Værktøj til udarbejdelse af hjælpefiler.
Fra : Krabsen

Dato : 18-03-03 07:58

Hvad foretrækker I at bruge som værktøj til udarbejdelse af hjælpefiler?

Robohelp, Help Compiler Workshop. På Tucows findes en lang række muligheder
til stærkt varierende priser.

Har nogle gode/dårlige erfaringer?

mvh

Krabsen
-------------------------
Gert Krabsen
www.krabsen.dk
www.responsnord.dk
mfl.

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 18-03-03 08:24

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad foretrækker I at bruge som værktøj til udarbejdelse af hjælpefiler?
>

> Har nogle gode/dårlige erfaringer?

Efter en del higen og søgen (og dårlige erfaringer) er jeg endt med:
http://www.innovasys.co.uk/products/helpstudio.asp

Det er ikke nødvendigvis billigt (!), men det fungerer faktisk udmærket - og
er, når man først lige har fattet det, relativt logisk. Det er ret nyt og
har i version 1.1 stadig et par børnesygdomme, men det er klart det bedste
(til prisen), jeg er stødt på.

Men det er jo nok en stærk personlig ting....

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Krabsen

Dato : 27-03-03 09:57

"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har i version 1.1 stadig et par børnesygdomme, men det er klart det bedste

Tak for tippet. Det virker umiddelbart mere logisk end de andre jeg har
kigget på, så det ender nok med det. Nu prøver jeg lige med et stort
projekt, inden jeg køber endeligt.

mvh
Krabsen

Fra : Jan

Dato : 27-03-03 11:37

Der er også en anden mulighed - og gratis!

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/htmlhelp/ht
ml/hwMicrosoftHTMLHelpDownloads.asp

Jeg bruger selv programmet og det fungere fint til de ting jeg har behov
for.
De enkelte sider i hjælpefilen laves som alm. html-kode, hvorefter det hele
compileres til en chm-fil - og disse hjælpe filer kan åbnes af en browser.

m.v.h.

Jan

Fra : Krabsen

Dato : 27-03-03 11:44

Yes, den kender jeg og har brugt hidtil. Men når vi snakker om en hjælpefil
i en størrelsesorden svarende til 150 A4-sider, så er det nu rart med et
styringsværktøj.

mvh
Krabsen