At præge debatten
Fra : hende.dk

Dato : 19-03-01 13:04

Jeg har nu i en periode fulgt med i denne nyhedsgruppe - min motivation
i sin tid for at 'falde ned' her var blandt andet, at jeg ikke kunne
forestille mig et bedre forum til at diskutere og udveksle meninger
omkring det seksuelle aspekt. Jeg må til min ærgelse indrømme, at jeg
efterhånden har svært ved at forholde mig seriøst til over halvdelen af
indlæggene.

For mig at se er seksualitet mere end 'pik + kusse = knald' - det er
(fra mit synspunkt) også samspillet mellem det fysisk, psykiske og
sociale - hvilket jeg konsekvent oplever bliver sekundært i denne
gruppe. Det triste for mig består pludselig i at jeg ofte bremser min
egen lyst til at bidrage med et indlæg. Jeg tænker, at det ikke bliver
taget seriøst og vil dø i mængden af 'dårlige efterligninger af de grå
sider'.

Nuvel... jeg vil således forsøge at gribe fat om det 'sekundære' og
håber virkelig at der bliver åbnet for en sober debat.

Så hvad er egentlig seksualitet for dig?

/hende.dk

Fra : FreYa

Dato : 19-03-01 13:33

Mon, 19 Mar 2001 13:04:03 +0100, i dk.snak.seksualitet, skrev
"hende.dk" <dump-it@postman.dk>:

> [...]
>(fra mit synspunkt) også samspillet mellem det fysisk, psykiske og
>sociale - hvilket jeg konsekvent oplever bliver sekundært i denne

Denne gruppe har været "død" i en måneds tid. Som følge af et par
ubehagelige flamewars (som du måske har været så heldig ikke at
opleve) er der tilsyneladende en del faste skribenter der tager en
pause fra skriveriet i gruppen (eller hwa folkens? er I bare
overbebyrdet med arbejde og RL? ;))

Men prøv da evt. at læse nogle måneder tilbage i gruppen, så vil du
opdage at din bedømmelse af "gruppen" (som jo ikke er en gruppe, men
en masse forskellige mennesker der, hver især, kun kan stå til
regnskab for deres egne personlige indlæg) ikke holder. Men indrømmet,
det er lang tid siden gruppen var værd at medvirke i.

Det skal nu nok komme igen, så bare hæng på, keep up the good work
og velkommen til ;)

--
Freya

Fra : Knold

Dato : 21-03-01 08:01

"FreYa" <freya@mailto.dk> skrev i en meddelelse

Hej /hende.dk. og FreYa

Velkommen til dig /hende.dk Det er altid rart med nyt blod, især
efter et blodbad hm.......

Det har sandelig ikke været reglen, mens set meget kort baglæns,
har du fuldstændig ret Men det går over, føler jeg mig sikker på.
Der er så mange skribenter, som gennem tiden har skrevet her, der
i hvert fald har en ting til fælles: Den kan ikke holde kæft - heller ikke
på skrift *G* Og det er ikke fordi de bare skal sige et eller andet.
Nej de aller fleste skribenter, og her tænker jeg ikke på dem der dyrker
den moderne udgave af barnlig telefonsjov/chikane. De er ikke udtryk
for den virkelige standard her, efter min opfattelse. ( til din oplysning
har jeg været skabslæser i 1 år før jeg blev skabskribent ).

> [...]
> opleve) er der tilsyneladende en del faste skribenter der tager en
> pause fra skriveriet i gruppen (eller hwa folkens? er I bare

Har du ikke opdaget foråret FreYa Er det ikke forklaring nok?
Selv om sneen dækker halvdelen af landet nu, så er der udsprungne
forårs blomster under den. Det var forårs jævndøgn i går *S*
Safterne stiger og vi skal jo også have nogle nye erfaringer at skrive
om*sf*

> Det skal nu nok komme igen, så bare hæng på, keep up the good work
> og velkommen til ;)

Kan ikke siges bedre!

Venlig Hilsen
Knold

Fra : FreYa

Dato : 28-03-01 09:08

Wed, 21 Mar 2001 08:00:42 +0100, i dk.snak.seksualitet, skrev "Knold"
<henrik.olsen@olsen.mail.dk>:

Hej Knold,

>Velkommen til dig /hende.dk Det er altid rart med nyt blod, især
>efter et blodbad hm.......

<looool>

>Har du ikke opdaget foråret FreYa Er det ikke forklaring nok?

Yeps, det har jeg og det er lige hvad det er! :)

>Selv om sneen dækker halvdelen af landet nu, så er der udsprungne
>forårs blomster under den. Det var forårs jævndøgn i går *S*

Ja, her i østjylland har vi jo et gammelt (ca. et år gammelt ;))
ordsprog der siger, at det ikke er forår før krokuserne er sprunget ud
foran Rådhuset i Århus (er de det, Peder?).

>Safterne stiger og vi skal jo også have nogle nye erfaringer at skrive
>om*sf*

I så fald tyder det på et snarligt boom i antallet af indlæg
indeholdende personlige nye saftige erfaringer.....? <g>
--
Freya

Fra : Tomas O.

Dato : 28-03-01 16:32

"FreYa" <freya@mailto.dk> skrev i en meddelelse news:po53ctg3av7df46uevreugeo2kagb1jcf6@4ax.com...
SNIP
> <looool>

Så så... pas nu på du ikke tisser i buksenre, så bliver bagsædet i
bussen jo vådt

> Yeps, det har jeg og det er lige hvad det er! :)

Ja selvom det er p****koldt så er det dejligt lyst også sent om
aftenen

Nu mangler vi bare lidt varme så pigerne smider noget af alt det
overtøj og slipper det hele løs så gamle grise som mig kan
frydes.

SNIP
> I så fald tyder det på et snarligt boom i antallet af indlæg
> indeholdende personlige nye saftige erfaringer.....? <g>

Tjoh.. jeg er for eksempel rendt på min allerførste flamme fra
dengang jeg var 14 år. hende der gav mig mit allerførste hede
tungekys. Det viser sig, at jeg også var hendes første ligge tæt,
tungekysse, hånd i trusserne oplevelse

Hun kommer her på fredag og hvem ved hvad der sker *G*

Hilsen en lettere forårskåd Tomas O.

Fra : FreYa

Dato : 29-03-01 09:20

Wed, 28 Mar 2001 17:31:56 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Tomas
O." <tfo@gmx.net>:

>Så så... pas nu på du ikke tisser i buksenre, så bliver bagsædet i
>bussen jo vådt

<suk> Så, så, så! Desuden er jeg ikke in-kontinental ;)

>Ja selvom det er p****koldt så er det dejligt lyst også sent om
>aftenen

Jeg var da godt nok ved at revidere min opfattelse af at det var
forår, da jeg bevægede mig ud i efterårsstormen igår...og nu sner det
sgu!

> [...]
>dengang jeg var 14 år. hende der gav mig mit allerførste hede
>tungekys. Det viser sig, at jeg også var hendes første ligge tæt,

Ej, hvor sjovt...

>Hun kommer her på fredag og hvem ved hvad der sker *G*

....og spændende ;)

--
Freya

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-03-01 17:05

"FreYa" skrev

Hej FreYa

> Ja, her i østjylland har vi jo et gammelt (ca. et år gam-
> melt ;)) ordsprog der siger, at det ikke er forår før kro-
> kuserne

Eller hvad de nu hedder.

> er sprunget ud foran Rådhuset i Århus (er de det, Peder?).

Det er de, jeg tror at de blev lidt snydt, da kulden forsvandt
kortvarigt for et par uger siden. Ifølge morgenradioavisen,
skulle der bliver forårsvejr i weekenden.

Vi har fået en lille forsmag på foråret i denne uge, men det har
været ret koldt når jeg har været inde i det store rum med
lyseblå loft.

> I så fald tyder det på et snarligt boom i antallet af indlæg
> indeholdende personlige nye saftige erfaringer.....? <g>

Nu skal du ikke skrive dem allesammen, gem nogle af dem til
lejrbålet foran sommerhuset vi holder DSS-sommerfest i.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : FreYa

Dato : 29-03-01 09:28

Wed, 28 Mar 2001 18:04:54 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Peder
Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net>:

HejPeder,

>Eller hvad de nu hedder.

