"driver" hjælme... dur det ??
Fra : klaus nielsen

Dato : 19-03-01 15:39

hejsa
da jeg tit kører med pasagerer på MC'en med forskellig hoved størrelse,
kunne jeg godt tænke mig at høre om "driver" hjælmene man kan købe ved
www.thansen.dk
til ca 500 kr er sikkerheds messigt forsvarlige og om de er til at holde ud
at have på hovedet i længere tid af gangen og om der meget vindstøj i dem ?
hvis det var en bestemt passager det altid var med ville jeg bare købe en ny
ordentlig hjælm, men det er det ikke, godnat og sov godt *GGG*

på forhånd tak

hilsen klaus vfr@city.dk

(hvorfor kan folks hoveder ikke være i standart størrelser og form ???? )

Fra : Christian Knudsen

Dato : 19-03-01 17:50

Hvor finder du de hjelme henne på siden. Jeg kan ikke se dem!

Christian
GS 500 E

Fra : klaus nielsen

Dato : 19-03-01 18:31

Christian Knudsen <christianknudsen@post.cybercity.dk> skrev i en
> Hvor finder du de hjelme henne på siden. Jeg kan ikke se dem!
>
> Christian
> GS 500 E

se under universaldele > styrthjælme > den hedder story.. der er mange andre
hjælme til ca samme pris + - et par 100 kr

Styrthjelm, Story, Air-plain, X-small
Bestillingsnr. 97300000
499,00 Kr inkl. moms

hilsen klaus vfr@vity.dk

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 19-03-01 18:33

"klaus nielsen"
> [...]
ny
> ordentlig hjælm, men det er det ikke, godnat og sov godt *GGG*
***********
Hmmm, hvor meget er et hovede værd, og hvor meget er din passagers hovede
værd ?

Kan du ikke evt. skifte hjelm selv, og så lade passageren køre med din
tidligere hjelm - dette gør jeg engang imellem, da jeg ikke vil "satse" ved
at give min passager en billig hjelm som jeg ikke selv ville køre med

I de to seneste nr. af Bike er der test af hjelme. Bedst i testen blev en
Shoei Z-One til ca. 4.000 kr. var det ikke noget ?

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : PHK

Dato : 19-03-01 18:45

> /Jens S., Esbjerg
> GSX 600 F & GN 125

Er den rød?

600´eren, altså?

--
_
|_|

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 19-03-01 19:12

"PHK" <
skrev > > /Jens S., Esbjerg

> Er den rød?
>
> 600´eren, altså?
>
> --
> _
> |_|
*************
Jeps. Begge to er røde !
Den ene holder inde i snevejret pt. - gæt selv hvilken
600'eren er ved at blive kørt til, så jeg kan ses luske rundt i Esbjerg og
omegn med under 5.500 o/min. - og ca. kun i solskin

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : PHK

Dato : 20-03-01 09:25

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:995icf$av0$1@news.inet.tele.dk...

> Jeps. Begge to er røde !
> Den ene holder inde i snevejret pt. - gæt selv hvilken

Æhhh .... jeg vidste ikke det også sneede indenfor i Esbjerg

> 600'eren er ved at blive kørt til, så jeg kan ses luske rundt i Esbjerg og
> omegn med under 5.500 o/min. - og ca. kun i solskin

Jeg _tror_ jeg har set dig et par gange. F.eks. en morgen holdende for rødt
ud for posthuset i Jernbanegade i venstresvingsbanen?

--
_
|_|

Fra : klaus nielsen

Dato : 19-03-01 18:52

> [...]
ved
> at give min passager en billig hjelm som jeg ikke selv ville køre med

jovist vil jeg godt ofre min shoei hjælm på det da jeg godt ville have en ny
hat selv.. men mit hoved er større en passagerens (2 numre) jeg mener at det
er farligere at have en hjælm på der er for stor end en billig hjælm der
passer på hovedet
jeg har en fin AGV hjælm til passagerer, men jeg ved ikke om det er smart at
hun har en bøllehat på indenunder for at den kan sidde tæt til hovedet....
naaarrrj vel *S*
hvis det var en der skulle køre med mig meget vil jeg til hver en tid godt
ofre en god hjælm på det..

hilsen klaus

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 19-03-01 19:19

"klaus nielsen"
> [...]
> naaarrrj vel *S*
> hvis det var en der skulle køre med mig meget vil jeg til hver en tid godt
*********************
Lyder fornuftigt.
Jeg ved ikke hvor i landet du bor, men hos Steens mc i Esbjerg har de pt. en
del AGV-hjelme vistnok bla. i kevlar med før-priser op til 2.200 kr., som
sælges til 695,- kr.
Bortset fra det, må det vigtigste jo også være, at hjelmen har de
godkendelsesmærker den skal have - og at den passer.
Se i øvrigt også tidligere strenge, hvor hjelme er drøftet.

--

/Jens S., Esbjerg - som i week-enden kørte go-cart med en hjelm størrelse
vistnok XXL - falde-ned-i-panden-størrelse - og godt brugt

Fra : Armand

Dato : 20-03-01 03:33

> jeg mener at det er farligere at have en hjælm på der er for stor end
> en billig hjælm der passer på hovedet

Korrekt anskuet!

> jeg har en fin AGV hjælm til passagerer, men jeg ved ikke om det er
> smart at hun har en bøllehat på indenunder for at den kan sidde tæt
til
> hovedet....

Igen: Bedre end at den sidder for løst!
Alle hjelme er af samme størrelse, imens det er foret der giver
størrelsesforskellen. En bøllehat som tillægsfoer er ikke totalt dumt på
den baggrund :-/

Alle hjelme skal være DS2124 godkendte, eller alternativt ECE 22 også
til knallertbrug, og der findes ingen "større" godkendelse til hverken
mc-brug eller f.eks. Road racing. Den eneste årsag til at en hjelm kan
være blacklistet til RR, er hvis den har alternativ lukemekanisme:
RR-hjelme skal være fastspændt med den gode gamle metode bestående af to
"D"-ringe ("double-D")!
Derfor er jeg fuld af tro på at T. hansens Driver-hjelme er "gode nok"!

Hvis man skal vurdere grænsen imellem tilstrækkelighed og overkill, må
den ligge i godkendelsen - Mindre må man ikke køre med og mere (dyrere)
er kun komfort og pop (i nævnte rækkefølge)!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-03-01 11:55

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<996fkt$hab$7@news.cybercity.dk>...

> [...]
> være blacklistet til RR, er hvis den har alternativ lukemekanisme:
> RR-hjelme skal være fastspændt med den gode gamle metode bestående af to

Hmm. Nu har jeg været reglementet igennem et par gange, og jeg kan altså
ikke finde noget om at den *skal* være lukket med D ringe?
Er det bare en af de uskrevne regler?

--
Mikkel
Der vil være træt af at skulle ha' ny hat

Fra : Søren L Hansen

Dato : 20-03-01 15:38

Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
article <01c0b12c$35505b70$fc6e10ac@pc2651>...
> [...]
>
> --
> Mikkel
> Der vil være træt af at skulle ha' ny hat

ja, jeg har kun hørt det til Motocross, da man frygter at de mekaniske
påvirkninger kan løsne de der snaplåse-tingester.
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Armand

Dato : 21-03-01 03:44

Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
> [...]
> Hmm. Nu har jeg været reglementet igennem et par gange, og jeg kan
> altså ikke finde noget om at den *skal* være lukket med D ringe?

Jeg må give dig ret!
Det er en regel man indførte på skandinavisk plan, efter et styrt hvor
hjelmens mekanisme gik op!
Omkring førstehjælp, er en entydig bespænding også en fordel.

Det hele er pakket "uskrevet" ind under udstyrs-reglementets § 04.52.2
b):
" DMU kan for specifikke hjelmtyper der (ellers) er godkendt efter
nævnte standarder, fastsætte at disse ikke må benyttes indenfor en eller
flere sportsgrene"

Hvis du lægger mærke til alle "replica-hjelmene", så har de i forhold
til de billigere hjelme af samme fábrikat "double D" lukning! Dette
netop fordi de kommer fra, og sigter imod RR-sporten!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-03-01 07:52

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<9994mh$135j$6@news.cybercity.dk>...

> [...]
> " DMU kan for specifikke hjelmtyper der (ellers) er godkendt efter
> nævnte standarder, fastsætte at disse ikke må benyttes indenfor en eller

Heh, ja gummiparagraffer kan man vel aldrig blive helt fri for.

Dang... så må jeg vel ud og investere.

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 21-03-01 14:02

> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
> <9994mh$135j$6@news.cybercity.dk>...

> Dang... så må jeg vel ud og investere.

Prøv lige for chancens skyld at forhøre dig om din nuværende hjelms
duelighed ved DMU's RR-division!
Mailadresse er at finde på www.dmusport.dk/roadrace
Er der én iblandt på en hr. Krausekær, er han den der ved det bedst :-/

--
Armand.