Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign 2.0
Fra : Mads

Dato : 17-03-03 13:08

Hej
Sidder og bøvler med ID2. Kan man virkeligt ikke anvende programmet som alm
tekstbehandler med profiler, skabeloner osv. og umiddelbart begynde at
skrive i det ?
Skal man tegne tekstbokse på hver side, samt oprette links for at kunne
skrive 3 sider, eller har jeg overset noget ?

Fra : Thomas

Dato : 17-03-03 14:22

"Mads" <mads@mads.www> skrev i en meddelelse news:b54dro$4lo$1@sunsite.dk...
> [...]
> Skal man tegne tekstbokse på hver side, samt oprette links for at kunne
> skrive 3 sider, eller har jeg overset noget ?

Det lyder som om du er bedre hjulpet med Word eller Publisher. InDesign er
ikke et tekstbehandlingsprogram.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk?ref=11242 Får du trafik nok på hjemmeside?
http://www.autobooster.dk/register.php?referer=1152 Stadig ikke nok trafik?

Fra : Mads

Dato : 18-03-03 10:47

"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in

> Det lyder som om du er bedre hjulpet med Word eller Publisher.

Jeps - har også brugt det i over 10 år

> InDesign er ikke et tekstbehandlingsprogram.

Nå, jeg troede ellers det var et backupprogram, men så er det jo derfor
programmet ikke kan lave kaffe

Fra : Thomas

Dato : 18-03-03 13:46

"Mads" <mads@mads.www> skrev i en meddelelse news:b56puh$jtt$1@sunsite.dk...
> Jeps - har også brugt det i over 10 år

Hvorfor så skifte til InDesign, som er et relativ kostbart stykke software?

> Nå, jeg troede ellers det var et backupprogram, men så er det jo derfor
> programmet ikke kan lave kaffe

Da du efterlyser tekstbehandlingsfunktioner og selv bruger ordene "alm.
tekstbehandler" så lød det på mig som om du ikke rigtig ved hvad InDesign er
for en størrelse. Skal du have backup- og kaffefunktionen med skal du måske
have fat i deres Design- eller Publishcollection. Men snak med din lokale
softwarepusher, han/hun kan sikkert lede dig den rigtige vej.

Fra : Littleboy

Dato : 18-03-03 11:06

Hi Mads,

Actually you should't be creating everything again and again. However,
InDesign is a professional DTP program and Word is a wordprocessor. These
two are different in their use and purpose.

But to make things a little easier in InDesign, you can define "Templates".
Template are document that you set up only once, and then apply to the page
you are working on. For instance, when creating a magazine you could define
a advertising template, an interview template and let's say an article
template. This way you are always sure your design is consistent. In
InDesign these templates are called Master templates. You can apply them per
page or to all pages.

You might want to use F1 in InDesign and read more about how to use them
correctly. It's one of the first chapters.

Hope this helps!

Greets,

Littleboy

Fra : Mads

Dato : 18-03-03 14:55

"Littleboy" <littleboy@nydesign.dk> wrote in

Hi Littleboy

That´s right. Now I know all about templates

Regards Bigboy