Rammen der blev væk på POW TI-4200
Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 17-03-03 14:31

Jeg har lige sat nyt MB og CPU i maskinen hvorefter jeg ville teste den
lidt. Jeg kørte 3DMark2003 og fik en score på 1280. Til min store
overaskelse så jeg at lignende systemer lå omkring 1700 - 1800 !!??? Kan man
virkelig tweake så meget uden at overclocke ??
Jeg lagde envidere mærke til at der kun blev rapporteret 64 mb RAM på mit
grafikkort !!!!!!!!!! Ligegyldig hvilket test/info program jeg kører får jeg
samme resultat Hvad kan dette skyldes ???

Specs:

MB: ASUS P4PE Onboard 1gig LAN, Firewire, SATA, 6 ch audio
CPU: Pentium 4 2,4 Northwood 2
RAM: 512 MB DDR PC-2700 Green Memory
Grafikkort: Point of View TI-4200 128 MB RAM (den med Philips 7104 Tvchip)

Jannik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-03-03 14:30

"Jannik Ebbe Brich" <sg1fan1@nospamming.hotmail.com> crashed Echelon
writing news:3e75cc8a$0$24717$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> [...]
> mit grafikkort !!!!!!!!!! Ligegyldig hvilket test/info program jeg
> kører får jeg samme resultat Hvad kan dette skyldes ???

Hvad melder gfx kortets bios? (Det plejer at kunne ses i 1-1½ sek. inden
selve bundkortets bios tager over)

--
Bjarke Andersen

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 17-03-03 15:06

Den melder 128 mb, sååå mon det er et software/driver problem ??

Jannik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-03-03 15:17

"Jannik Ebbe Brich" <sg1fan1@nospamming.hotmail.com> crashed Echelon
writing news:3e75d4aa$0$24698$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Den melder 128 mb, sååå mon det er et software/driver problem ??

Tyder på det.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 17-03-03 15:26

Hvad med den store forskel i 3DMark ?? Har du nogen ide om det ?

Fra : Kuruderu

Dato : 17-03-03 15:50

Det kan skyldes ange ting, Grafikkorts Mærke, Optimering af operativ system,
Diverse tweaks, Overclockning

--
Kuruderu

Don't confuse luck with skill

Remove BLABLA from my email to reply.

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 17-03-03 16:09

Den med overclocking er jeg helt med på. Overclocker alle deres kort ?

Jannik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-03-03 15:23

"Jannik Ebbe Brich" <sg1fan1@nospamming.hotmail.com> crashed Echelon
writing news:3e75d4aa$0$24698$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Den melder 128 mb, sååå mon det er et software/driver problem ??

Hvilken driver kører du egentlig med?

--
Bjarke Andersen

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 17-03-03 16:04

Jeg kører med Detonator 41.09 på XP Pro SP1

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-03-03 17:25

Kan det have nogen betydning, hvad der står i bios under Graphics Apeture
size som ofte står til 64 mb? Det er mapped memory, men det har måske ikke
noget med grafikkortet at gøre?

Kurt

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 18-03-03 08:55

Nej - som du ganske rigtigt er inde på så er det tildeling af system RAM,
hvilket i øvrigt ikke er noget hit. Dages grafikkort har typisk 64 - 128 mb
RAM hvilket klarer det meste ganske fint. Man skal være opmærksom på at
system RAM er temmelig meget langsommere end den VRAM der sidder på
grafikkortet.

Men tak for ideen