Norman/outlook express
Fra : Per Vinther

Dato : 18-03-03 15:08

Hej i gruppen.

Her et spørgsmål fra min fætter som er nystartet indenfor den store IT
verden.

Han kører alm. modem og er koblet op hos Teledanmark. Problemet er at han
godt kan sende fra OE, men ikke modtage.

Der viser sig en stor gul hængelås nederst i skærmen. Han har Norman
virusprogram,, dog uden firewall. (Han fik vist ikke installeret det hele
fra pakken)

Vi har kikket på hans OE konti, og det er det samme som hos mig, altså
tilsyneladende intet galt her.
Kan det have noget med hængelåsen at gøre, som ikke tillader indkommende
post?

Vi kan ikke finde ud af at slå hans virusprogram fra, da han mangler det
"grønne" vindue forneden ved proceslinien, hvor man kan klikke og derefter
vælge fra og til på programmet.For hvis det er virusprogrammet der gør
kludder, kunne man på denne måde lokalisere, hvor probelmet lå.

Håber på et godt svar, blandt jer dygtige IT eksperter.

Mvh.

Per

Fra : Spook

Dato : 24-03-03 23:32

Norman indsætter en slags midlertidig postkasse til indkomne mails. Det kan
I se, hvis I kigger under servernavn for indgående post. Er der ikke kun et
IP-nummer?
Prøv i hvert fald at kontrollere, om servernavnet til indgående post er
korrekt.

MVH
--
Jens Jensen
www.amarc.dk & www.amarc.dk/spb

Fra : Edmund

Dato : 27-03-03 03:44

Per Vinther wrote:
> [...]
> derefter vælge fra og til på programmet.For hvis det er
> virusprogrammet der gør kludder, kunne man på denne måde lokalisere,

Hvis den mangler det grønne vindue ville jeg afinstallere og
geninstallere.

Nu skriver du ikke hvilken windows i har, men i XP kan du deaktive ved
at gå i start kør og skriv msconfig. Gå ind under tjenester. sæt et
kryds for neden der skjuler alle microsoft tjenester, Så er der 4 norman
tjenester.
Under fanebladet start er der en enkelt norman.

Hvis i lige som mig har en ældre Norman, syntes jeg det virkede meget
bedre efter jeg hentede en ny setup fil til Norman Virus Control fra
http://www.norman.com

Kunne det tænkes at man i Normans konfigurationseditor / internet
protection
under fanebladet pop3 skal fjerne krydset i "Aktiver POP3- proxy"
Dette er altså et skud i tågen, men det er fordi jeg skulle fjerne
krydset i NNTP for at sende News indlæg.

--
Mvh Edmund