bøfstroganoff
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-03-03 16:33

Ligger du inde med en rigtig god opskrift på bøfstroganoff, vil jeg blive
RIGTIG glad hvis du vil dele den med mig.

På forhånd tak

Bolette

Fra : mcloud

Dato : 17-03-03 21:51

"Bolette Nielsen" skrev d. 17-03-03 16:33 dette indlæg :
> Ligger du inde med en rigtig god opskrift på bøfstroganoff, vil jeg
blive
> RIGTIG glad hvis du vil dele den med mig.

> [...]
Jeg har på min hjemmeside en lækker opskrift på stroganoff,Jeg tjener
intet på at du klikker på linket
www.lechef.dk

mvh mvloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Niklas

Dato : 18-03-03 00:42

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse news:b54q0q$2h7g$1@news.cybercity.dk...
> Ligger du inde med en rigtig god opskrift på bøfstroganoff, vil jeg blive
> RIGTIG glad hvis du vil dele den med mig.
>
> På forhånd tak
>
> Bolette

Det der kendetegner en god Bøf Stroganoff er
at den ikke er lavet på Creme Fraiche og
at der er godt med Worcestershire Sauce i.

Venligst

Niklas

Fra : HHIST

Dato : 18-03-03 09:10

Hej Bolette
Her er en som er supergod. Den er fra en artikel i et ugeblad, skrevet af
John Price under overskriften Fyrsten må ikke snerre. Med hele
bagrundshistorien. Den vil jeg udelade ellers bliver det en hel A4 side.
Det vigtigste er selvfølgelig kødet Helst filet men tyksteg kan bruges det
bedste er dog mørbrad.
Til 4 personer:
et kilo kød skoret langs fibrene i fingertynde strimler
250 gram bacon i tern
500 gram champingion i skiver
4 løg hakkes sauteres uden at gyldne, stilles til side
champingion sauteres stilles til side
bacon sauteres stilles til side fedtet heldes fra og stilles til side
5 spieskefulde rosenpaprika ud på skærebrædtet kødstrimlerne vendes heri så
de er fuldstændig tildækkede herefter dryses kødet med mel.
Hertil kan det forberedes dagen før om nødvendigt.
Baconfedet tilbage på panden tilsæt en passende mængde smør (ikke margarine)
lidt olie for at forhindre brankning. I med kødet det skal holdes i
bevægelse på panden indtil det har fået en tilpas fasthed (cirka 5 minuter)
pas på paprika branker nemt. Så tilsættes en stor spise ke tomatpure` som
vendes med i 2 minuter så tilsættes ca en ½ liter fløde eller så meget at
det lige svøber sig om kødet.
Under rolig varme skal det nu have lov at nå kogepunktet.Så er det færdigt.
Ikke noget med at lade det småkoge i længere tid så trævler kødet.( det skal
du dog hvis du bruger ex. bov det har jeg gjort med godt resultat ca ½ time)
Nu har du Boeuf saute`a`la Stroganoff
Efter Hr Prices mening hører der kartofelmos til men det bryder jeg mig ikke
om så jeg tager den med ris.
Velbekomme
mvh
Finn

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 19-03-03 06:50

"HHIST" <husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> skrev i en meddelelse...

> [...]
> Det vigtigste er selvfølgelig kødet Helst filet men tyksteg kan bruges det

Ja for søren finn, det var noget af en rigtig go' opskrift du kom med her.

John Price var "gastronom af guds nåde", - han kunne bare det der
med gode ord og madlavning.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Lyst og god vilje er nok. Lidt kærlighed hjælper,
men det er råvaren, der er det afgørende.
- John Price

Fra : HHIST

Dato : 20-03-03 19:50

Du Peter hvor ved du det fra har du prøvet at smage?
mvh
Finn

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 21-03-03 05:44

"HHIST" <husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> skrev i en meddelelse...

> Du Peter hvor ved du det fra har du prøvet at smage?

Selvfølgelig har jeg da det. Jeg bruger normalt bare tyndstegsfilet, og
så kommer jeg ca. 1 spsk tomatpuré mere i, end der står i opskriften.

Omtalte opskrift nævnes i Price's kogebog "Spise med Price" fra 1973.

Og et omfattende udvalg af hans madartikler, fra "Mad & Gæster"
samt ugebladet "Hjemmet", findes i bogen "Mad, Mennesker, Meninger",
ligeledes fra 1973.
-

PS: Vemligst! Svar under det der svares på. Eller sagt
på en anden måde.. der svares under det man svarer på.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

"Frikadellen - er et fast inventar i vores daglige køkken.
En uformelig klump, som kan afstedkomme småvind i
det unge ægteskab og få HAM til at smide kniv og gaffel
og udbryde som en lille bittermandel: - Sådan laver mor
dem ikke!". - John Price

Fra : Heidi

Dato : 21-03-03 07:51

Peter W. Bosse wrote:

> PS: Vemligst! Svar under det der svares på. Eller sagt
> på en anden måde.. der svares under det man svarer på.

Nu hvor du selv er igang med at vejlede, kunne du måske
tage et kig på din egen signatur.

Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,
og IKKE pr. mail!! Så skriv ikke noget som andre ikke
må se - medmindre du har en rigtig god undskyldning *eg*

Fra : [w e b w o m a n]

Dato : 23-03-03 16:55

"Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Nu hvor du selv er igang med at vejlede, kunne du måske
> tage et kig på din egen signatur.

Tjah..... når vi nu er inde på signaturen, så tag et kig på din egen:

> Mvh. Heidi
> BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,
> og IKKE pr. mail!! Så skriv ikke noget som andre ikke
> må se - medmindre du har en rigtig god undskyldning *eg*

....... og læs så bagefter diverse regler om privatlivets fred. *S*

Private mails er i sagens natur private og skal naturligvis ikke vises til
andre!
Heller ikke selv om folk ikke har læst din advarsel, inden de skrev til dig
privat.

Mvh. Lisbeth

Fra : Heidi

Dato : 23-03-03 17:21

[w e b w o m a n] wrote:

> Tjah..... når vi nu er inde på signaturen, så tag et kig på din egen:

Min første indskydelse var egentlig at gøre som du selv tidligere
har gjort - nemlig at lade være med at svare, når nogen (bl.a. jeg)
stiller kritiske spørgsmål ved måden at tolke netiketten på.

> [...]
> vises til andre!
> Heller ikke selv om folk ikke har læst din advarsel, inden de skrev

Her vil jeg jo så i første omgang henvise til netikettereglen om at
det er tilladt at skrive stort set hvad man vil i sin signatur. Du
kritiserer mit indhold - jeg kritiserede Bosses udformning, som såvidt
jeg kan se, er det eneste der er retningslinjer for.
At jeg skriver at jeg vil svare private mails i gruppen, er ikke
ensbetydende med at jeg gør det.
Nogle få har haft en god undskyldning for at skrive privat - og dem
har jeg svaret privat. Dem der ikke har haft det, har jeg mere
eller mindre ignoreret.

Men jeg xfutter lige dette til dk.admin.netikette - og hvis nogen
der i gruppen har nogle argumenter for at det er "imod loven"
at skrive som jeg gør, så tager jeg gerne min signatur op til
fornyet overvejelse.