/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Så bliver Kawasuki en realitet for 500 kla~
Fra : Mads Lund


Dato : 17-03-03 14:15

Verden kommer snart til at se den næste kawasuki konstruktion. Det bliver en
kombinationsmotor til brug i GS500. Motoren bliver baseret på komponenter
fra forskellige susuki og kawasaki motorer, og formålet skulle angiveligt
være at tilføre suzukimotoren kvalitet og ydelse kendt fra kawasaki's
motorer.

Det mest interessante er at prototype motoren er ved at blive konstrueret
med dansk indflydelse. Om MCN bringer historien ved jeg ikke men alle
interesserede må gerne kigge op i mit værksted og følge udviklingen på
nærmeste hold

Sagen er jo den, at vores GS500 motor er dømt ulovlig, efter vi vandt i
Gandrup sidste år. Reglementsteksten er ændret fra "konstruktionsår før 80'
" til "produktionsår før 80' " og dermed må man ikke bruge GS500 motoren.
Samtidigt er der fri tuning af motoren så længe man bruger alm bensin og
ikke overskrider 500 ccm.

Så derfor....
Købte jeg en GSX400 motor på ebay i sidste uge. GSX400'eren er fra 79' så
den holder sig inden for reglementet. Og efter adskillelse af den og gs500
motoren igår, fik jeg bekræftet at alle stumper ex cyl/stempler/topstykke er
totalt identiske. Krumtap, plejlstænger motorblokke, gearkasse osv er ens.
Så med fri tuning kunne jeg jo bare montere GS500 cyl/top på GSX400 bunden.
Men det er der jo ikke meget sjov ved. Så istedet laver jeg en Kawasuki ud
af det.

Så GSX400 bunden bliver kombineret med GS500 cylinder og ZX10 stempler.
Hertil en 1/2 portet GSX1100 top så vi får 8 store ventiler, kompressionen
skal op på 11,5:1 og så et par tvangsstyrede karburatorer, så skal motoren
lettes for 10 kg (svinghjul+balanceaksel).Effekten skal helst lande på 75-80
motor hk (60+ på hjulet).

Mads Lund
GSXZX-500



 
 
flemsus (17-03-2003)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 17-03-03 14:42


"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in message
news:2Wjda.9001$mQ.2722@news.get2net.dk...
> Verden kommer snart til at se den næste kawasuki konstruktion. Det bliver
en
> kombinationsmotor til brug i GS500. Motoren bliver baseret på komponenter
> fra forskellige susuki og kawasaki motorer, og formålet skulle angiveligt
> være at tilføre suzukimotoren kvalitet og ydelse kendt fra kawasaki's
> motorer.
>
> Det mest interessante er at prototype motoren er ved at blive konstrueret
> med dansk indflydelse. Om MCN bringer historien ved jeg ikke men alle
> interesserede må gerne kigge op i mit værksted og følge udviklingen på
> nærmeste hold
>
> Sagen er jo den, at vores GS500 motor er dømt ulovlig, efter vi vandt i
> Gandrup sidste år. Reglementsteksten er ændret fra "konstruktionsår før
80'
> " til "produktionsår før 80' " og dermed må man ikke bruge GS500 motoren.
> Samtidigt er der fri tuning af motoren så længe man bruger alm bensin og
> ikke overskrider 500 ccm.
>
> Så derfor....
> Købte jeg en GSX400 motor på ebay i sidste uge. GSX400'eren er fra 79' så
> den holder sig inden for reglementet. Og efter adskillelse af den og gs500
> motoren igår, fik jeg bekræftet at alle stumper ex cyl/stempler/topstykke
er
> totalt identiske. Krumtap, plejlstænger motorblokke, gearkasse osv er ens.
> Så med fri tuning kunne jeg jo bare montere GS500 cyl/top på GSX400
bunden.
> Men det er der jo ikke meget sjov ved. Så istedet laver jeg en Kawasuki ud
> af det.
>
> Så GSX400 bunden bliver kombineret med GS500 cylinder og ZX10 stempler.
> Hertil en 1/2 portet GSX1100 top så vi får 8 store ventiler, kompressionen
> skal op på 11,5:1 og så et par tvangsstyrede karburatorer, så skal motoren
> lettes for 10 kg (svinghjul+balanceaksel).Effekten skal helst lande på
75-80
> motor hk (60+ på hjulet).
>
> Mads Lund
> GSXZX-500
>
Hvis det her havde været i USA havde jeg sagsøgt dig for mit dramatiske fald
ned af kontorstolen.
Mvh. Flemming Sørensen

PS er jeg helt forkert på den hvis jeg tror at værkstedet ligger i omegnen
af Aalborg?