Nåeh ja.

>Det er de, jeg tror at de blev lidt snydt, da kulden forsvandt
>kortvarigt for et par uger siden. Ifølge morgenradioavisen,
>skulle der bliver forårsvejr i weekenden.

Yeah right!

>Nu skal du ikke skrive dem allesammen, gem nogle af dem til
>lejrbålet foran sommerhuset vi holder DSS-sommerfest i.

Lejrbål? :) Så skal der fortælles gyserhistorier!

Nå, jeg er 100% off-topic, så jeg må heller futte til Det Sorte Hul.
FUT:dk.snak.off-topic
--
Freya

Fra : knold

Dato : 30-03-01 09:09

"FreYa" <freya@mailto.dk> skrev i en meddelelse

Hej FreYa

> Yeps, det har jeg og det er lige hvad det er! :)

Og nu kommer det for alvor

> I så fald tyder det på et snarligt boom i antallet af indlæg
> indeholdende personlige nye saftige erfaringer.....? <g>

Kender jeg en vis person ret slipper vi vist ikke. Den ene
kløe, *gf*, har det med at følges af den anden, skrivekløen

Venlig Hilsen
Knold

Fra : Hanne L

Dato : 23-04-01 07:44

knold skrev i en meddelelse news:z9Xw6.208$o4.19276@news010.worldonline.dk...

Kære FreYa og Henrik

> Kender jeg en vis person ret slipper vi vist ikke. Den ene
> kløe, *gf*, har det med at følges af den anden, skrivekløen

Ja ja, tålmodighed nu *GGGG*
Erfaringerne skal jo lige drages, tages ind og fordøjes, før de
kommer op på skærmen *SF*. Men det er da sandt, at hele
verden skal have det at vide *LOL*.

Kærlige hilsner til jer to
fra Hanne L

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 21-03-01 10:13

FreYa <freya@mailto.dk> writes:

> er der tilsyneladende en del faste skribenter der tager en (eller
> hwa folkens? er I bare overbebyrdet med arbejde og RL? ;))

Well, lidt af begge dele. Jeg har stramt program for tiden, men jeg
har osse valgt at kaste min online tid efter andre fora. Der sker
ikke rigtig noget spændende i DSS, og det forekommer ørkesløst at
forsøge at sætte gang i debatten. Der er for lidt samtale i gruppen.

/Lars
--
I don't give a fuck
God sent me to piss the world off -- Marshal Mathers

Fra : Tomas O.

Dato : 19-03-01 16:42

"hende.dk" <dump-it@postman.dk> skrev i en meddelelse news:994sbm$avj$1@sunsite.dk...
> [...]
> jeg ikke kunne forestille mig et bedre forum til at diskutere og
> udveksle meninger omkring det seksuelle aspekt.

Det har sandelig været lige netop sådan herinde

> Jeg må til min ærgelse indrømme, at jeg efterhånden har svært ved
> at forholde mig seriøst til over halvdelen af indlæggene.

Tjah.. jeg har været med siden starten for 2½ år sidne og jeg har det
fuldstændig ligesom dig.

> [...]
> er (fra mit synspunkt) også samspillet mellem det fysisk, psykiske
> og sociale - hvilket jeg konsekvent oplever bliver sekundært i

Sådan har det sandelig ikek altid været. Der har været en del
'fnidder' på det sidste, siden dec 2000 og det har tilsyneladende
påvirket gruppen i en uheldig retning

> [...]
> egen lyst til at bidrage med et indlæg. Jeg tænker, at det ikke
> bliver taget seriøst og vil dø i mængden af 'dårlige efterligninger

Når der endelig er seriøse indlæg vil du se os seriøse skrivebnter
kaste os grådig hungrende over dem, for desværre er de en sjelædenhed
lige for tiden. Måske kunne vi drukne de useriøse i seriøse
indlæg?

> Nuvel... jeg vil således forsøge at gribe fat om det 'sekundære' og
> håber virkelig at der bliver åbnet for en sober debat.

Det er du ikke ene om

> Så hvad er egentlig seksualitet for dig?

Arj.. det er alt her i livet, samspillet mellem to der tiltrækkes
af hinanden, uanset køn, det er det spil der får en pige til at smile
til mig.. og mig til at smile tilbage (desværre er der sgitte mange
piger, der smiler når man render på dem ude i byen), det er når man
har et fast forhold og der stadig kører flirt hen over bordet, morgen
middag og aften

Ak det er det psykiske spil mellem to der holder af eller bare
begærer.. det er en del af livet på godt og ondt.

Hilsen
Tomas O.
PS. velkommen til ))

Fra : Sott

Dato : 19-03-01 17:58

Hej hende :0) (og velkommen til)

> Jeg har nu i en periode fulgt med i denne nyhedsgruppe

"Perioden" har ikke været lang nok *GGG*
(tænk, at jeg engang skulle kunne sige/skrive således - uhadada)

> [...]
> omkring det seksuelle aspekt. Jeg må til min ærgelse indrømme, at jeg
> efterhånden har svært ved at forholde mig seriøst til over halvdelen af

Der var en periode - og den var vist lidt for lang *S* - med nogle mindre
heldige indlæg, som så er fulgt op ad en periode med en form for stilhed.
Jeg har været med i snart 1½ år, og dette er ikke sket før i den tid jeg har
været her (altså stilheden).
Der vil altid være indlæg, som er svære at forholde sig seriøst til. Bl.a.
sådanne med at spille pik 8 gange om dagen og mor ser på - og er vi så ikke
allesammen nudister *LOL*.
De kan faktisk være en kilde til morskab engang imellem.

> [...]
> (fra mit synspunkt) også samspillet mellem det fysisk, psykiske og
> sociale - hvilket jeg konsekvent oplever bliver sekundært i denne

Heri er jeg ganske uenig - det kan godt være, at det tager sig sådan ud pt.
Men det har i "perioder" (og hvem ved om de har været for korte, lange eller
blot af en passende længde *S*) været sådan at nogle har ment, at netop alt
dette "andet" tog overhånd. Men det afhænger vel også af, hvilken måde man
definerer det. Noget af det som jeg finder vigtigt er alle de ydre
omstændigheder, og de indre. Og ikke blot det der umiddelbart kan relateres
direkte til selve seksual-akten.

> [...]
> egen lyst til at bidrage med et indlæg. Jeg tænker, at det ikke bliver
> taget seriøst og vil dø i mængden af 'dårlige efterligninger af de grå

Jamen, måske skulle du finde frem til, hvad der er vigtigst for dig. For
nogle er det vigtigt, at det de "siger"/skriver også bliver "hørt"/læst. For
nogle er det vigtigt at det bliver "hørt"/læst og _forstået_. For nogle er
det et spørgsmål om at formidle deres viden, eller deres
holdninger/meninger, og ikke nær så vigtigt om det nu også bliver
"hørt"/læst (og forstået). Og igen er det så måske for dig vigtigt at blive
taget seriøst. Det kan man jo selv hjælpe til med, bl.a. ved at gøre som
du - nemlig skrive et seriøst indlæg. Jeg skriver vist mest bare for at læse
mig selv *S* - jeg tænker ikke så meget over, hvad andre vil mene om det.

> Så hvad er egentlig seksualitet for dig?

Et begreb med mange facetter.

Seksualitet er for mig, at få nusset fødderne en kold, kold dag. At blive
kysset i nakken, og masseret når musklerne er ømme. Det er også at tage
opvasken, så ens kære får mere overskud (bl.a. til sex ). Det er lange
snakke til langt ud på natten, og det er at onanere onsdag formiddag (i
ensomhed f.eks.).
Det er at afprøve fantasier, at lege med krop og sjæl, at finde ind til
hinanden og sig selv på så mange forskellige måder.

At kærtegne, nusse og berøre. At lægge med benet henover ham og at han lader
hånden glide op ad låret op mig. Det er samleje i mange forskellige
stillinger, et hedt kys eller et intenst blik henover bordet.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 19-03-01 23:12

> Så hvad er egentlig seksualitet for dig?

