Capture
Fra : Pico

Dato : 17-03-03 10:56

Er lidt i tvivl om hvilke gruppe der er rigtig så jeg poster dette i
både dk.edb.videoredigering & dk.edb.hardware.grafikkort.
Bær over med mig gamle menneske ikke kan "futte"

Jeg har et "ældre" Asus V7700 Deluxe TV / 32 MB og det er
i det store og hele udmærket til mit brug. Jeg spiller næsten ikke
og ser kun lidt TV på Pc'en en gang i mellem, så det er OK.
Nu kunne jeg imidlertid godt tænke mig at redigere noget video
på computeren. Jeg har analog HI 8 videokammer og alm. VHS
video maskine.
Jeg kan ikke få V7700 til at grappe. Jeg køre XP og dertil har
jeg hentet de nyeste drivere fra ASUS. Det virkede ikke, tværtimod
fik jeg den første blå skærm fra XP i det år jeg har kørt XP.
Jeg har også sat en HD i Pc'en med Win 98 for at grappe ved hjælp
af det. Det kan jeg godt, men der kommer ingen lyd med. Når jeg
efterfølgende prøver at se det grappede i XP står det på hovedet.
Hvis der ikke er en i dette forum der lige har de forløsende lette
løsninger ender det nok med at jeg køber et kort til at capture
med. Så er mit spørgsmål, hvad skal man købe ?
Jeg har set på Pinnacle løsninger, de er sikkert gode nok, men jeg
har redigeringsprogrammerne så det er lidt dumt at smide flere penge
efter softwaren.
Hvad vil i foreslå til et capturekort alene, kun med softwaren til capture ?

Pico
Husk at fjerne SPAM i E-mail adressen

Fra : Kim

Dato : 18-03-03 23:13

Du skal nok ha' fat i et Pinnacle DC10+.
De kan fås som brugte til mell. 800 og 1000kr.
Fungerer fint, og skulle kunne dække dit behov.

--
Mvh, Kim
kimspur @ tdcspace . dk