gastest
Fra : Per Olsen

Dato : 17-03-03 20:31

Hej NG.

Er der mon andre end campingsforhandlere der udfører gastest ?
Er det billigere eller er det ligemeget ?

Mvh. Per.

Fra : T. Hartung

Dato : 17-03-03 20:54

"Per Olsen" <per.olsen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der mon andre end campingsforhandlere der udfører gastest ?

Alle autoriserede gasmestre må teste gasinstallationer.

> Er det billigere eller er det ligemeget ?

jeg ved det ikke - men en logisk vurdering ud fra timeløn og moms - så
tvivler jeg på der er meget at spare.

men at testen er vigtig kan ses her
www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/50_51(1).pdf

jeg har selv bestilt tid til om 14 dage - hos forhandler

mvh
T. Hartung

Fra : Per Olsen

Dato : 17-03-03 22:51

T. Hartung skrev i meddelelsen
<3e7625d6$0$32017$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>jeg ved det ikke - men en logisk vurdering ud fra timeløn og moms - så
>tvivler jeg på der er meget at spare.

Det er da værd at tjekke, om ikke andet kan det være de har tid på denne
side af påsken ?

>men at testen er vigtig kan ses her
>www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/50_51(1).pdf

Jeg tror dig, det er jo også derfor jeg vil have det ordnet, klistermærkerne
er jeg ligeglad med, bare jeg ved det er gjort ordentligt.
Men min sædvanlige mistro overfor alt hvad der hedder "værksted" gør at jeg
lige vil tjekke en ekstra gang.
Jeg har, f.eks fået oplyst pris på et "lille eftersyn" incl. gastest til
hhv. 850,- og 1495,- tilsyneladende for det samme arbejde, som jeg ikke kan
forestille mig vil tage ret meget mere end en ½ time....?

Men valget er ikke taget endnu, jeg "leder" stadig...

Per.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-03-03 23:21

Per Olsen <per.olsen@post3.tele.dk> skrev:
> [...]

Hej Per
Leder stadig - det tror da f... med de forskelle !
Hvordan kan det være at man støder på sådanne forskelle inden for
stort set alle brancher nu til dags ?
Jeg kommer en del hos CC Camping og Marine - mest for deres
bådafdeling, men efterhånden har vi set os ret varme på det der
med campingvogne. Lejede en hos CCCM sidste år i en uge - i år
blir' det nok 2 uger. Nå - tilbage til emnet: jeg har ingen ide om
hvad de tar' for et lille eftersyn men mit indtryk af deres
ærlighed og værksted ganske godt.
Ellers har jeg besøgt en del forhandlere mellem Kbh og Sjællands
Odde (kører sommetider lidt omvej til sommerhuset for at ose lidt).
Generelt har jeg ikke meget kritik til forhandlerne i dette område.
Den eneste jeg decideret ikke bryder mig om er en meget talende
herre i Hedehusene....Kender ikke manden ud over diverse optræden
i TV, men butikken efterlod mig med et meget uldent indtryk. Ikke
et sted jeg vil handle. Kørte vide til den næste ved Roskildevejen
(PJ Caravan) og oplevede en anderledes butik, hvor jeg personligt
syntes at der så ud til at være et anderledes styr over tingene.
Også et par af forhandlerne omkring Køge/på Køgevejen står lidt
frem foran gennemsnittet m.h.t. førstehåndsindtryk af butikkerne.

Er klar over at dette ikke direkte hjælper dig "i mål", men håber
det kan hjælpe dig lidt på vej til hvem man overhovedet behøver at
kontakte - men det afhænger jo også noget af din geografiske
placering...

Mvh

Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Per Olsen

Dato : 18-03-03 23:19

Jesper Hedegaard (slet UJHC7) skrev i meddelelsen
<10479397120.89469053744358@dtext.news.tele.dk>...

>Nå - tilbage til emnet: jeg har ingen ide om
>hvad de tar' for et lille eftersyn men mit indtryk af deres
>ærlighed og værksted ganske godt.
Det er nok også det der tæller, men det kan jo være dyrt hvis man selv skal
erhverve alle erfaringerne...

>Den eneste jeg decideret ikke bryder mig om er en meget talende
>herre i Hedehusene....

Genkendt ! Enig !

> Kørte vide til den næste ved Roskildevejen
>(PJ Caravan) og oplevede en anderledes butik, hvor jeg personligt
>syntes at der så ud til at være et anderledes styr over tingene.

Det ender vist også med at de vinder, men foreløbig kun på gastesten. De har
et par tirsdage i den kommende tid hvor de holder ekstra åbent om aftenen
for at klare forårspuklen, og det er jo et tidspunkt der tiltaler mig, når
jeg nu (åbenbart) er lidt sent ude.
Prisen er måske også OK (prislisten er fra 2001 så jeg ved ikke om den
stadig gælder...)
Resten af serviceeftersynet ordner jeg med ynglingsnaboen en lørdag
eftermiddag hvor det er godt vejr. Så sætter vi stopuret til, så vi kan
regne vores timepris ud. Hvis den er god nok kan det være der snart kommer
et nyt campingvognsværksted

>men det afhænger jo også noget af din geografiske
>placering...

Den tæller selvfølgelig også, men jeg bor i storkøbenhavn, så det meste er
indenfor rækkevidde, og naboen bor lige inde ved siden af.

Hilsen Per.

