Promotion af ukendt kunstner i DK
Fra : Karina Hjorth

Dato : 17-03-03 15:54

Hey,

Jeg vil lige høre, om der er nogle, der har et par gode ideer til, hvordan
jeg kan promote en ukendt kunstner i DK...

Han er amerikaner og har udgivet én CD... Er nu i studiet for at lave nr. 2.
Men han har aldrig udgivet i DK, og så vidt jeg ved, findes der kun 2
eksemplarer af hans CD i landet: min og min venindes.

Vi har fået tilladelse fra ham til at kopiere et af hans numre som eks. mp3
og sende rundt til radiostationerne, men hvad kan vi ellers gøre for at
promote ham og hans musik? Nogle, der har gode ideer?

Han har ikke noget dansk pladeselskab i ryggen (i hvert fald ikke endnu), og
en enkelt radiostation har skrevet til os og sagt direkte, at så længe han
ikke har det, spiller de ikke hans musik.

Hvad kan vi gøre? Anyone...?

Mvh
Karina

Fra : [DK]Stegtflæsk

Dato : 17-03-03 16:50
Fra : Karina Hjorth

Dato : 17-03-03 18:17

> http://www.mymusic.dk (anbefales)

Er den ikke kun for danske kunstnere??

Mvh
Karina

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 17-03-03 20:19

On Mon, 17 Mar 2003 15:54:28 +0100, "Karina Hjorth"
<khjorth@oncable.dk> wrote:

>Hey,
>
>Jeg vil lige høre, om der er nogle, der har et par gode ideer til, hvordan
>jeg kan promote en ukendt kunstner i DK...

Der er vel ikke andet og gøre end at, henvende sig til diverse
musikblade, webzines, radiostationer og lignende og fortælle dem om
jeres ukendte kunstners fortræffeligheder.

Flyers, posters, stickers - læg link til en webside for kunstneren,
hvor det er relevant.

Fortæl alle der overhovedet gider lytte, om hvem jeres kunstner er og
hvilken musik han spiller - hvilken genre er det forresten?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Karina Hjorth

Dato : 17-03-03 20:21

> Fortæl alle der overhovedet gider lytte, om hvem jeres kunstner er og
> hvilken musik han spiller - hvilken genre er det forresten?

Det er Pooooooop... med stort P... Sådan en masse klaver og guitar love
songs noget.

Og nu du selv nævner det... et link... Ja, selvfølgelig - værs'go:

http://www.jimdavidson-ofc.com

Mvh
Karina

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 17-03-03 23:32

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> songs noget.
>
> Og nu du selv nævner det... et link... Ja, selvfølgelig - værs'go:

Næææh - jeg vidste ikke at Jim Davidson også sang - det må bestemt være en
lytter værd - håber det lykkes at få ham ud i den danske æter også - I skal
i hvert fald have et held og lykke med på vejen.

Hilsen Tina

Fra : Karina Hjorth

Dato : 18-03-03 01:22

> [...]
skal
> i hvert fald have et held og lykke med på vejen.

Tro mig, det ER en lytter værd!! Jeg har lagt ham ud på MyMusic...
http://www.mymusic.dk/bands/jim-davidson/

Jeg kan i øvrigt berette, at han kommer til landet den sidste uge i august.
Hvis du bor i nærheden af KBH, Helsingør, Århus eller Randers, så kan der
være chance for at se ham IRL.

Mvh
Karina

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 19-03-03 00:35

> [...]
august.
> Hvis du bor i nærheden af KBH, Helsingør, Århus eller Randers, så kan der

Hej Karina

Ja, nu har jeg jo så lyttet, og jo, det var ganske rigtigt en lytter værd -
manden synger jo godt.

At jeg så også er så heldig at bo i Randers, det gør jo det hele meget mere
spændende. I hvilken anledning kommer han til landet? Er det i forbindelse
med noget booking, festival, marked eller lignende? Skal man følge med i
dagspressen eller er der et andet sted hvor man finder ud af lige præcis
hvor og hvornår når tiden nærmer sig?

Hilsen Tina

Fra : Karina Hjorth

Dato : 19-03-03 01:17

> [...]
> med noget booking, festival, marked eller lignende? Skal man følge med i
> dagspressen eller er der et andet sted hvor man finder ud af lige præcis

Min veninde og jeg har kontakt til ham, og vi har lovet at hjælpe ham med at
planlægge et ophold i Danmark i perioden fra 22.-31. august. Det bliver
bl.a. med nogle foredrag på skoler, i kirker o.l., samt forhåbentligt nogle
mindre musik sessions rundt omkring. Vi er netop nu ved at skabe kontakter
og få aftaler på plads.

Du kan evt. sende mig en mail, hvis du vil vide mere. Han er i øvrigt
allerede nu igang med at skrive numre til sin 2. CD.

Mvh
Karina

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 18-03-03 09:51

> [...]
> og sende rundt til radiostationerne, men hvad kan vi ellers gøre for at
> promote ham og hans musik? Nogle, der har gode ideer?

Jeg ville nok forsøge at lave licensaftale med et distributionsfirma (som
formentlig "bare" skal ha' 30% af indtægterne ved salg), for så snart det er
sket, så kan den jo sælges i DK - hvis han vel at mærke har oplag til at
sælge... DR er meget i mod at spille musik, som ikke kan købes... det er i
hvert fald hovedreglen. Så hvis de modtager en cd uden stregkode, ja så er
der nok noget galt

De tyve største radiostationer i DK - dem som i virkeligheden er
interessante for et salg - har formentlig nogenlunde samme holdning. Hvis de
først spiller én demo (sange uden stregkoder er demoer....), så vil de blive
spammet af unge mennesker med demoer. Men det kan John K sikkert sige meget
mere fornuftigt om...?

Summa summarum: Jeg ville få fat i et oplag på f.eks. 100 cd'er og kontakte
distributionsselskaber.

/Ulrik.

Fra : Peter G

Dato : 19-03-03 13:13

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> wrote:

>Hvad kan vi gøre? Anyone...?

Melder jer begge til, og kommer med i Big Brother. Når I først er inde
i huset kaprer I anlægget og en kost. Så sætter I pladen på repeat og
forsvarer jeres ret til at høre albummet med kosten indtil de søde
doktormænd kommer med de langærmede skjorter og henter jer.
Sov på skift, så der hele tiden er en på vagt.

Husk desuden at nævne navnet på kunsternen en masse gange. Prøv evt at
indled hver sætning med "Jim ville/synes/siger/mener/..."

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så: