Treeview
Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 16-03-03 19:52

Hej!

Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan treeview kontrollen fungere...
Jeg har oprettet en node, og til denne node, vil jeg gerne have en ny
knyttet til, så det kommer til at se sådan ud:

Node1
------Node2
------Node3
Node4

Håber der måske er en der kan hjælpe

Hilsen,
Lasse

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 16-03-03 20:16

"Lasse Eskildsen" <Leskil@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har oprettet en node, og til denne node, vil jeg gerne have en ny
> knyttet til, så det kommer til at se sådan ud:

Hold da k..., hvor var jeg også længe om at fatte den objektmodel. Så du er
ikke den eneste

Nedenstående snut laver en top-node med ti child-noder, som hver har en
childnode
altså:
1. element
--ChildNode 1
----ChildChildNode
--ChildNode 2
----ChildChildNode

Dim n As Node
Dim x As Long

Set n = TreeView1.Nodes.Add(, tvwFirst, "TopNode")
n.Text = "1. element"
n.Expanded = True

For x = 1 To 10
Set n = TreeView1.Nodes.Add("TopNode", tvwChild, "ChildNode" & x)
n.Text = "ChildNode " & x
Set n = TreeView1.Nodes.Add("ChildNode" & x, tvwChild, "ChildChild" & x)
n.Text = "ChildChildNode"
Next

Det, som for mig i hvert fald, var svært at fatte, var bl.a,. at Key og
Relative skal være string, og at de ikke engang må være et tal, som er
konverteret til en string, CStr(x) som Key går altså ikke.

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 16-03-03 20:26

Mange tak for hjælpen, nu kører det helt perfekt!

Hilsen
Lasse