BMW K100RS
Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 16-03-03 22:59

Hej

Jeg er nået til den overbevisning at en BMW K100RS er den rette MC for mig.

Desværre indskrænker min praktiske erfaring sig til 10 minutters køretid på
et noget tvilvlsomt eksemplar af racen.

Er der en BMW K100RS ejer derude som vil køre en lille tur sammen med mig
hvor vi bytter maskiner ?

(Endelig er jeg sandsynligvis køber til en sådan ....)

Bent Erik Thomsen (er 47 år og har kørt mc fra 1977 - 1986 og igen de sidste
3 år)
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (som måske skal sælges)
1992 Golf TD(i)
bmt@poet.dk

Fra : Esben Bøll

Dato : 17-03-03 14:55

Lidt off topic.
men dog..
Hørte lige et godt kalde navn for BMW K cykler.
The Lying Brick...

http://www.flyingbrick.de/

MVh Esben

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 17-03-03 22:49

Esben Bøll wrote:
> Lidt off topic.
> men dog..
> Hørte lige et godt kalde navn for BMW K cykler.
> The Lying Brick...
>
> http://www.flyingbrick.de/
>
> MVh Esben

Har været der.
En ret god site må man sige. Mange gode oplysninger.

Det er guld værd at nogen kan og vil bruge så meget tid på at dele ud af
dres viden og erfaring.
Når jeg forhåbentlig engang lander med en bimmer (eller når til den
konlusion at det alligevel ikke var det rette)
vil jeg sende ham og Ted (som har en lignende side)
http://www.verrill.com/garage.htm
en hilsen med mange tak for deres indsats.

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT
1992 Golf TD(i)
bmt@poet.dk

Fra : Peter Sjong

Dato : 17-03-03 20:19

Bent Erik Thomsen wrote:

> [...]

> 3 år)
> nær Aalborg
> 1980 Suzuki GS850GT (som måske skal sælges)

Jeg købte en K100RS årgang 1990 hos toftlund MC i Sønderjylland i
efteråret 2002.
Der var ingen problemer med en lang prøvetur og garantien på 3 måneder er
sat i bero fra DEC til jeg ringer når den igen tages i brug efter
vinteren. Når jeg ringer med spørgsmål har der været upåklagelig service.

Problemet med en tur som du foreslår er, at jeg bor i Nordsjælland.

Mvh

Sjong (igen BMW ejer efter 30 års pause)

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 17-03-03 23:06

Peter Sjong wrote:
> [...]

<snip>

> Er der en BMW K100RS ejer derude som vil køre en lille tur sammen

<snap>

> Problemet med en tur som du foreslår er, at jeg bor i Nordsjælland.
>
> Mvh
>
> Sjong (igen BMW ejer efter 30 års pause)

Takker for tilbudet.
Når det bliver RIGTIGT forår kunne det godt være... (på trods af
færgebiletter mm)

Jeg håber dog at der melder sig en flink BMW ejer lidt tættere på Aalborg..

Jeg TROR at jeg er ret sikker på at det skal være en BMW K100 RS. Men jeg
vil godt overbevise mig selv med lidt
mere hands-on erfaring.

Jeg kunne nemlig godt finde på at tage et par dage fri og køre en tur til
Tyskland og hente en..

Det ville være træls at nå til den konlusion at det alligevel ikke var den
rette maskine efter 2 dage et sted nede omkring Frankfurt ..

Fra : Peter Sjong

Dato : 18-03-03 05:58

> <snip>

Du skal være velkommen.
Mit eneste "problem" er vindstøj, jeg er kun 172 cm.
Støjen bliver ca. halveret hvis jeg enter retter mig op eller synker lidt
sammen, men ingen af kørestillingerne er optimale.
Jeg prøver nu at stille på den lille spoiler øverst på vindskærmen.

Mvh.

Sjong

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 20-04-03 23:26

Peter Sjong wrote:

> [...]
> lidt sammen, men ingen af kørestillingerne er optimale.
> Jeg prøver nu at stille på den lille spoiler øverst på vindskærmen.

Hej

Jeg tog chancen.

Jeg har nu selv importeret en sort K100RS Sondermodell fra September 1987
med 35500 km på klokken (Sondermodell= sports forgaffel med stiver og
tvedelt forkærm, 30 AH batteri, ekstrainstrumenter, strømstik mm).

Jeg hentede den lidt syd for Münster - ca. 750 Km.

Jeg oplever det samme problem på samme måde som du beskriver.

Jeg er 184 cm høj, med en forholdvis lang overkrop. Jeg føler at mit hovede
er for langt fremme + for højt oppe.

Men hvis vi begge har samme problemer er det nok ikke nemt at løse.
Jeg stopper vokspropper i ørerne, men det er ikke engang nok. Måske skulle
man lufte problemet på www.ibmwr.org og se om nogen har fundet frem til de
vises sten..

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
1980 Suzuki GS850GT (skal sælges se. http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (skal pudses)
1992 Golf TD(i)
bmt@poet.dk

Fra : Peter Sjong

Dato : 21-04-03 06:12

Bent Erik Thomsen wrote:

> Jeg har nu selv importeret en sort K100RS
<snip>

Tillykke med cyklen, hvor er billedet?
Der er ingen respons om vindstøj blandt fritid mc. Læsere.
Jeg købte et større kåbeglas ca. 14 cm. Højere hos Toftlund for 945,- gl.
pris.
Lidt svært at montere, skulle tilpasses så det ikke sidder i spænd, ikke
svært men at slibe løs på et stykke plexiglas til en tusse er lidt
specielt.
Jeg føler at vindstøjen er reduceret med ca 1/3 i modvind og ½ i medvind.
Du får et billede på mailen

Mvh

Sjong