forsikring der er til at betale
Fra : Gmod

Dato : 17-03-03 16:54

Så blev det tid igen til at jeg måtte ha mc igen efter 2 år med usa slæde
var det nu lækkert at kunne komme rundt i kbh + at kunne parkere uden at få
dårlige nerver pga mulige buler og manglede plads

MEN sådan en mc skal jo forsikres siger loven og banken :)
det skal lige nævnes at cyklen er en kawa zxr750 fra 93 altså ikke nogen
just ny cykel men alligevel skal det koste mig
14000 danske kroner om året selv om at jeg har kørt skadefri på mc i 6 år og
i bil for den skyld og min sidste mc var en fzr600
som kun kostede mig 2400 om året

Det morsomme er at prisen for at få forsik. en sprit ny suzuki tl1000r
koster mig kun 11000kr

Så hvordan kan det hænge sammen at en cykel der er ny og har flere heste
koster mere en en bruget cykel med færre heste

så hvis der er nogen der kender et forsik. selvskab der er til at tale med
vil jeg blive super glad på 2 hjul
og ja jag har talt med topdanmark og de er sgu de dyreste

Nicolai

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-03-03 17:31

> så hvis der er nogen der kender et forsik. selvskab der er til at tale med
> vil jeg blive super glad på 2 hjul
> og ja jag har talt med topdanmark og de er sgu de dyreste

Hej Nicolai

Det er meget svært at rådgive i forsikringsvalg, men jeg ville nok enten
købe en masse låse og alarmer og startspærrer og holde mig til ansvar. En
ZXR750 koster fra 15.000kr i Tyskland, så styrtskader kan svært blive dyrere
end de 15.000 en komplet ZXR uden afgift koster. Ellers ringe rundt til alle
de forsikringsselskaber du kender og finde en fornuftig pris på kasko.

Se en liste forsikringsselskaber her:
http://www.jubii.dk/Erhverv_oekonomi/Finans_oekonomi/Forsikring/

Se cykler fra tyskland her: www.mobile.de

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Christian Knudsen

Dato : 17-03-03 21:44

> så hvis der er nogen der kender et forsik. selvskab der er til at tale med
> vil jeg blive super glad på 2 hjul
> og ja jag har talt med topdanmark og de er sgu de dyreste

Hej Nicolaj

Prøv at forhør dig hos tryg. Der har jeg lige fået min FZR 600 R forsikret
til under 4K helårligt (kun ansvar), og jeg har en lorte-ancenitet. Topdk
ville have 15.5K for ansvar alene....

mvmch
christian

Fra : Sonny Toft

Dato : 18-03-03 10:44

"Gmod" <Gmod@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> Det morsomme er at prisen for at få forsik. en sprit ny suzuki tl1000r
> koster mig kun 11000kr

Du kan jo prøve (un)Fair.
Jeg ringede til dem den anden dag bare lige for at høre om jeg kunne spare
noget, de vil "kun" have 77.000,- for min R1'er.

Mvh

Sonny - R1