Fra : Janne Madsen

Dato : 19-03-03 13:35

Jesper Hedegaard (slet UJHC7) <jesper@UJHC7hedegaard.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:10479397120.89469053744358@dtext.news.tele.dk...
> Hvordan kan det være at man støder på sådanne forskelle inden for
> stort set alle brancher nu til dags ?

Nej nu må folk da snart finde ud af hvad hvad de mener. Er priserne ens så
råber man op om monopol og aftalte priser og er de forskellige ja så skal de
partout være ens. Der stod jeg godt nok af.

> Den eneste jeg decideret ikke bryder mig om er en meget talende
> herre i Hedehusene

Hvis det er den samme herre vi taler om er jeg enig og ros skal du have. Du
formulerede dig pænere end jeg ville have gjort.

Nå det havde vist intet med gastest at gøre. Undskyld

med venlig hilsen
Lennart Sørensen

Fra : Per Olsen

Dato : 19-03-03 22:25

Janne Madsen skrev i meddelelsen ...
> [...]
de
>partout være ens. Der stod jeg godt nok af.

Det har du nok ret i, men det er da utroligt at der kan være så stor
prisforskel på noget der tilsyneladende er det samme stykke arbejde. Der må
da være nogen der får meget salt på ægget...

Per.

Fra : Janne Madsen

Dato : 19-03-03 22:40

Per Olsen <per.olsen@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e78dfa7$0$136$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>Der må
> da være nogen der får meget salt på ægget...

Ja da og man kan næsten fristes til at spørge hvem der så er den dumme i den
sammenhæng.

Nææ der er ikke andet at gøre end som det tidligere fremgår. Spørge flere
steder og så få lavet det bedste arbejde til den bedste pris. Men at handle
på den måde kan jo også være sjovt nok i sig selv.

hilsen Lennart Sørensen

Fra : Søren Uttrup

Dato : 21-03-03 10:29

Hvis man nu anskaffer sig en gas-alarm til CV, så kan katastrofen undgåes.
Men fejlen er der selvfølgelig stadig !
Er der en der ved hvor man kan få dem til en rimelig pris ?

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-03-03 13:37

Søren Uttrup <nospam_svu@ccieurope.com> skrev:

> Hvis man nu anskaffer sig en gas-alarm til CV, så kan katastrofen
> undgåes. Men fejlen er der selvfølgelig stadig !
> Er der en der ved hvor man kan få dem til en rimelig pris ?

En gasalarm kan ikke forhindre at vognen springer i luften!

Det er det rene galimatias ikke at få foretaget gastest. Og heldigvis
forlanger de fleste campingpladser at fastliggere skal have deres vogn
gastestet mindst hvert 2. andet år. Min bliver det hvert år.

Og så ville du gøre en masse mennesker glade hvis du ville gøre brug
af de formidable gode råd der findes i linket i min signatur!

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Søren Uttrup

Dato : 24-03-03 09:52

> En gasalarm kan ikke forhindre at vognen springer i luften!

Det er faktisk også det jeg skriver, jeg vil dog føle mig endnu mere tryg
ved at have en alarm.

> Det er det rene galimatias ikke at få foretaget gastest. Og heldigvis
> forlanger de fleste campingpladser at fastliggere skal have deres vogn
> gastestet mindst hvert 2. andet år. Min bliver det hvert år.

Hvem siger igrunden at mine gasslanger ikke kan blive utæt kort efter at du
har fået foretaget gastest. '
Eller jeg kan glemme at slukke for gassen. Eller at ilden går ud og gassen
bliver ved med at sive.

> Og så ville du gøre en masse mennesker glade hvis du ville gøre brug
> af de formidable gode råd der findes i linket i min signatur!

ja det beklager jeg, dårlig vane fra emails.

Fra : T. Hartung

Dato : 21-03-03 14:54

"Søren Uttrup" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse
> Hvis man nu anskaffer sig en gas-alarm til CV, så kan katastrofen undgåes.
> Men fejlen er der selvfølgelig stadig !
> Er der en der ved hvor man kan få dem til en rimelig pris ?

Jeg har naturligvis også en gasalam monteret - så sover jeg nemlig rigtig
godt

En gasalarm til rimelige penge ? - ikke noget problem, min families liv mod
ca. 600 kr - det er rimeligt

mvh
T. Hartung

Fra : Søren Uttrup

Dato : 24-03-03 09:17

> [...]
> godt
>
> En gasalarm til rimelige penge ? - ikke noget problem, min families liv

Hvor har du købt den ?

Fra : Søren Uttrup

Dato : 24-03-03 12:56

> Hvor har du købt den ?
jeg faldt lige over flg. side, se deres produkt nr. 272001

http://www.l-team.dk/

Fra : T. Hartung

Dato : 25-03-03 23:03

> Hvor har du købt den ?

Jeg købte nu min for mange år siden pris 250 danske-$

og det er sådan en her:

www.campingpriser.dk/acatalog/Forsiden_Gasartikler_58.html

mvh
T. Hartung

Fra : Preben Andersen

Dato : 24-03-03 14:28

> [...]
> godt
>
> En gasalarm til rimelige penge ? - ikke noget problem, min families liv

Jeg er helt enig, og så flytter jeg min indendørs om vinteren eller når den
ikke bruges i CV, så virker den også som alarm ved min naturgas. Her skal
den så bare monteres i loftet.

mvh
Preben