Udestue gulv - hvordan....
Fra : DancingOnAStone

Dato : 17-03-03 22:49

Jeg lider af tilbagevendende marerids. Hvorfor nu det ? Jo jeg skal hen og
bygge en udestue og pga. af vores boligforhold vil jeg ikke støbe et gulv.
Men hvordan får jeg så lavet et isoleret gulv ?
Kan jeg bygge en ramme og lægge isolering direkte ovenpå de fliser som
ligger der nu også et gulv ovenpå det ?
Skal der en eller anden form for damp / kulde spærre på ?

Gode råd og ideer modtages med stor tak !

Kim Larsen ICQ#: 3439951

Fra : Thïngmand

Dato : 18-03-03 08:37

> Gode råd og ideer modtages med stor tak !

Hvis udestuen blive "klistret" uden på huset, dvs, du bruger den
eksisterende terassedør til at gå ud i udestuen, kan du bygge den som det
passer dig, da det så er et skur - skal der være åbent til huset skal alle
byggeregler overholdes, da det er en tilbygning til huset.

Fra : Hugo

Dato : 18-03-03 09:53

Jeg har lagt Sundolitplader, det er de hvide styroporpladeer, ovenpå et lag
grus. Dernæst et lag gulvspånplader, dampspærre og så laminatgulv.

Så, jo du kan godt isolere ovenpå fliserne og lægge gulv ovenpå.

Hugo

Fra : Martin Christiansen

Dato : 18-03-03 11:12

"Hugo" <hugoNOSPAM@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lagt Sundolitplader, det er de hvide styroporpladeer, ovenpå et
lag
> grus. Dernæst et lag gulvspånplader, dampspærre og så laminatgulv.

Det er forkert.... Fugtspærren skal altid lægges under gulvspånpladerne!.
Disse må jo ikke kunne optage en evt. nedefra kommende fugt!

> Så, jo du kan godt isolere ovenpå fliserne og lægge gulv ovenpå.

Hvis konstruktionen ellers udføres korrekt er der ingen problemer ved det.

--
mc

Fra : Hugo

Dato : 18-03-03 14:58

Undskyld, Stor, stor fejl.
Du har ret mc, jeg har gudskelov lavet det rigtigt selv

Hugo

Fra : DancingOnAStone

Dato : 21-03-03 21:38

Takker for indputtet !

Kim

Fra : Trunteen

Dato : 09-05-03 06:40

Da jeg står for at skulle lave samme øvelse - kunne jeg godt bruge et
råd om størrelsen af isolering. Bare sådan inden, at jeg får gravet mig
ihjel. Hvilket milimeterstørrelse er den optimale for isolering af en
udestue?

http://www.kandu.dk/