Mads Lund (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 17-03-03 15:06

> Hvis det her havde været i USA havde jeg sagsøgt dig for mit dramatiske
fald
> ned af kontorstolen.
> Mvh. Flemming Sørensen



>
> PS er jeg helt forkert på den hvis jeg tror at værkstedet ligger i omegnen
> af Aalborg?

din skarphed overrasker.

Mads Lund
Ninja9RT



Tobias Møller Larsen (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Tobias Møller Larsen


Dato : 17-03-03 16:06

Med den fantasi bygger du nok snart en sports motorcykel med en stor gammen
Harley motor...
Nååå nej det er der jo en gal amerikaner der har gjort
Men helt sikkert en fed ide. Hvilket stel skal den sidde på?
Tobias Larsen
"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:2Wjda.9001$mQ.2722@news.get2net.dk...
> Verden kommer snart til at se den næste kawasuki konstruktion. Det bliver
en
> kombinationsmotor til brug i GS500. Motoren bliver baseret på komponenter
> fra forskellige susuki og kawasaki motorer, og formålet skulle angiveligt
> være at tilføre suzukimotoren kvalitet og ydelse kendt fra kawasaki's
> motorer.
>
> Det mest interessante er at prototype motoren er ved at blive konstrueret
> med dansk indflydelse. Om MCN bringer historien ved jeg ikke men alle
> interesserede må gerne kigge op i mit værksted og følge udviklingen på
> nærmeste hold
>
> Sagen er jo den, at vores GS500 motor er dømt ulovlig, efter vi vandt i
> Gandrup sidste år. Reglementsteksten er ændret fra "konstruktionsår før
80'
> " til "produktionsår før 80' " og dermed må man ikke bruge GS500 motoren.
> Samtidigt er der fri tuning af motoren så længe man bruger alm bensin og
> ikke overskrider 500 ccm.
>
> Så derfor....
> Købte jeg en GSX400 motor på ebay i sidste uge. GSX400'eren er fra 79' så
> den holder sig inden for reglementet. Og efter adskillelse af den og gs500
> motoren igår, fik jeg bekræftet at alle stumper ex cyl/stempler/topstykke
er
> totalt identiske. Krumtap, plejlstænger motorblokke, gearkasse osv er ens.
> Så med fri tuning kunne jeg jo bare montere GS500 cyl/top på GSX400
bunden.
> Men det er der jo ikke meget sjov ved. Så istedet laver jeg en Kawasuki ud
> af det.
>
> Så GSX400 bunden bliver kombineret med GS500 cylinder og ZX10 stempler.
> Hertil en 1/2 portet GSX1100 top så vi får 8 store ventiler, kompressionen
> skal op på 11,5:1 og så et par tvangsstyrede karburatorer, så skal motoren
> lettes for 10 kg (svinghjul+balanceaksel).Effekten skal helst lande på
75-80
> motor hk (60+ på hjulet).
>
> Mads Lund
> GSXZX-500
>
>



Mads Lund (18-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 18-03-03 10:35

> Men helt sikkert en fed ide. Hvilket stel skal den sidde på?

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=149

naturligvis en GS500, men en lettere ombygget af slagsen.

Mads Lund
GS500 70's style



Jesper Hedegaard (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 17-03-03 19:44

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev:
>Verden kommer snart til at se den
>næste kawasuki konstruktion. Det bliver en
>kombinationsmotor til brug i GS500.

Detaljer - tak !
Hvad siger manualen om serviceinterval og hvem her i Kbh kommer
til at stå for service ?
Og hvornår kan i leverer den med nogenlunde dæmpet udstødning til
gadebrug ?
Der var måske et par stykker her i byen der kune lære lidt
ydmyghed....

Hm - nå - tilbage fra Neverland: troede de virkelig de ku'
holde "os" udenfor med simple regelændringer ?
Så sku' de åbenbart have læst bedre på lektien - hæ !
Fedt initiv !

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)


Morten dahl (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 17-03-03 20:03


"Jesper Hedegaard (slet SBF3U)" <jesper@SBF3Uhedegaard.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:10479267460.478185827589247@dtext.news.tele.dk...
> Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev:
> >Verden kommer snart til at se den
> >næste kawasuki konstruktion. Det bliver en
> >kombinationsmotor til brug i GS500.
>
> Detaljer - tak !
> Hvad siger manualen om serviceinterval og hvem her i Kbh kommer
> til at stå for service ?
> Og hvornår kan i leverer den med nogenlunde dæmpet udstødning til
> gadebrug ?
> Der var måske et par stykker her i byen der kune lære lidt
> ydmyghed....
>
> Hm - nå - tilbage fra Neverland: troede de virkelig de ku'
> holde "os" udenfor med simple regelændringer ?
> Så sku' de åbenbart have læst bedre på lektien - hæ !
> Fedt initiv !

