ATI 8500LE vs Matrox G450
Fra : Kim

Dato : 16-03-03 19:39

Jeg har lidt problemer:
Havde (har) et Matrox G450 eTV siddende i computeren,
men ville godt have lidt bedre 3D-ydelse, specielt i
MS Flight Simulator 2002.
Derfor installerede jeg et ATI Radeon 8500LE, men
resultatet har været lige modsat. Jeg har en markant
lavere framerate med Radeon kortet end Matrox.

Nogen som kan hjælpe / forklare det ?

P4/1800, 1Gb PC133 RAM.

Mvh, Kim Spur

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-03-03 21:58

Kim 's insignificant opinion was stated in: b52gb3$f6p$1@sunsite.dk
> Derfor installerede jeg et ATI Radeon 8500LE, men
> resultatet har været lige modsat. Jeg har en markant
> lavere framerate med Radeon kortet end Matrox.

Det burde også give en væsentligt bedre ydelse
Hvad får du af fps med de respektive kort ?

> Nogen som kan hjælpe / forklare det ?
>
> P4/1800, 1Gb PC133 RAM.

Må næsten være et driver problem. Afinstallerede du matrox driverne først ?
Hvilke drivere kører du med nu ?

Prøv at drible ind på ati.com og hent de nyeste drivere til dit kort, nb.
der er forskel på build by og powered by ati kort, se på selve kortet eller
indpakningen hvad du har.

Hvis du blot kører med windows's egne drivere, så får du sikkert en håbløs
3d ydelse.

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Kim

Dato : 16-03-03 22:43

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det burde også give en væsentligt bedre ydelse
> Hvad får du af fps med de respektive kort ?
På f.eks LAGO's Marthas Vinyard som er meget krævende,
ligger jeg på 20fps med Matrox og omkring 12 med ATI.

> Må næsten være et driver problem. Afinstallerede du matrox driverne først
?
Har prøvet begge dele. Fuld afinstallation og blot skifte kortene.

> Hvilke drivere kører du med nu ?
Sidste nye hhv ATI og Matrox

> Prøv at drible ind på ati.com og hent de nyeste drivere til dit kort, nb.
> der er forskel på build by og powered by ati kort, se på selve kortet
eller
> indpakningen hvad du har.
Det er "Built by ATI"

> Hvis du blot kører med windows's egne drivere, så får du sikkert en håbløs
> 3d ydelse.
Det gør jeg heller ikke

Mvh, Kim

Fra : JAM

Dato : 16-03-03 22:55

> På f.eks LAGO's Marthas Vinyard som er meget krævende,
> ligger jeg på 20fps med Matrox og omkring 12 med ATI.

Den kender jeg ikke, er du sikker på at den belaster grafikkortet og ikke
CPUen ?.Kan du ikke prøve en mere "normal" benchmark, f.eks 3dmark, Quake
eller lignende ?.

Mvh
Jakob

Fra : Kim

Dato : 16-03-03 23:41

"JAM" <fandens@klog.dkXXX> skrev i en meddelelse
> Den kender jeg ikke, er du sikker på at den belaster grafikkortet og ikke
> CPUen ?.Kan du ikke prøve en mere "normal" benchmark, f.eks 3dmark, Quake
> eller lignende ?.

Jeg henter "lige" 3Dmark03, den fylder næsten 180 mega,
så den bliver vel færdig i løbet af natten, så tester jeg i morgen.

Mvh,Kim

Fra : Kim

Dato : 17-03-03 11:21

"JAM" <fandens@klog.dkXXX> skrev i en meddelelse
> Den kender jeg ikke, er du sikker på at den belaster grafikkortet og ikke
> CPUen ?.Kan du ikke prøve en mere "normal" benchmark, f.eks 3dmark, Quake

3Dmark03 giver en score på 950 på ATI kortet.
Matrox kortet kan ikke testes, da det ikke understøtter
de ting der testes i 3Dmark ;-((

Mvh, Kim

Fra : JAM

Dato : 17-03-03 22:56

> 3Dmark03 giver en score på 950 på ATI kortet.
> Matrox kortet kan ikke testes, da det ikke understøtter
> de ting der testes i 3Dmark ;-((

Prøv med 3Dmark2001 i stedet http://www.futuremark.com/products/3dmark2001/
eller Sisoft Sandra http://www.sisoftware.net/

Mvh
Jakob

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-03-03 10:07

"Kim" <No@mail.dk> crashed Echelon writing news:b52gb3$f6p$1@sunsite.dk:

> Nogen som kan hjælpe / forklare det ?

Ikke fordi jeg er ekspert, men kører kortet med FSAA eller AA, det plejer
som regel at trække ydelsen i sænk men give et flottere billede.

Prøv evt. at slå det fra.

--
Bjarke Andersen