Ny lungesygdom
Fra : BL

Dato : 18-03-03 10:08

Er det bare mig der er paranoid?
Jeg står for at skal til Thailand denne weekend men er voldsomt bekymret for
den nye ukendte lungesygdom der har været omtalt i medierne. Jeg har checket
statens serum institut`s hjemmeside
http://www.vaccination.dk/land/asien/5.2.html men de omtaler slet ikke denne
sygdom, (typisk dansk sløvhed).
På WHO`S hjemmeside http://www.who.int/en/ er det derimod slået stort op med
masser af oplysninger.
Selv om WHO ikke på nuværende tidspunkt fraråder rejser til Thailand så
virker det alligevel utrygt da man ikke ved nok om sygdommen og IKKE har
noget medicin imod den.
Hvad mener i?

BL

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 18-03-03 11:10

"BL" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> den nye ukendte lungesygdom der har været omtalt i medierne. Jeg har

Der er jo ikke nogen kendt kur mod den, så hvilken "beskyttelse" skulle de
foreslå?

Anyway, du spørger hvad "vi" syntes - jeg ville sige, hvorfor dog tage
chancen? Der er tilsyneladende en del (særligt vesterlændinge!) der bliver
smittet, og ingen aner hvad vi har med at gøre, såå...

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/

Fra : Per Boye

Dato : 18-03-03 13:17

BL wrote:
> [...]
> Selv om WHO ikke på nuværende tidspunkt fraråder rejser til Thailand
> så virker det alligevel utrygt da man ikke ved nok om sygdommen og

Nu henviser du til Udlandsvaccinationen i dit link, hvis du f.eks. kikker
under Hong-Kong,
så står der noget om sygdommen.

Statens serum institut har også noget: http://www.serum.dk/sw3520.asp
Hav dog tålmodighed for det er en meget sløv side

Med hensyn til dit spørgsmål, ja jeg syntes det er svært, vi skal til
Filippinerne d.10.04.03.
og vil følge udviklingen nøje, men det er jo også sin sag at smide en rejse
til 24.000,- væk.
Så vi tager nu nok afsted, hvis der ikke kommer nogen restriktioner.

Hilsen Per

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 18-03-03 15:10

"Per Boye" <pbj@kvmnospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
rejse
> til 24.000,- væk.
> Så vi tager nu nok afsted, hvis der ikke kommer nogen restriktioner.

Desværre kan der jo nu være flere grunde til at man skal tænke over, hvor i
verden man bevæger sig.

VH Birgitte

Fra : jo

Dato : 18-03-03 15:18

> [...]
rejse
> til 24.000,- væk.
> Så vi tager nu nok afsted, hvis der ikke kommer nogen restriktioner.

Hvor mange er det lige der er døde på verdensplan sidst jeg hørte var det
ca. 8-10 stykker.
Hvor mange bliver slået ihjel i trafikken i EU ca. 48.000 til 50.000 om
året. det afholder os da ikke fra at køre i bil eller gå ude i trafiken i
Eu. Jeg mener man ganske roligt kan tage afsted, med mindre
udenrigsministeriet eller WHO indfører nogen form for restriktioner. Så kan
man somregel også få sine penge retur fra der hvor man har købt billetter
osv.
jesper

Fra : loida petersen

Dato : 18-03-03 22:22

> [...]
rejse
> til 24.000,- væk.
> Så vi tager nu nok afsted, hvis der ikke kommer nogen restriktioner.

**excuse me for replying in english.

we will also be travelling in the philippines this coming 31st of march with
a stop over in hongkong for two hours, and yes its a bit risky specially
that we will be with our 5 month old daughter. everything is set already so
its a bit hard to cancel it now. anyways, her is a link from the philippine
news about SARS.

http://news.yehey.com/news3.asp?c=1&i=51019

http://www.abs-cbnnews.com/abs_news_flash_article.asp?FlashOID=7176

have a nice trip!

loida

"I never enjoyed motherhood until I became realistic about it. Until
I learned to say, 'I am tired and I am going to bed. I'll get your brother
off the roof tomorrow.'" - Erma Bombeck

http://home.tiscali.dk/loida/isabella
http://home.tiscali.dk/loida/phils
http://home.tiscali.dk/loida/missy

Fra : Anders Buch

Dato : 18-03-03 15:58

Hej BL

"BL" <b_lind@post5.tele.dk> wrote

> Er det bare mig der er paranoid?

Nej. Hele nyheds verdene er bygget op omkring frygt, derfor bekymrer du dig.

Ta' endelig afsted. Nyd jeres ferie, og lad endelig være med at skænke SARS
eller andre sygdomme en tanke!

For at sætte det lidt i perspektiv, så har du meget, meget, meget større
chance for at vinde en million gevist i lotto, end at blive smittet med
SARS.

Go' tur - jeg misunder jer!

- Anders

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-03-03 23:51

"Anders Buch" <dont@write.me> wrote in message
> For at sætte det lidt i perspektiv, så har du meget, meget, meget større
> chance for at vinde en million gevist i lotto, end at blive smittet med
> SARS.

Nu har flere efterhånden fremkommet med det synspunkt at der er meget lille
risiko for at blive smittet, men jeg synes slet ikke jeg har hørt noget om
den slags i medierne. Jeg har heller ikke hørt om nogen af de 30 (tror det
var 30...) der blev smittet i Vietnam er blevet raske, eller de alle ligger
for døden. Er der nogen der ved noget jeg ikke har fanget?

