Kawasaki Back Torque Limiter
Fra : BoS

Dato : 17-03-03 19:08

Hey

En af mine kammerater har lige købt en zxr 750 med "Back Torque Limiter"
(K-BATL).
Hvad går det ud på? Kan man så ikke lave high sidere?

Er der i øvrigt noget, man skal være opmærksom på ved sådan en svend? Den er
fra ca. 93-94 (kan ikke lige huske det)

mvh Bo

Fra : Michael K. S.

Dato : 17-03-03 19:39

On Mon, 17 Mar 2003 19:07:46 +0100, "BoS" <elskak@hotmail.com> wrote:

>En af mine kammerater har lige købt en zxr 750 med "Back Torque Limiter"
>(K-BATL).

Det er et slipper-clutch system der nedsætter kraftoverførslen når
momentet skifter fortegn i gearkassen og bliver negativ (back torque)
ved aggressive nedgearinger i kurveindgangen...skal forhindre at
baghjulet stepper og cyklen bliver urolig - eller populært sagt,den
nedsætter motorbremsen.

>Hvad går det ud på? Kan man så ikke lave high sidere?

Jow det kan man sagtens....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Armand

Dato : 19-03-03 20:19

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> [...]
> ved aggressive nedgearinger i kurveindgangen...skal forhindre at
> baghjulet stepper og cyklen bliver urolig - eller populært sagt,den

Heey!
Lige nu blev jeg meget mere klog!

Jeg anede ikke hvad K-BATL stod for og hár faktisk efterlyst bekræftigelse
af at den mekanisme jeg kan se i bunden af Lillefrøens koblingsskål er en
slipper-mekanisme!

--
Armand.

Fra : Brian W.

Dato : 19-03-03 17:19

BoS wrote:

> Er der i øvrigt noget, man skal være opmærksom på ved sådan en svend?

Njaa den kører bedst på benzin , og så vil den gerne kører stærkt...
hehe Min kammerat har en, og han er vældig glad for hans....

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Megas

Dato : 20-03-03 03:36

Brian W. wrote:

> Njaa den kører bedst på benzin , og så vil den gerne kører
> stærkt... hehe Min kammerat har en, og han er vældig glad for hans....

sin, eller hans.?? :D

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas