hvis et outsider begynder på

Hvis ikke du kan andet end at brokke dig, så lad være med at svare på
mandens indlæg !

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Poul Tyrrell

Dato : 18-03-03 20:04

> [...]
> Jallagryde 320i
> DR350SET --- http://DR350.dk
> -= girls and sex can't beat binary and hex =-

Rolig nu Morten. Det er vel både tilladt at komme med gale ideer - såsom
summerpladeskjulere - og at synes det er amoralsk at overveje sådanne
tiltag. Eller ska' vi have censur?

--
M.v.h.
Poul Tyrrell

Fra : Morten Juel

Dato : 18-03-03 20:40

> Rolig nu Morten. Det er vel både tilladt at komme med gale ideer - såsom
> summerpladeskjulere - og at synes det er amoralsk at overveje sådanne
> tiltag. Eller ska' vi have censur?

hehe nej ingen censur, jeg forstå bare ikke alle de hellige køer der skal
komme med deres mening, hver gang en har kørt for stærkt, kørt på baghjul
eller vil lave noget snyd strømerne fusk!

Det er såmend bare derfor, jeg skulle måske bare lige lufte ud

Fra : Neser

Dato : 18-03-03 20:03

> Hej
> Hvad i alverden vil du med sådan en, på offentlig vej skal nummerpladen
> altid være
> synlig alligevel.
Den skal heller ikke bruges når jeg kører, da det vil tildrage for meget
opmærksomhed!

> For det er vel ikke for at lave ulovligheder?
Næh, tværtimod...

> det er i hvert tilfælde med til at mistænkelig gøre alle lovlydige
> MCister, hvis et outsider begynder på noget sådan.
Outsider? (bare lad være med at uddybe, da det ikke er relevant)

Jeg vil bruge det til træf og lign. Når maskinen holder stille skal
nummerpladen ikke kunne ses, da det gi'r et look med helt skrå bagende
istedet for at det er afbrudt af en nummerplade til sidst.

Det er helt og holdent for syns skyld, ligesom på nogle hot rods, hvor
nummerpladen flipper op og gør at nummerpladen ikke kan ses når bilen er
slukket.

- Neser

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-03-03 20:46

> [...]
>
> Det er helt og holdent for syns skyld, ligesom på nogle hot rods, hvor
> nummerpladen flipper op og gør at nummerpladen ikke kan ses når bilen er

Er det forbudt af afmontere nummerpladen når ens maskine alligevel bare står
stille til beskuelse?

Fra : Neser

Dato : 19-03-03 15:31

> Er det forbudt af afmontere nummerpladen når ens maskine alligevel bare
står
> stille til beskuelse?
Næh, men af praktiske grunde er det rarere at kunne slukke maskinen, fjerne
nøglen, og så klapper pladen selv op.

- Neser (Som er halvdoven af natur...)

Fra : Armand

Dato : 19-03-03 16:07

Neser <Neser@neser.dk> skrev i en news:b59utu$jrg$1@sunsite.dk...
> står
> Næh, men af praktiske grunde er det rarere at kunne slukke maskinen,
fjerne
> nøglen, og så klapper pladen selv op.

Det er faktisk forbudt:
For at måtte parkere på offentlig vej skal køretøjet være indregistreret, og
#pladen er det eneste umiddelbare bevis herpå!

--
Armand.
(der synes at der er mange andre detaljer og gimmick's man kunne kaste sig

Fra : Neser

Dato : 20-03-03 15:55

> Det er faktisk forbudt:
> For at måtte parkere på offentlig vej skal køretøjet være indregistreret,
og
> #pladen er det eneste umiddelbare bevis herpå!
Ja, men nu var det i træf øjemed, ikke på offentlig vej. Det skal ikke være
sådan at maskinen tiltrækker sig for meget opmærksomhed til hverdag. Men
havde dog glemt alt om det factum at pladen skal kunne ses på offentlig vej
ved stilstand, så er det nok nemmere at tage en skruetrækker med til træf og
så ellers afmontere den.

- Neser (Som så må finde på en smart holder der kan gemmes af vejen når
pladen er taget af)

Fra : Hekto

Dato : 19-03-03 16:07

In article <b59utu$jrg$1@sunsite.dk>, Neser@neser.dk says...
> står
> Næh, men af praktiske grunde er det rarere at kunne slukke maskinen, fjerne
> nøglen, og så klapper pladen selv op.

Hvis maskineriet henstår på offentlig gade og vej, skal der være
nummerplade på.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-03-03 19:10

> Jeg har hørt om og set et sted (kan ikke huske hvor ) at man kan
> få sådan nogle smarte ting der kan klappe nummerpladen op under sædet
> vha. et tryk på en knap (eller lign.).

Den og mange andre "smarte" løsninger har været vendt nogen gange
herinde. Prøv evt at søge med groups.google.com

/A

Fra : Michael

Dato : 19-03-03 08:23

"Neser" <Neser@neser.dk> wrote in message news:<b57fbi$95c$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> Jeg ville blive glad hvis nogen har informationer om dette og meget gerne et
> sted hvorfra man kan bestille et sådant kit.

Der findes denne, men jeg ved ikke hvor man kan købe den i Danmark.
http://www.hightechspeed.com/products/stealthplate/b_lcdplate.asp

Fra : Esben Bøll

Dato : 19-03-03 09:41

Bare for at afslutte samtalen så kan man på denne side
købe samme slags nummerplade skjulere som man bruger
på Hot Rods.
om ikke andet så er ideen da meget sjov
http://www.tperformance.com/street_rod_store/lighting/retract-a-plate/

Esben Bøll