Gud er penge!!!!
Fra : KdCon

Dato : 18-03-03 09:53

Gud er penge!! Gud er overskud til at leve!! Gud er vilje!!

Jesus er kærlighed til, at kunne dele ud af det overskud som Gud giver!! Så
alle i det globale samfund kan leve et tåleligt og anstændigt liv. Dette at
kunne udnytte jordens resurser, uden at udpine menneskeheden og den
klode/verden vi lever på og i!!

Jesus Jensen...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-03-03 10:29

"KdCon" <dut@dut.dut> skrev i en meddelelse

> Gud er penge!!

Misforståelse?

Du bør nok læse lignelsen om "skattens mønt" (Det er den med "Giv kejseren,
hvad kejserens er og Gud hvad Guds er", ergo er Gud ikke penge) og
Bjergprædikenen, hvor din "navnebroder" Jesus Kristus pointerer at det netop
handler at give til dem, af hvem man ikke forventer at få igen.

Imidlertid er det bare - som så mange andre ting i NT - afsindigt svært at
leve op til i virkeligheden. På den anden side må det konstateres at der
netop findes forskellige nødhjælpsorganisationer, som bygger på at man
friviulligt giver penge og at de - modsat IMF, som tager renter - faktisk
synes at leve op til denne grundtanke om at dele sine rigdomme med de
fattige.
I øvrigt lever vi jo altså i et land, der _stadig_ ligger i spidsen angående
U-landshjæp betalt over skatten. Netop dèn skat vi som moderne danskere
betaler til fælles sociale udgifter forekommer mig således også temmeligt
kristent funderet. Så enhver gør sit, endda uden at vide det. For der er jo
heller ikke ret meget ved at rose sig over at give almisser, vel? Der
fungerer skatten mere anonymt...

Anders Peter Johnsen

Fra : KdCon

Dato : 18-03-03 11:09

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> [...]
jo
> heller ikke ret meget ved at rose sig over at give almisser, vel? Der

Ja og Jo Måske!!

Jeg ved af erfaring, at kunne give en mønt, eller bare det at have overskud
til at tale med mennesker, som ikke har det godt mentalt, Narkomaner og
andre udstødte som arbejdsløse og folk med svære psykiske lidelser. Her er
det en glæde, når bare jeg sætter mig ned på deres plan og efter en tid ser
de får styrke/moral til at rejse sig. Det har resulteret i at nogle
individer er kommet langt i deres liv og selv i dag har et overskud til
hjælpe andre mennesker, der er i den situation som de var i engang. Det
smukt, at give tilskud i form af penge til nødhjælp i den tredje verden, når
bare ikke de bliver ædt op af administration og at denne hjælp når ud til
dem, der har behov for disse midler. Det er smukt og kærligt af de
indsamler, der gør dette arbejde både her hjemme og ude i verden "Prise være
dem"

Jesus Jensen

Ps. Jeg forventer ikke at få noget igen, men det får jeg har det altid
vist!!!!

Fra : Vidal

Dato : 19-03-03 13:02

"KdCon" <dut@dut.dut> wrote in message news:<3e76f032$0$52092$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> når bare jeg sætter mig ned på deres plan

Det må være dejligt at kunne sætte sig ned på
andres plan.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard