Andet multimedie
bentjuul 3670
'Diasshow på cd med underlægningsmusik?'
Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 17-03-03 19:06

Hvordan kan subj. lade sig gøre? Jeg har nyeste udgave af Nero til rådighed,
er dette tilstrækkeligt, eller skal der andet program til?
Jeg kan sagtens brænde cd-skiver i vcd-format, men har leget med tænken om
at få lagt underlægningsmusik på samtidig.
Vil det kunne lade sig gøre selv at vise et diashow, således at jeg
bestemmer (trykker på knap for næste billeder på remote) hvornår næste
billede skal vises, uafhængigt af musikken? Eller er det således, at når
diasshowet er lavet med billeder og musikken er lagt på, så kører det hele
af sig selv uden at der er mulighed for at vælge hvornår næste billede skal
vises?

Altså; hvordan skal jeg lave ovenstående, således at musikken er uafhængig
af billedskift, med hvilket program og hvilken fremgangsmåde?

Alt hjælp medtages med stor fornøjelse!

På forhånd tak.

Mvh. Bjarke Rasmussen

(X-postet i dk.fritid.foto)

Fra : goofy

Dato : 17-03-03 21:00

Hej Bjarke
> [...]
hele
> af sig selv uden at der er mulighed for at vælge hvornår næste billede
Jeg mener ikke du kan lave det direkte i Nero.
Hvis du kører XP så lav det i Movie Maker, eller hent et program på
nettet f.eks. Picturetotv, men prøv først at læse noget mere om det på
www.vcdhelp.com

Steen Vinbæk

Fra : Leo.E

Dato : 18-03-03 07:41

"Bjarke Rasmussen" <bjarke_rasmussen@get2net.dk> wrote in message news:<b552pm$7kr$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> Altså; hvordan skal jeg lave ovenstående, således at musikken er uafhængig
> af billedskift, med hvilket program og hvilken fremgangsmåde?

Hvis du har Power point (office pakken) til din rådighed, kan du
lave det der. Hvordan og fremgangsmåden finder du i programmet.
Hilsen: Leo

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 18-03-03 15:44

Tak for de gode svar! Jeg prøvede med programmet ProShow Gold, og det blev
der et rigtig godt resultat ud af! Enormt brugervenligt, samtidig med at det
ser proffesionelt ud under visningen med overgange mellem billederne osv.

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Claus

Dato : 28-03-03 08:42

in article b552pm$7kr$1@sunsite.dk, Bjarke Rasmussen at
bjarke_rasmussen@get2net.dk wrote on 17/03/03 19:05:

> [...]
>
> Altså; hvordan skal jeg lave ovenstående, således at musikken er uafhængig
> af billedskift, med hvilket program og hvilken fremgangsmåde?

Du kan bruge programmet Sonic My DVD, der har du muligheden for at lave
slideshows med bl.a. underlægningsmusik, enten på DVD eller som VCD. Virker
ganske upåklageligt.

Claus Vinnich
Bramming