Freelancer
Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 17-03-03 21:32

Hej - jeg er kommet til det sted, hvor man skal ræse mod Hovis. Problemet er
selvfølgelig, at jeg ikke vinder

Er der noget, man kan gøre, andet end trykke på F2 (cruise speed) og så bare
styre det bedste man har lært?

Fra : Jens Chr.

Dato : 18-03-03 00:09

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> wrote in message
> [...]
er
> selvfølgelig, at jeg ikke vinder
>
> Er der noget, man kan gøre, andet end trykke på F2 (cruise speed) og så

nej men du får to forsøg til det og i den sidste kører/flyver Hovis galt(og
han sender et par missiler mod dig) så det gælder bare med at komme gennem
ringene uden at ramme dem.

Du kan også bare bruge Shift + W til at gå i cruise mode.

Håber du klare det, ellers må du jo bare spørge igen.

MVH
Jens Chr.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 18-03-03 00:34

On Tue, 18 Mar 2003 00:09:15 +0100, "Jens Chr." <Wont@tell.you> wrote:

>Håber du klare det, ellers må du jo bare spørge igen.

Hejsa

Du kan måske også hjælpe mig med et lille problem.

Jeg sidder fast i en mission.
Sammen med Yuni(?) skal jeg ekskortere en konvoj til
Research station Willard. Det lykkes også, men så får
jeg besked på at flyve med Yuni til California Minor
hvor vi bliver mødt af 3 Navy ships som bare hænger
uden at foretage sig noget. Hvad så ?

Jeg har nogen problemer med mit lydkort og må derfor
spille uden lyd. Surt nok. Så hvis der kun bliver sagt
hvad jeg skal, ja så kan jeg jo ikke høre det.

Nogen gode råd ?

På forhånd tak

mvh Jacob

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 18-03-03 01:06

> Jeg har nogen problemer med mit lydkort og må derfor
> spille uden lyd. Surt nok. Så hvis der kun bliver sagt
> hvad jeg skal, ja så kan jeg jo ikke høre det.

Der bliver sagt noget i den sekvens - Der er faktisk meget af spillet, der
går gennem samtaler over højttalerne, så få problemet fixet. :)

--
Jacob H. Nielsen
http://boomtown.net - Nyheder, artikler og anmeldelser

Fra : Jens Chr.

Dato : 18-03-03 01:34

> [...]
> jeg besked på at flyve med Yuni til California Minor
> hvor vi bliver mødt af 3 Navy ships som bare hænger

Jeg tror problemet er at Yuni beder dig over højtaleren at du skal flyve
hurtigere, dvs du skal bare flyve, i cruise mode, mod waypointet også følger
de efter. Eller i hvert fald burde de gøre det. Hvis det ikke løser dit
problem så bare skriv igen så må jeg spille banen igen og se hvordan jeg
løste problemet.

> Jeg har nogen problemer med mit lydkort og må derfor
> spille uden lyd. Surt nok. Så hvis der kun bliver sagt
> hvad jeg skal, ja så kan jeg jo ikke høre det.

Problemet med lyden kan du finde løsningen på i Readme filen, jeg havde det
samme problem. men det er foklaret meget detaljeret, så det burde du kunne
løse, for spillet er ikke helt det samme uden al lyden.

MVH

Jens Chr.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 19-03-03 00:27

On Tue, 18 Mar 2003 01:34:26 +0100, "Jens Chr." <Wont@tell.you> wrote:

>Jeg tror problemet er at Yuni beder dig over højtaleren at du skal flyve
>hurtigere, dvs du skal bare flyve, i cruise mode, mod waypointet også følger
>de efter.

Næh, de angreb mig sgu. Det gjorde de ellers ikke de andre gange jeg
spillede den mission. Mystisk. Nå, men jeg kom da videre.

>Problemet med lyden kan du finde løsningen på i Readme filen, jeg havde det
>samme problem. men det er foklaret meget detaljeret, så det burde du kunne
>løse, for spillet er ikke helt det samme uden al lyden.

Du har helt ret. For mange DivX codec'er var problemet og jeg troede
ellers myt lydkort var fuck'ed up. Jeg fulgte opskriften i Readme
filen og det løste alle problemerne, så nu ruller det bare igen.

Du skal have tusind tak for hjælpen

mvh Jacob

Fra : Rune Manscher

Dato : 18-03-03 09:12

"Jacob Olsen" <nospam@invalid.dk> wrote in message
> [...]
> spille uden lyd. Surt nok. Så hvis der kun bliver sagt
> hvad jeg skal, ja så kan jeg jo ikke høre det.

Husk du kan trykke N og se hvad dit objective er nu - det kan være det giver dig
et hint.

*Rune

Fra : Rune Manscher

Dato : 18-03-03 09:11

> [...]
> selvfølgelig, at jeg ikke vinder
>
> Er der noget, man kan gøre, andet end trykke på F2 (cruise speed) og så bare

Det lykkedes - mod min forventning - ikke mig at tabe ? Allerede på første
gennemløb laver han en fejl, efter ca. 3/4. Hvis man øjeblikkeligt starter
cruise-engines, og bare følger efter ham, så går det meget af sig selv (synes
jeg).

*Rune

Fra : hekola@msn.com

Dato : 18-03-03 19:51

Hej,

Er Freelancer udgivet eller er det demo'en I taler om?

mvh

hkl

Fra : Per N

Dato : 19-03-03 06:58

On Tue, 18 Mar 2003 19:50:54 +0100, "hekola@msn.com" <hekola@1msn.com>
wrote:

>Er Freelancer udgivet eller er det demo'en I taler om?

Den er udgivet i USA for en måned eller 2 siden og så
er det jo rart at have forbindelser over there.
Her i DK kommer den vist først ud om en måneds tid.

mvh Per

Fra : hekola@msn.com

Dato : 19-03-03 20:07

> Den er udgivet i USA for en måned eller 2 siden og så
> er det jo rart at have forbindelser over there.
> Her i DK kommer den vist først ud om en måneds tid.
>
> mvh Per

Snyyyd!!

Anyways, hvad synes du så om den - er den så fed som jeg har hørt den skulle
være (hmm...ved ikke lige hvordan du skulle kunne vide hvad jeg har hørt
?

mvh

hkl

Fra : Per N

Dato : 19-03-03 22:26

On Wed, 19 Mar 2003 20:07:13 +0100, "hekola@msn.com" <hekola@1msn.com>
wrote:

>Snyyyd!!

Undskyld

>Anyways, hvad synes du så om den - er den så fed som jeg har hørt den skulle
>være (hmm...ved ikke lige hvordan du skulle kunne vide hvad jeg har hørt
>?

Den er bare kanon. Bedste spil i genren siden
Elite, Privateer og Wing Commander.
( jeg har været med siden Elite tiden på CBM64 )

Eneste lille minus er at jeg savner at sidde i cockpittet
ligesom i de gamle spil. Det er ikke helt det samme
at hænge bagved sit rumskib og spille i tredie person,
men OK, man vender sig da til det.

Bortset fra det ene lille sure opstød kan jeg kun
anbefale spillet.

Har dog ikke haft tid til at rode med multiplayerdelen
endnu, så den kan jeg ikke udtale mig om.

mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-03 23:23

>Eneste lille minus er at jeg savner at sidde i cockpittet
>ligesom i de gamle spil. Det er ikke helt det samme
>at hænge bagved sit rumskib og spille i tredie person,
>men OK, man vender sig da til det.

Brug SHIFT-V eller CTRL-V mener jeg det er... så ser man det i 1st
person - men desværre uden cockpit. Faktisk er det view værre end 3rd
person viewet. Vi vil have et rigtigt cockpit-view!

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Per N

Dato : 20-03-03 00:44

On Wed, 19 Mar 2003 23:23:13 +0100, Claus Nielsen <> wrote:

>Brug SHIFT-V eller CTRL-V mener jeg det er... så ser man det i 1st
>person - men desværre uden cockpit.

Tak for tippet. Det var CTRL-V.

>Faktisk er det view værre end 3rd
>person viewet.

Jeg synes ikke det er så dårligt igen.

Ens skud er lige lovligt forstyrrende når man
forsøger at holde øje med fjenderne, men
ellers virker det view da meget godt.

mvh Per

Fra : Rune Manscher

Dato : 20-03-03 10:48

<Claus Nielsen> wrote in message

> Brug SHIFT-V eller CTRL-V mener jeg det er... så ser man det i 1st
> person - men desværre uden cockpit. Faktisk er det view værre end 3rd
> person viewet. Vi vil have et rigtigt cockpit-view!

Faktisk er det cockpit-view, men det er ikke på alle modeller man kan se lige
meget cockpit. Men du har ret, der er ikke instrumenter etc.

*Rune