Uhhh - den er svær ;)

Seksualitet for mig er en integreret del af mit liv, som bla. indeholder
kærligheden til min mand, nusningen i løbet af dagen, knus, kys og kram,
et blik, en tanke, en fantasi.
Det kan være påklædningen til en speciel aften, make-up'en, mit smil til
en flot eller fræk fyr.
At lege og udforske grænserne, at tænde for vildt på en fremmed, læse
erotiske historier, skrive fantasier, ligge i sengen og kæle for sig
selv.
At kunne gå en hel dag og være tændt af én tanke.
At lave lækker mad til en speciel person, at indvie andre i mine
seksuelle tanker, at lytte til andres fantasier.

Min seksualitet er en del af hele mit liv, selv hjemme hos
svigerforældrerne kan den komme frem, på arbejdet, i byen og
selvfølgelig derhjemme.
* Pia Klit Larholm * Per Aspera Ad Astra *
* * http://www.solformoerkelse.dk *
* http://www.starkeys.com * http://www.larholm.dk/pia *
* egne fotoes og malerier * http://www.starkeys.com/bdsm-info *

Fra : hende.dk

Dato : 19-03-01 23:51

Og hvad er egentlig seksualitet for mig? Tænker, at jeg måske også
skulle forsøge mig med et bidrag - nu hvor jeg kaster kortene på bordet.

Seksualitet er for mig (som jeg læser, at den 'heldigivs' er for flere
andre) hele det samspil jeg til dagligt er i med mine omgivelser. Det er
de undertoner, jeg som kvinde kan 'benytte' mig af når jeg er i
interaktion med andre mennesker (ofte mænd - men gør sig lige så tit
gældende sammen med andre kvinder).

Seksualiteten er de følelser jeg kommer i kontakt med når jeg fx.
drømmer om (en dag) at kunne udfylde rollen som mor. Det er den stille
flirt med arbejdskolleagerne og min relation til kæresten; hvad enten vi
ved at rive hovederne af hinanden eller fortære hinanden i hede kys og
kærtegn.

Seksualiteten er en så integreret del af min person, at jeg ikke længe
gør noget forsøg på at se den løsrevet fra sammenhængen. En gang (i
præ-puberteten og puberteten) kunne jeg slet ikke forene mig med tanken
om, at lige meget hvad jeg gjorde, sagde og følte - så ville også jeg en
dag se mig i spejlet og opdage at 'uskylden' havde forvandlet sig til et
frodende landskab af bakker og dale.

Og jeg tænker, at i min nuværende opfattelse kan jeg så (omtrent)
udtrykke at i alt hvad jeg foretager mig gør 'libido' sig gældende, uden
alt samtidig er 'libido'

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 20-03-01 01:57

> Så hvad er egentlig seksualitet for dig?
>
> /hende.dk

Seksualitet for mig er den strøm af stærke følelser , vibrationer i luften ,
gnister der kan forekomme mellem to mennesker ( eller tre ;) .. eller fire
>;) ) når kemien passer.
Seksualitet er blikke , berøringer , søde ord , slemme ord! , tanker , drømme
, den varme følelse af et andet menneskes nøgne hud mod ens egen.
Seksualitet er pirrende , dristigt , løssluppent og legesygt.

Seksualitet er IKKE ligegyldighed , vanepræget , tilrettelagt og kontroleret.

Det er hvad seksualitet er for mig.

Hvad er det for dig ? :)

Mvh
Christian 'CeeJay' Jensen

P.S. Hils Max - Leger han stadigt med reb ? ;)

Fra : hende.dk

Dato : 20-03-01 10:33

Christian 'CeeJay' Jensen skrev:

> Hvad er det for dig ? :)
Kom dig (om ikke andet så i hvert fald) i forkøbet og svarede netop på
mit eget spørgsmål... se andet indlæg!

> P.S. Hils Max - Leger han stadigt med reb ? ;)
Tænker, at det tror jeg han gør uden helt at vide mig sikker. Det er
noget tid siden vi sidst har talt sammen... så det med at hilse: nok
ikke aktuelt!

hende.dk