Søger tips til træningsprogram
Fra : Synne Petersen

Dato : 17-03-03 19:03

Hejsa Gruppe.

Jeg ved ikke helt hvor dette indlæg hører under korrekt, men dette er da et
bud :).

Jeg er gået igang med at løbetræne, og har også anskaffet mig et sjippetov +
jeg styrketræner lidt - alt på hjemmebasis.

Er der nogen derude der har nogle gode tips til hvordan jeg kombinere disse
på en god måde.

Stiller jeg mig bare op og begynder at hoppe med det tov, eller der er nogle
gode fiduser?

Ligeledes, hvordan undgår jeg at overtræne?
Jeg er meget ivrig, og vil gerne træne hver dag. Må jeg det som begynder?

--
Mvh,
Synne

Fra : Synne Petersen

Dato : 17-03-03 19:35

Det er lige gået op for mig at det er sport i tv det handler om herinde.
Undskyld forstyrrelsen .. prøver et andet sted.

Mvh,
Synne

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 17-03-03 22:34

"Synne Petersen" <synne@s_p_a_m_poundbang.dk> wrote in message
> Det er lige gået op for mig at det er sport i tv det handler om herinde.

Næh, det er det ikke, det er alt mulig forskellig sport - hvordan har du dog
fået den idé?

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Synne Petersen

Dato : 18-03-03 10:22

Mikkel skrev:
> Næh, det er det ikke, det er alt mulig forskellig sport - hvordan har du
dog
> fået den idé?

Jamen, jeg læste bare, nogen der snakkede om, at det eneste de kunne svare
på var sport i tv ..
Så er forvirringen da total *s*.

Nå men hvis jeg ikke er gået forkert vil jeg da stadig meget gerne have svar
på mit spørgsmål, hvis der er nogen der kan svare :).

Ligeledes et nyt spørgsmål:
Nogen der ved hvad den anbefalede fedt% for kvinder på 23 år er (mine data:
173 høj, 68.9 kilo, fedt% 28.9)?
Jeg har ledt rundt omkring, men kan ikke finde noget svar :(...

Mvh,
Synne

Fra : Jacob Riis

Dato : 22-03-03 02:00

"Synne Petersen" <synne@s_p_a_m_poundbang.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ligeledes, hvordan undgår jeg at overtræne?
> Jeg er meget ivrig, og vil gerne træne hver dag. Må jeg det som begynder?

Jeg kender ikke så meget til sjippetov og styrketræning, men løb har jeg dog
lidt erfaring med. Jeg vil foreslå at du i starten ikke løber for mange
kilometer pr. uge. Løb fx 3 gange om ugen et par kilometer om ugen. Der er
nemlig risiko for at du får skader når du træner for meget. Hvis du slet
ikke kan holde op kan du fx. kombinere det med lidt svømning og cykling.

Ellers kan jeg anbefale at kigge ind på http://www.run4fun.dk der har de
blandt andet et stort forum hvor du sikkert får mere respons end her og der
er også træningsplaner og meget andet. Et andet godt site er
http://www.motion-online.dk som jeg også kan lide. Her kan du sikkert noget
spændende om styrketræning og meget mere

god fornøjelse med al din sport

--
Jacob

Fra : Synne Petersen

Dato : 22-03-03 18:43

> Jeg vil foreslå at du i starten ikke løber for mange
> kilometer pr. uge. Løb fx 3 gange om ugen et par kilometer om ugen. Der er
> nemlig risiko for at du får skader når du træner for meget.

Hej Jacob.

Med den hastighed jeg har på lige nu, når jeg slet ikke op på særligt meget
pr. uge i afstand.
Jeg løber hver morgen en halv time, hvor jeg går 2 minutter og derefter
løber (løbere i form vil sikkert kalde det jogging *g*) 1 minut. Jeg har
astma, og må derfor tage det roligt.
Jeg vil gerne ud hver morgen for at det skal blive en fastgroet vane at
komme ud.
Vil du så anbefale at jeg bare går hveranden morgen? Men jeg træner jo ikke
særlig hårdt. så er det nødvendigt med så meget pause?

Tak for de gode links også :).
Ja, jeg fandt lige run4fun.dk igår, og jeg bliver jo aldrig færdig med at
læse, der er bare så mange gode artikler, og jeg har allerede lært meget
mere :).

Mvh,
Synne.

Fra : Jacob Riis

Dato : 22-03-03 20:48

> [...]
> læse, der er bare så mange gode artikler, og jeg har allerede lært meget

Tja hvis du går 2 minutter og bagefter løber minut kan det vist ikke gå helt
galt, så bare fortsæt med det hvis du synes du har fundet en rytme på den
måde. Men helt generelt er det en god ide med nogle hviledage. Prøv dig frem

--
Jacob