Anyway, vi rejser til Thailand 2/4, og indtil videre mener jeg ikke der har
været nogen oplysninger fremme der afskrækker mig specielt meget, men jeg
følger da sagen nøje (måske ligeså meget fordi de fleste andre nyheder for
tiden er ret ensformige...).

Keller

Fra : Manse

Dato : 21-03-03 19:47

"Carsten Keller" <keller@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> følger da sagen nøje (måske ligeså meget fordi de fleste andre nyheder for

ja jeg rejser også til thailand den 2/4
og rejner ikke med at blive smittet,da jeg ikke har hørt om nogen der har
det i thailand
så KELLER god tur
niels

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 18-03-03 16:11

"BL" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
> Er det bare mig der er paranoid?
> Jeg står for at skal til Thailand denne weekend men er voldsomt bekymret
for
> den nye ukendte lungesygdom der har været omtalt i medierne.

WEll, vi ses i lufthavnen, vi damper også af i weekenden.

Jeg tager afsted helt roligt.

Der dør ca. 70 dagligt i trafikken i Thailand, det faktum betyder ikke af
jeg ikke tager afsted.

Så chancen for at blive smittet er vist ikke eksisterende.

Mvh.

Kim

Fra : michelangelo

Dato : 19-03-03 06:52

Såvidt jeg er orienteret har vi at gøre med noget der kan udvikle sig til en
epidemi fordi den smitter så nemt, men da de initiale symptomer er meget à
la influenza varer det måske lidt før man føler sig alvorligt syg. Den
første registrering af en patient skete den 26. februar 2003....siden da har
man registreret 219 patienter, hvoraf dog kun et fåtal er døde. Men ud fra
ovenstående vil jeg sige det spreder sig pissehamrende hurtigt....og når man
så tager i betragtning at inkubationstiden er 5-6 dage, må man jo regne med
at der er ganske mange smittede der blot ikke er blevet syge endnu.

Jeg siger ikke I ikke skal tage på ferie, jeg ville sikkert osse selv være
taget af sed. Men lad være med at bagatellisere risikoen for at bleve syg
mere end at I stadig tager de forholdsregler der hører til.

Hav en god tur.

MVH Lasse

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 19-03-03 08:46

"michelangelo" <essal@nospam.mobilixnet.dk> wrote in message

> Jeg siger ikke I ikke skal tage på ferie, jeg ville sikkert osse selv være
> taget af sed. Men lad være med at bagatellisere risikoen for at bleve syg
> mere end at I stadig tager de forholdsregler der hører til.

Jeg syntes ikke jeg bagateliserer risikoen, jeg syntes jeg forholder mig
realistisk til den.

I et land som Thailand med 60-70 mill. indbyggere er der konstateret et
tilfælde PT. Iøvrigt en der vist kun var igennem på transit.

I Danmark har man isoleret 1 med symptomer derpå.

Statistisk set er der omkring 12-14 gange større smittefare ved at blive
hjemme fremfor at tage afsted, selfølgelig hvis det offer i Danmark er
smittet.

Men jeg er nok typen der er lige lovlig glad i låget, og har holdningen at
tingene altid sker for naboen og ikke mig selv, og jeg vælger ikke at lade
mig kue af den hype der kan være ovenpå sådanne situationer.

Mvh

Kim
(Der ikke bekymrede sig over at sætte sig i en flyver 1 uge efter 11. sept.
2001)

Fra : BL

Dato : 19-03-03 12:29

>Jeg siger ikke I ikke skal tage på ferie, jeg ville sikkert >osse selv være
>taget af sed. Men lad være med at bagatellisere risikoen >for at bleve syg
>mere end at I stadig tager de forholdsregler der hører til.

Forholdsregler? mig bekendt er den eneste forholdsregel IKKE at tale med
nogen og IKKE være tæt på andre...
BL

Fra : max

Dato : 02-04-03 12:54

> Forholdsregler? mig bekendt er den eneste forholdsregel IKKE at tale med
> nogen og IKKE være tæt på andre...
> BL

I den internationale lufthavn i Bankok er folk begyndt at gå med
støvmasker/hospitalmasker, ved ikke om det hjælper, men det
lader til det vil være et krav til passagerer der flyver fra visse lande
at de bærer en sådan maske..
mvh max

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 18-03-03 15:10

Der er da kun 10% der dør, så hvad venter I på ?

Gunnar

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 19-03-03 07:14

> [...]
> Selv om WHO ikke på nuværende tidspunkt fraråder rejser til Thailand så
> virker det alligevel utrygt da man ikke ved nok om sygdommen og IKKE har

Antallet af smittede på verdensplan er 219 personer, heraf er 4 døde. Følge
med på WHO's daglige opdatering http://www.who.int/csr/sars/tablemarch18/en/

Hilsen Peter

Fra : Robert Kronberg

Dato : 02-04-03 12:35

> Antallet af smittede på verdensplan er 219 personer, heraf er 4 døde. Følge
> med på WHO's daglige opdatering http://www.who.int/csr/sars/tablemarch18/en/

Sydommen findes altsaa ikke i Thailand, borset fra thaiere som har
faaet den i andre lande. Men saa findes sygdommen jo i ethvert land,
som har en borger, der er smittet i udlandet...

Hilsen, Robert
http://pannakaya.org

Fra : Jonah-Hex

Dato : 02-04-03 19:52

"Robert Kronberg" <nospam.beta.rak.th@kronberg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> faaet den i andre lande. Men saa findes sygdommen jo i ethvert land,
> som har en borger, der er smittet i udlandet...

http://www.thaivisa.com/index.php?514&backPID=514&tt_news=236

Hey Robot....!

Så prøv lige dette link

Hilsen