Jeg tror nu ikke det vil være helt umuligt at få Mads til at bygge dig en 4V
GS500 motor.

Som bekendt tager mads også denne gang den svære vej (en principsag for ham)
den lette løsning er stempler og blok fra din 500, en bund og top fra en
400, og vupti skal det nok blive sjovt..

-
Morten Dahl
- der var i Bremen for at hente omtalte 400cc sveske..



Mads Lund (18-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 18-03-03 10:40

> Detaljer - tak !

Så gerne.

> Hvad siger manualen om serviceinterval og hvem her i Kbh kommer
> til at stå for service ?

Serviece intervallet bliver ca pr 100 km, og den nordeuropæiske serviece må
man selv klare.

> Og hvornår kan i leverer den med nogenlunde dæmpet udstødning til
> gadebrug ?

Det er der skam som standard, dyret er udstyret med en ordentlig moppedreng
af en Akrapovic kulfiberdæmper som leverer en udsøgt rå buldrende lyd i et
passende niveau.

> Der var måske et par stykker her i byen der kune lære lidt
> ydmyghed....

under dogs er altid sjove.

> Hm - nå - tilbage fra Neverland: troede de virkelig de ku'
> holde "os" udenfor med simple regelændringer ?
> Så sku' de åbenbart have læst bedre på lektien - hæ !
> Fedt initiv !

Tja, de vidste åbentbart ikke at GS500 og GSX400 er nøjagtig samme
motorbund.

Mads Lund
GS500 dirttrack



Mikkel Christensen (18-03-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 18-03-03 12:22

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:

> > Hm - nå - tilbage fra Neverland: troede de virkelig de ku'
> > holde "os" udenfor med simple regelændringer ?
> > Så sku' de åbenbart have læst bedre på lektien - hæ !
> > Fedt initiv !
>
> Tja, de vidste åbentbart ikke at GS500 og GSX400 er nøjagtig samme
> motorbund.

Men det finder de jo ud af... Og så er det også for galt.
Du må hellere allerede nu melde dig til næste generalforsamling

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
I said "NO" to drugs...

flemsus (18-03-2003)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 18-03-03 17:26

Hvor/hvornår kan man se dyret igang?
Mvh. Flemming Sørensen



Mads Lund (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 19-03-03 08:43

> Hvor/hvornår kan man se dyret igang?

d. 25/5 på Esbjerg's nyåbnede Speedway bane (Speedway)
d. 14/6 til NM, Guldbamseløbet på Ålborg travbane (Langbane - det går det
stærkt)
d. 14/9 til N.O.Jensens mindeløb i Gandrup (Græsbane)

Det kommer flere dato'er på kalenderen.

Mads Lund
Ninja9RT



D@n Dethlefsen (17-03-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 17-03-03 20:30

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i

> Så GSX400 bunden bliver kombineret med GS500 cylinder og ZX10 stempler.
> Hertil en 1/2 portet GSX1100 top så vi får 8 store ventiler, kompressionen
> skal op på 11,5:1 og så et par tvangsstyrede karburatorer, så skal motoren
> lettes for 10 kg (svinghjul+balanceaksel).Effekten skal helst lande på
75-80
> motor hk (60+ på hjulet).
>
Du er sgu` imponerende hr. Mads Lund, hvor får du dog al den tid fra ?
Ville også gerne selv lave Mc projekter, dog ikke så vilde som dine, men
ville ikke ane hvor jeg skulle få tiden fra, da jeg også har arbejde,
familie, hus, Ducati & Suzuki at passe.

Held & lykke med projektet, og husk at komme med nogle opdates engang
imellem så jeg rigtig kan sidde og blive misundlig ;>)

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 58 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm






Morten dahl (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten dahl


Dato : 17-03-03 22:55


"D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e76223a$0$145$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i
>
> > Så GSX400 bunden bliver kombineret med GS500 cylinder og ZX10 stempler.
> > Hertil en 1/2 portet GSX1100 top så vi får 8 store ventiler,
kompressionen
> > skal op på 11,5:1 og så et par tvangsstyrede karburatorer, så skal
motoren
> > lettes for 10 kg (svinghjul+balanceaksel).Effekten skal helst lande på
> 75-80
> > motor hk (60+ på hjulet).
> >
> Du er sgu` imponerende hr. Mads Lund, hvor får du dog al den tid fra ?
> Ville også gerne selv lave Mc projekter, dog ikke så vilde som dine, men
> ville ikke ane hvor jeg skulle få tiden fra, da jeg også har arbejde,
> familie, hus, Ducati & Suzuki at passe.

Mads har også hus (under renovering!!), ingen kone, men til gengæl i snit
6-8 cykler der alle jævnligt bryder sammen!!

Jeg tror der er 28timer i døgnet når man kommer norden om Randers

-
Morten Dahl



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408632
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste