/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Problem med hydralisk kobling på TL1000R
Fra : Morten Johansen


Dato : 18-03-03 11:15

Hej

Trak lige dyret TL1000R ud i går, dejligt. Men et problem der startede
sidste år, var der stadig her efter vinteren. Vædsken i den hydraliske
kobling forsvinder stille og roligt!, og koblings punktet rykker der
ved mere og mere ind, for til sidste at man ikke kan koble ud.
Problemet er ind til videre løst ved at hælde lidt bremse vædske på,
så er den god igen.

Cyklen skal snart til stort service, og der kigger de på det, men er
der nogle der har en idé hvad der er galt. Der er ingen utætheder at
se.

Morten
TL1000R '00

 
 
Erling Egelund (18-03-2003)
Kommentar
Fra : Erling Egelund


Dato : 18-03-03 12:17

Slavecylinderen er sikkert slidt. Bremsevædsken trænger derfor forbi
stemplet med deraf følgende ringe virkning. Jeg oplevede samme problem på
min Duc ST2.
Jeg vil råde dig til at få det repareret hurtigt, fordi bremsevæske er noget
forbandet stads. Selvom det er oliebaseret, er der ingen der rigtig kan
fortælle hvad det gør ved motorolien. Hvis motoroliens bæreevne forsvinder,
bliver hovedlejerne stille og roligt ædt.

Mvh
Erling
748
"Morten Johansen" <morten_b_johansen@yahoo.com> wrote in message
news:8128bae.0303180214.5ff7a3e4@posting.google.com...
> Hej
>
> Trak lige dyret TL1000R ud i går, dejligt. Men et problem der startede
> sidste år, var der stadig her efter vinteren. Vædsken i den hydraliske
> kobling forsvinder stille og roligt!, og koblings punktet rykker der
> ved mere og mere ind, for til sidste at man ikke kan koble ud.
> Problemet er ind til videre løst ved at hælde lidt bremse vædske på,
> så er den god igen.
>
> Cyklen skal snart til stort service, og der kigger de på det, men er
> der nogle der har en idé hvad der er galt. Der er ingen utætheder at
> se.
>
> Morten
> TL1000R '00



Lasse Lundberg (18-03-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 18-03-03 13:52

det er også en kendt problem på millerne, at slavecylinderen lækker vædske
ind i motoren....evoluzione har vist en ny slavecylinder der løser problemet
for good.

Lasse
Mille & Karin



Armand (18-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-03-03 15:52


Morten Johansen <morten_b_johansen@yahoo.com> skrev i en
news:8128bae.0303180214.5ff7a3e4@posting.google.com...
> Hej
>
> Trak lige dyret TL1000R ud i går, dejligt. Men et problem der startede
> sidste år, var der stadig her efter vinteren. Vædsken i den hydraliske
> kobling forsvinder stille og roligt!, og koblings punktet rykker der
> ved mere og mere ind, for til sidste at man ikke kan koble ud.
> Problemet er ind til videre løst ved at hælde lidt bremse vædske på,
> så er den god igen.
> ................Der er ingen utætheder at se.

Alt andet lige: Hvis man har brug for at efterfylde, så må der være en
mindre utæthed et sted :-|

Noget andet er: Hvis jeg forstår det sådan at kobl.punktet flytter sig med
tiden, så er det p.g.a. med tiden forsvindende vædske.
Hvis det derimod ændrer sig i løbet af den samme udkobling, så er det en
alvorlig utæthed (der ligeså vel kan ligge i hovedcylinderen, som
slavecylinderen) at vi taler om!

Uanset om en forekommende lækage vil løbe ind i motoren, eller forbliver
udvendigt (især de tidlige hydrauliske koblinger var en art Bolt-on, og
derfor udvendigt monterede istedet for den traditionelle snekke!), så er
bremsevædske aldeles aggressivt overfor lakerede flader, plast og gummi, så
det er en fejl blot at lade stå til ved at efterfylde gentagne gange =

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408633
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste