Ny scanner - men hvilken?
Fra : Niels Prins

Dato : 17-03-03 00:55

Jeg har en canon usb scanner (N646U) men jeg er ikke tilfreds med
kvaliteten af scanningerne. Er der nogle forslag til en afløser. Jeg
tænker ikke på store proffessionelle scannere, men en god kvalitets
scanner til privat brug (dvs. scan kvaliteten i top - prisen i bund).

Niels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-03-03 04:00

Hej Niels

Niels Prins wrote:

> Jeg har en canon usb scanner (N646U) men jeg er ikke tilfreds med
> kvaliteten af scanningerne.

Hm... hvad er problemet... Bliver indscanningerne 'uldne' i kanter,
slørede billeder osv.? - Nu kender jeg ikke lige den model, du har, men
har den egen strømforsyning eller fødes den direkte gennem USB porten? -
Jeg har flere gange lagtr mærke til, at scannere uden egen
strømforsyning laver dårligere arbejde end scannere med, - og så er
mærke ligegyldigt.

Desuden har selve softwaren utroligt meget at sige. Jeg bryder mig ikke
selv om Canons software, men jeg véd - og har set - mange, der er
udmærket tilfreds med softwarens kvalitet. Du kunne evt. prøve at hente
en demo af I.R.I.S. softwaren og prøve den. Det er ganske fremragende
software og ikke så dyr endda. Det har drivere til næsten alle scannere
på markedet.

> Er der nogle forslag til en afløser. Jeg
> tænker ikke på store proffessionelle scannere, men en god kvalitets
> scanner til privat brug (dvs. scan kvaliteten i top - prisen i bund).

Tja, jeg ville jo have sagt bl.a. Canon, men da det jo er en sådan, du
ikke er så tilfreds med, så mener jeg, at eneste ordentlige alternativ
er en HP ScanJet et-eller-andet. Der er så mange forskellige modeller
også i HP, så en omtale af de enkelte modeller vil være næsten
uoverkommeligt her... Men prøv at kigge på www.hp.com -> scanner, der er
ret fyldige omtaler af de enkelte modeller. Prismæssigt kan du få dem
helt ned fra ca. 700kr. og opefter. Jeg vil nok selv gå efter en model i
prisgruppen 2000-2500kr. - fx. en model i serie 4000.

Desuden har allerede nu de fleste nye HP modeller muligheden for at
kunne bruges under OS X. Du kan finde software på www.hp.com under
'downloads' til næsten alt HP udstyr.

mvh. Erik Richard