Hjælp! - kan ikke få antialiasing til at v~
Fra : Klh

Dato : 18-03-03 11:57

Hej !

Mon der er en venlig sjæl herinde som kan hjælpe mig dette:

Jeg kan ikke få antialiasing til at fungere i mine 3D spil (f.eks i MS
flightsimulator 2002)
Konturerne i grafikken - f.eks. på flyvinger er takkede,
og det ændrer intet på hverken grafik eller framerate
for den sags skyld, når jeg vælger/fravælger Antialiasing
under opsætningen Display/Hardware i MS FS2002.
Kører i fullscreen (1024x768x32)

Ellers ser alt OK ud og med en rimelig performance.

Mit Grafikkort er et ATI Radeon 9000 Vivo 64 MB med Catalyst 3.1 drivers
I Direct 3D opsætningen (ATI kontrolpanel) er valgt 'Foretrukket Program'
for Antialiasing, der skulle betyde at FS2002 selv skulle styre det.
Aktiverer jeg derimod Antialiasing (Smoothvision 2x) i ATI-kontrolPanelet,
får jeg en antialiasing effekt, men desværre med nogle bivirkninger hvor
f.eks. al tekst
bliver forvansket samt andre sporadiske pixelfejl. Derudover kan det ske at
den 'tvungne'
antialiasing pludselig forsvinder så jeg må genstarte spillet for få
effekten tilbage.

Maskinen er en Fujitsu Scaleo 600 P4 2.5 GHz, 512 MB RAM, WinXP SP1 og
DirectX 8.1

På forhånd tak!

Mvh klh