/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Yamaha RD 350 projekt
Fra : Michael Helsvig


Dato : 18-03-03 14:51



 
 
Hans Joergensen (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 19-03-03 15:56

Michael Helsvig wrote:
> Jeg ville blot sige, at hvis der er nogle som skulle kende til en stakkels
> henlagt og adskilt Yamaha RD 350, fortrinsvis årgang 86 til 88, så er jeg
> interesseret i at overtage den.

Er der noget specielt ved 86 til 88 ? eller er det bare sådan par
årgange der er slynget ud ? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Michael Helsvig (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael Helsvig


Dato : 19-03-03 17:56



wheeler (19-03-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 19-03-03 19:41


"Michael Helsvig" <mic@lostinlove.dk> skrev i en meddelelse

Ja, de 3 årgange var nemlig helt særlige i deres konstruktion. Men
desværre er mange RD'ere jo bygget om med dele fra forskellige årgange.

Mic

[KLIP]

Ergo er de forskellige RD'ere ikke væsentligt forskellige i deres
konstruktion =
Min påstand bekræftes af egne erfaringer :-/ + Max-kataloget + Haynes, som
dækker RD'eren fra 1983 - 1991!

Hvis man overhovedet kan tale om væsentlige forandringer, er det nok fra man
gik over til Ypvs (LC II 1983/84->). Og introduktionen af RD F/N II
modellerne (men det var først fra marts 1986).

Korriger mig hvis jeg tar' fejl

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65



Hans Joergensen (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 19-03-03 23:22

wheeler wrote:
> Korriger mig hvis jeg tar' fejl

http:/www.rd350lc.net kig på history :)

Der kan man iøvrigt også se at min '85'er er ret speciel, da den
model kun blev produceret i et år.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Armand (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-03-03 00:22


wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
news:MQ2ea.1242$sV6.813@news.get2net.dk...
>
> "Michael Helsvig" <mic@lostinlove.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Ja, de 3 årgange var nemlig helt særlige i deres konstruktion. Men
> > desværre er mange RD'ere jo bygget om med dele fra forskellige årgange.
>
> Ergo er de forskellige RD'ere ikke væsentligt forskellige i deres
> konstruktion =
> Min påstand bekræftes af egne erfaringer :-/ + Max-kataloget + Haynes,
som
> dækker RD'eren fra 1983 - 1991!
> Hvis man overhovedet kan tale om væsentlige forandringer, er det nok fra
man
> gik over til Ypvs (LC II 1983/84->). Og introduktionen af RD F/N II
> modellerne (men det var først fra marts 1986).

Hvis ikke også at hvert andet år (vandkøling > YPVS > F'eren (med kåbe)) er
relativt hastige opdateringer, så ved jeg da snart ikke :-/

> Korriger mig hvis jeg tar' fejl

Bl.a CDI'en har været nævnt som forekommende i flere udgaver alt efter
årgangen, og der var jo også én her på gruppen (dig??) der rodede rundt
p.g.a. at
forgaflen var forlænget på F'eren(?) p.g.a. overgang til brug af clip-on's

--
Armand.






Hekto (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-03-03 10:41

In article <b5au12$m7a$7@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
>
> Bl.a CDI'en har været nævnt som forekommende i flere udgaver alt efter
> årgangen, og der var jo også én her på gruppen (dig??) der rodede rundt
> p.g.a. at
> forgaflen var forlænget på F'eren(?) p.g.a. overgang til brug af clip-on's
>
> --
> Armand.
>
Det var mest stellet og affjedringen det 'gik ud over' i de år.
Motoren forblev uændret, ud over potterne.
Elektronikken ændredes, som bekendt, også hastigt.

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

wheeler (20-03-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 20-03-03 11:56


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b5au12$m7a$7@news.cybercity.dk...
>
>
> Bl.a CDI'en har været nævnt som forekommende i flere udgaver alt efter
> årgangen, og der var jo også én her på gruppen (dig??) der rodede rundt
> p.g.a. at
> forgaflen var forlænget på F'eren(?) p.g.a. overgang til brug af clip-on's
>
> --
> Armand.


[KLP]

Ja, og rodderiet med forskellige CDI-bokse var også mig ;-(

Men for at blive ved det oprindelige indlæg, så forstår jeg Michael Helsvigs
forespørgsel, som om, at der skulle være helt afgørende grunde for lige
netop at vælge en 86-88 model!

Da han starter fra "nul" kan jeg ikke forstå, hvorfor han fokuserer så meget
på lige netop disse årgange =

Men uanset om han får fat i den ene eller anden årgang, mon så ikke
alligevel det bliver et mix - spørgsmålet er så bare hvor blandet den blir'



Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65
>



Michael Helsvig (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael Helsvig


Dato : 21-03-03 01:01



Hans Joergensen (21-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-03-03 09:18

Michael Helsvig wrote:
> gamle RD'ere henstår i stolthed. Der er jo ikke så lang tid til at Bakken
> står for sin åbning. Måske der eksisterer nogle handelssteder i Tyskland,
> hvorfra der kan importeres enkelt.

Du skal godt nok skynde dig hvis du skal nå at bygge en op og få den
synet inden bakke-åbningen ...

Der var iøvrigt en til salg i salgsgruppen for et par uger siden,
men det er jo lidt sent nu.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

wheeler (21-03-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 21-03-03 10:49

Michael Helsvig wrote:


> Jeg ved ikke lige hvad der menes her, med at starte fra nul. Men hvis det
> skulle indikere nybegynder på MC, må jeg desværre skuffe med at jeg har
> ejet og renoveret adskillige RD'ere førhen.
[KLIP]
At allerede erhvervede dele ikke indgår i det påtænkte RD-projekt, som
ellers kunne være et formål ved at efterspørge specifikke årgange.


Der er jo ikke så lang tid til at Bakken står for sin åbning.
[KLIP]
Den gennemsnitlige tid du så har brugt på renovering - hvad har den
bestået i og rækker den udover en uges tid ? (bakken åbner om en uge) =


Måske der eksisterer nogle handelssteder i Tyskland, hvorfra der kan
importeres enkelt.
[KLIP]
www.ebay.de - det vrimler med RD'ere -
De velholdte modeller(billeder er taknemmelige) koster i omegn 1 K Euro.

Men igen hvorvidt du kan få den hentet hjem, afgiftsberigtet/synet/reg. på
under en uge...NOT


Wheeler
RD 350 Ypvs
TDR 125R


Michael Helsvig (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael Helsvig


Dato : 24-03-03 14:04



wheeler (24-03-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 24-03-03 20:21


"Michael Helsvig" <mic@lostinlove.dk> skrev i en meddelelse

.....Men jeg går da ud fra at man kan få prøveskilt på i mellemtiden.

[KLIP]

Ja da, men da der er enhedspris på prøveskilte (100kr/døgn uanset model) var
der nok en del andre modeller, jeg hellere ville "prøvekøre i mellemtiden"
end lige netop en "forskruet" (citat Armand) RD'er

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65




Hans Joergensen (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 19-03-03 23:12

Michael Helsvig wrote:
>> Er der noget specielt ved 86 til 88 ? eller er det bare sådan par
>> årgange der er slynget ud ? :)
> Ja, de 3 årgange var nemlig helt særlige i deres konstruktion. Men
> desværre er mange RD'ere jo bygget om med dele fra forskellige årgange.

Der er ifølge http://www.rd350lc.net ikke lavet noget om imellem årgang 88
og 90 heller, ud over farver.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408633
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste