Palmer?
Fra : Hammerhead

Dato : 19-03-01 16:33

Hej alle,

d.d. er jeg blevet tilbudt en Palm IIIxe af en klassekammerat, og jeg
vil høre om nogen af jer har erfaringer med "palmerne"?

Fx. hvor nemt det er at komme igang, nemheden i at få den til at
genkende håndskrift, synkroniering mellem Mac og Palm osv.

Råd og erfarinegr modtages med kyshånd!

--
- Peter - titancity.com

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-03-01 19:35

root@nospam.com,Ny-Internet writes:
>Råd og erfarinegr modtages med kyshånd!

Puha, godt man ikke kan hjælpe dig)))

Hilsen Hanne (som er forvent med knus fra dig;.-) )

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 19-03-01 20:10

root@nospam.com,Ny-Internet writes:
>Fx. hvor nemt det er at komme igang, nemheden i at få den til at
>genkende håndskrift, synkroniering mellem Mac og Palm osv.

Det er nemt at komme i gang med - også "håndskriften". Men husk at du ikke
kan lære den din håndskrift, det er den anden vej rundt - du skal finde
dig i Palms alfabet, som heldigvis er nemt nok at få til at køre (omend
det ikke egner sig til at skrive deciderede tekster). Synkronisering
mellem mac & palm fungerer problemløst. Der medfølger udmærket software
fra Palm til formålet. Jeg har dog ikke forsøgt med
tredejeparstsoftware....

Mvh Ben

Fra : Hammerhead

Dato : 19-03-01 22:05

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> mellem mac & palm fungerer problemløst. Der medfølger udmærket software
> fra Palm til formålet. Jeg har dog ikke forsøgt med

Tak for tippene. Jeg anskaffer mig i morgen en Palm IIIxe til 1000 kr.
Godt tilbud, ikke? ·)
--
- Peter - titancity.com

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 20-03-01 00:01

Hammerhead <root@NOSPAM.com> wrote:
> Tak for tippene. Jeg anskaffer mig i morgen en Palm IIIxe til 1000 kr.
> Godt tilbud, ikke? ·)
Personligt synes jeg farveskærmsversionerne er lidt gumpetunge i det.

mvh.

FR

Favorit pda: PalmIII

Fra : MacMac

Dato : 20-03-01 00:19

I brevet "1eqjjys.jsehzf116acj9N%rubini@image.dk" skrev Rubini & Rasmussen
(rubini@image.dk) den 20/03/01 0:01:

> Personligt synes jeg farveskærmsversionerne er lidt gumpetunge i det.

Enig, indtil i dag! Den nye 505'er er bare for feeeeeeeed! ~

http://www.palm.com/products/palmm505/

Venlig hilsen
Morten

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 20-03-01 17:56

MacMac <nospan@nospam.com> wrote:
> http://www.palm.com/products/palmm505/
Tak for linket. Er den hurtigere end III?

mvh.

FR

Fra : MacMac

Dato : 20-03-01 18:07

I brevet "1eqkxps.1wmavzc7i157eN%rubini@image.dk" skrev Rubini & Rasmussen
(rubini@image.dk) den 20/03/01 17:56:

> Tak for linket. Er den hurtigere end III?

Yup, og så er det 16-bit farve og jordens fedeste aluminums cover :)

Venlig hilsen
Morten

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 20-03-01 18:13

MacMac <nospan@nospam.com> wrote:
> Yup, og så er det 16-bit farve og jordens fedeste aluminums cover :)
Koster den så også 16 bit kroner. Jeg gav en tusse for III'eren.

mvh.

FR

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 20-03-01 00:20

rubini@image.dk (Rubini & Rasmussen) writes:

> Personligt synes jeg farveskærmsversionerne er lidt gumpetunge i det.
>
> Favorit pda: PalmIII

Det er vist kun hvis pengepungen bestemmer

Jeg vil frygteligt gerne have en af de nye M500'er.

Som Clair Swire ville sige: Yum!

--
Thomas Bjorn Andersen - thomas@andersen-klanen.dk
+++ATH

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 20-03-01 17:57

<thomas@dogbert.skjoldhoej.dk> wrote:
> Det er vist kun hvis pengepungen bestemmer
Hvad er der galt med bedst og billigst. Backup modellen skal jo være til
at betale.

> Jeg vil frygteligt gerne have en af de nye M500'er.
Hvorfor?

mvh.

FR

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 20-03-01 18:32

rubini@image.dk (Rubini & Rasmussen) writes:

> Hvad er der galt med bedst og billigst. Backup modellen skal jo være til
> at betale.

> Hvorfor?

Geek-faktoren. De er for smarte, med op til 64MB ram og tyndere end
aldrig før.

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Hammerhead

Dato : 20-03-01 18:54

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Geek-faktoren. De er for smarte, med op til 64MB ram og tyndere end
> aldrig før.

