Hortensia nu
Fra : RNKr

Dato : 18-03-03 14:40

I øjeblikket er der hortensia på markedet med store flotte blomster.
Hvad sker der hvis man planter sådan én i haven - altså nu?

Hilsen Ruth

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-03-03 21:19

On Tue, 18 Mar 2003 14:39:48 +0100, "RNKr" <elena@io.dk> wrote:

>I øjeblikket er der hortensia på markedet med store flotte blomster.
>Hvad sker der hvis man planter sådan én i haven - altså nu?

De tager skade hvis der kommer nattefrost, men nok ikke mere skade end
at de vil gro videre. Bladene vil klaske sammen, men selve planten vil
sandsynligvis skyde igen efter et par uger.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 19-03-03 14:44

"Mads Lie Jensen" skrev i en meddelelse
"RNKr" wrote:

> De tager skade hvis der kommer nattefrost, men nok ikke mere skade end
> at de vil gro videre. Bladene vil klaske sammen, men selve planten vil
> sandsynligvis skyde igen efter et par uger.

Det lyder som om det kunne være en ide at købe én hjem og have
den i stuen, til vejret bliver en kende mere sommerligt. - Og så
håbe den bliver ved at blomstre, når man planter den ud i haven.

Tak for dit svar.

Ruth

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 23-03-03 16:51

Mads Lie Jensen wrote:
> De tager skade hvis der kommer nattefrost, men nok ikke mere skade end
> at de vil gro videre. Bladene vil klaske sammen, men selve planten vil
> sandsynligvis skyde igen efter et par uger.

Kan du ikke bare sætte dem ud om dagen - hvis det er så vigtigt?

PEJ
--
Remove MAIL from my email-address when replying.
Enlevez MAIL de mon adresse électronique pour me contacter.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-03-03 18:45

On Sun, 23 Mar 2003 16:50:46 +0100, "Poul Erik Jørgensen"
<JR@MAIL.aalborghus.dk> wrote:

>Kan du ikke bare sætte dem ud om dagen - hvis det er så vigtigt?

Joda. Bare de ikke får frost, så skal de nok klare sig.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 25-03-03 00:09

"Poul Erik Jørgensen" skrev i en meddelelse
> Mads Lie Jensen wrote:
>
> De tager skade hvis der kommer nattefrost, men nok ikke mere skade end
>
> Kan du ikke bare sætte dem ud om dagen - hvis det er så vigtigt?

Om det er så vigtigt - - nåh ja, ganske vist er der vintergækker og
eranthis, men ellers virker haven lidt grå indtil buskene får lysegrønne
blade.

Men tak for den gode ide. Det vil jeg prøve.

Hilsen Ruth