Array af klasse
Fra : Dcasso

Dato : 17-03-03 08:38

Hej

Jeg har lige et par spm. om klassearrays, idet jeg ikke synes at kunne
finde brugbar information i søgemaskinerne.

Jeg har lavet en klasse Test som jeg godt vil kunne benytte som et
array.

Når jeg skriver

Dim Forsoeg() as Test
Set Forsoeg = New Test

Får jeg svaret: Can't Assign to Array

Men hvis jeg ikke forsøger at "set"'te den så jeg svaret: At object
variable ikke er set.

Nogle der forklare mig hvad jeg gør galt.

Derudover er mit næste spm. kan man resize et array af objekter.

På forhånd tak
Dennis

Fra : Niels Krogh

Dato : 17-03-03 11:22

Hej Dennis,

Du mangler en størrelse på dit array - den angives med Redim - den resizer
dit array.
Hvis du vil beholde indholdet når du resizer arrayet, skal angive keywordet
Preserve.

Prøv følgende :

Dim Forsoeg() As Test

ReDim Preserve Forsoeg(10) ' 0-10 elementer

Set Forsoeg(0) = New Test

mvh
Niels K.

Fra : Dcasso

Dato : 17-03-03 12:29

>Du mangler en størrelse på dit array - den angives med Redim - den resizer
>dit array.

Jeg har angivet det, men bare glemt at få det med i mit indlæg og
uanset størrelsen på arrayet får jeg problemer.

Mvh
Dennis

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 17-03-03 23:02

Dcasso skrev:
> Jeg har angivet det, men bare glemt at få det med i mit indlæg og
> uanset størrelsen på arrayet får jeg problemer.

Husk at fortælle VB hvilket element (indeks) i tabellen, som du ønsker
at tildele en værdi!

Man kan ikke tildele én værdi til en hel tabel (men man kan godt tildele
den samme værdi til hver enkelt element i tabellen).

-------
Tomas