Særeje
Fra : Peter Kjær

Dato : 16-03-03 20:37

Hejsa,

Jeg står for at skulle giftes i juni måned i år, og jeg har i denne
forbindelse et spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med at besvare.

Jeg har en skattesag, som jeg ikke er sikker på bliver afsluttet inden
brylluppet.

Spørgsmålet er, om skattevæsenet kan gå efter min kommende kone for
eventuelt yderligere beløb, som de mener, de har tilgode, indtil sagen er
afsluttet, og at det derfor vil være klogt at indgå en særejeaftale.
--
Ses,

Peter Kjær

--
Ses,

Peter Kjær

www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning, med stort online billedgalleri.

Fra : Mari

Dato : 16-03-03 23:59

"Peter Kjær" <peterFJERNES@dacor.dk> skrev i en meddelelse
> Spørgsmålet er, om skattevæsenet kan gå efter min kommende kone for
> eventuelt yderligere beløb, som de mener, de har tilgode, indtil sagen er
> afsluttet, og at det derfor vil være klogt at indgå en særejeaftale.

Hvis i skal have fælles økonomi - så vil det kun være aktuelt
med særejet - hvis I skal skilles eller dit bo skal skiftes.......
midlerne til at betale gælden kommer jo fra fælleskassen indtil da.

Du vedbliver med at "eje" den gæld du medbringer og senere
stifter....... uanset ægtepagt og hvor mange år I er gift.

/Mari

Fra : Ruth Bresson

Dato : 17-03-03 21:16

Tak for dit svar, men hvordan kan vi så sikre, at skattevæsenet ikke evt.
vil gå efter mig?
Vi har indtil videre ikke haft fællesøkonomi, men hvordan kan man bevise
det, hvis man har indgået ægteskab?

Den påståede gæld er indgået inden ægteskabet. Har det nogen betydning?

På forhånd tak for hjælpen

Ruth