64 MB?! Det får du da aldrig brug for!

</Bill Gates mode>

--
- Peter - titancity.com

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 20-03-01 20:11

> Geek-faktoren. De er for smarte, med op til 64MB ram og tyndere end
> aldrig før.
Ok. Jeg var bange for at der kun var usaglige grunde bag need to have
ønsket.

mvh.

FR

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-03-01 21:19

> Geek-faktoren. De er for smarte, med op til 64MB ram og tyndere end
> aldrig før.

Jeg hælder mere til denne:
<http://www.kyocera-wireless.com/kysmart/kysmart_feat_ben.htm>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Hammerhead

Dato : 20-03-01 23:27

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Jeg hælder mere til denne:
> <http://www.kyocera-wireless.com/kysmart/kysmart_feat_ben.htm>

Sjovt. Kyocera er kendt for miljøvenlige laserprintere... :)

--
- Peter - titancity.com

Fra : Jakob

Dato : 21-03-01 08:25

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Jeg hælder mere til denne:
> <http://www.kyocera-wireless.com/kysmart/kysmart_feat_ben.htm>

Den er sgu for fed Har du set sådan en fætter i dk ?

Hygge

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-03-01 17:10

Jakob <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Den er sgu for fed Har du set sådan en fætter i dk ?

nej (heldigvis for min tegnebog)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-03-01 03:04

Hammerhead <root@NOSPAM.com> wrote:

> Tak for tippene. Jeg anskaffer mig i morgen en Palm IIIxe til 1000 kr.
> Godt tilbud, ikke? ·)

Husk at du skal have et USB->seriel kit for at kunne syncronisere med
din G4. Da jeg tjekkede priserne i november lå de omkring 3-400kr ex
moms. dvs. at prisforskellen til en Visor med native USB og langt
hurtigere sync er ikke så stor.

Fra : Hammerhead

Dato : 20-03-01 08:31

> [...]

> din G4. Da jeg tjekkede priserne i november lå de omkring 3-400kr ex
> moms. dvs. at prisforskellen til en Visor med native USB og langt

Exactly, steetprisen på et USB kit et 370 kr ca.

Thankx.

--
- Peter - titancity.com

Fra : Jakob

Dato : 19-03-01 23:14

> [...]

> mellem mac & palm fungerer problemløst. Der medfølger udmærket software
> fra Palm til formålet. Jeg har dog ikke forsøgt med

Jeg er enig med dig i at det er nemt at komme igang og grundlæggende er
jeg meget glad for min palm (på trods af de problemer jeg har haft på
det seneste Som mac bruger synes jeg dog at der er mangler. Specielt
virker det irreterende at man ikke kan bruge mail (og expense) funktion
hvis man har en mac. Der findes godt nok en outlook synkroniserings
conduit men jeg kan ikke få det til at fungere ordentligt med æ, å og ø.
Endnu engang er PC bedre supported

Hygge

Jakob Højer Kristensen

Fra : Jakob

Dato : 19-03-01 23:14

> [...]

> Fx. hvor nemt det er at komme igang, nemheden i at få den til at
> genkende håndskrift, synkroniering mellem Mac og Palm osv.

Det fu

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-03-01 23:57

In article <1eqjc9z.1kpe99udxyzpcN%jaggehk@ofir.dk>,
jaggehk@ofir.dk (Jakob) wrote:

> Det fu

Skrevet på en Palm?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Erik Aalund

Dato : 20-03-01 09:49

> [...]

> vil høre om nogen af jer har erfaringer med "palmerne"?
>
> Fx. hvor nemt det er at komme igang, nemheden i at få den til at

Den har et meget nemt og hurtigt skriftsystem, hvor alle bør
kunne være med efter få minutters træning. Ellers kan man købe et
tastatur til den.

> synkroniering mellem Mac og Palm osv.

Der skulle være en USB connector til Palm, som fungerer med Mac.

> Råd og erfarinegr modtages med kyshånd!

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund
aalund@esenet.dk
http://home19.inet.tele.dk/aalund1

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 20-03-01 10:30

jaggehk@ofir.dk,Ny-Internet writes:
>Der findes godt nok en outlook synkroniserings
>conduit men jeg kan ikke få det til at fungere ordentligt med æ, å og ø.
>Endnu engang er PC bedre supported

Må indrømme at jeg forlængst har droppet alt hvad der har med mail at gøre
på palm'en (både i forhold til mac & pc). Jeg havde simpelthen ikke
tålmodigheden til at skrive dem på palm'en og har derfor heller ikke
erfaringer med det. Mht til sync på mac bruger jeg pt infrarød på min
powerbook. Det er ikke så hurtigt som en craddle, men jeg har indtil
videre været for nærig til at købe et usb-kit.

Mvh Ben

Fra : Hammerhead

Dato : 20-03-01 15:32

Har i dag fået dyret (en IIIxe).

Wonderful. Den er herlig, og jeg har smidt min papirkalender væk. :)

--
- Peter - titancity.com