Opråb til det kristne folk.
Fra : Kurt

Dato : 16-03-03 18:23

Gud findes ikke ..
Himlen og helvede findes ikke .
Når du dør så slukkes lyset bare .
Vi lever i et moderne samfund ,se nu at vågne op ,
og indse realiteterne .

Fra : Dennis Enøe

Dato : 16-03-03 18:53

"Kurt" <kurt@kurt.kurt> wrote in message
> Gud findes ikke ..
> Himlen og helvede findes ikke .
> Når du dør så slukkes lyset bare .
> Vi lever i et moderne samfund ,se nu at vågne op ,
> og indse realiteterne .

Og det kan du vel også argumentere for? helst bedre end
man kan argumentere for at gud mm. eksiterer?

Dennis

Fra : Asta Nielsen

Dato : 17-03-03 19:01

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:cS2da.128236$Hl6.11599918@news010.worldonline.dk...

> "Kurt" <kurt@kurt.kurt> wrote in message
>
> Og det kan du vel også argumentere for? helst bedre end
> man kan argumentere for at gud mm. eksiterer?
>
> Dennis

Kan vi alle evt. blive enige om at Kurt blot er en provokatør *S*? Hvorfor ellers ligge sådan et indlæg ind i dette forum??
Jeg mener ikke at man kan "bestemme" om Gud eksistere eller ej, eller for den sags skyld, hvilken gud der er den rigtige, om man
mener at "lyset slukkes" eller tror på reinkarnation, det må være op til den enkelte person *S*
Hvis man har det fint med at være ateist så er det vel også fint *S*.

Mvh
Asta

Fra : Dennis Enøe

Dato : 17-03-03 20:11

"Asta Nielsen" <asta_s_n@REMOVEhotmail.com> wrote in message

> [...]
den enkelte person *S*
> Hvis man har det fint med at være ateist så er det vel også fint *S*.

Ja der er frit valg på alle hylder, jeg er ligeglad med hvad folk vælger,
men så skal de ikke skrive sådan uden at begrunde for det.

Dennis

Fra : Asta Nielsen

Dato : 17-03-03 20:23

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:o5pda.128768$Hl6.11738306@news010.worldonline.dk...

> [...]
>
> Ja der er frit valg på alle hylder, jeg er ligeglad med hvad folk vælger,
> men så skal de ikke skrive sådan uden at begrunde for det.

Præcis *S*........det er egentlig fuldstændig åndsvagt at diskuterer den slags, hvis begge parter er lige overbeviste om at de hver
i sær har ret.....men igen er det måske meget sundt at få en debat......*GS*

Mvh
Asta

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-03-03 23:21

Asta Nielsen <asta_s_n@REMOVEhotmail.com> skrev:

> [...]
> diskuterer den slags, hvis begge parter er lige overbeviste om at
> de hver i sær har ret.....men igen er det måske meget sundt at få

En type som Kurt får man næppe en seriøs debat med

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : TBC

Dato : 16-03-03 21:28

"Kurt" <kurt@kurt.kurt> skrev i en meddelelse
> Gud findes ikke ..
> Himlen og helvede findes ikke .
> Når du dør så slukkes lyset bare .
> Vi lever i et moderne samfund ,se nu at vågne op ,
> og indse realiteterne .

Indse realiteterne ? ....Den eneste endegyldige realitet det står til dig og
mig at indse, er at vi ikke af egen vilje kan skue ultimative realiteter.
Eftersom jeg er ret sikker på at du ikke kan give mig et *BEVIS* på at gud
ikke eksisterer, vil jeg sige at du med dine forestillinger er overladt til
at samme begreb som alle os andre, nemmelig *TRO*. Så faktisk er vi helt
lige i den sag at vi begge er henvist til *TRO* på guds eksistens eller
ikke-eksistens, eftersom ingen af os kan trække et videnskabeligt
anderkendeligt bevis ned over hovedet på den anden i den henseende

Det gør mig da ondt på dine vegne at dine erfaringer gør at du havner i den
tro at gud ikke eksisterer, men tag mit og andres ord for, at såfremt at du
er *oprigtig* i din søgen vil gud, ved hans vilje, virke og magt lade dig
erfare hans virke og eksistens, hvis du mod umiddelbar forventning skulle
være interesseret i- og oprigtigt søgende det. Det er der nemmelig ikke
mange der gør i et morderne samfund, hvilket netop styrker mange kristnes
tro på gud idet det fra ham er forudsagt at det netop skulle være sådan i en
kritisk tidsperiode.

TBC

Fra : Claus Jørgensen

Dato : 16-03-03 22:01

Det er jo med troen på Gud lige som det er med troen på f.eks. spøgelser og
reinkarnation. Der findes vist ikke beviser; men de der selv har "oplevet"
er resten af deres i liv absolut ikke i tvivl!
De, der aldrig har oplevet noget har jo ­om jeg så må sige ­ blot en noget
indskrænket referenceramme. Og en sådan kan i hvert fald ikke bruges som
bevisgrundlag ­ endsige argumentationsgrundlag.
Vl h CJ

Fra : Karsten

Dato : 16-03-03 22:33

> [...]
> Himlen og helvede findes ikke .
> Når du dør så slukkes lyset bare .
> Vi lever i et moderne samfund ,se nu at vågne op ,

Det ville være mere præcist at sige:
Gud findes..
Himlen findes
Helvede findes ikke, Gehenna gør.
Når du dør, så slukkes lyset bare...indtil opstandelsen
hvor du opstår til liv eller korrektion, inden Gud
bliver alt i alle.
Vi lever i et moderne samfund, se nu at vågne op,
og indse realiteterne.

Karsten

Fra : Kurt

Dato : 16-03-03 23:36

"Karsten" <karstenbuhlnielsen@oncable.dk> wrote in message

> Når du dør, så slukkes lyset bare...indtil opstandelsen
> hvor du opstår til liv eller korrektion, inden Gud
> bliver alt i alle.
> Karsten

¨

Heh , ja godaw do .
I skriver mange flotte ord .
''inden Gud bliver alt i alle.''

Er det så underligt at man ikke kan tage jer alvorligt ,
når i taler på denne måde ?
Jeg er egentlig ikke ude på at 'bashe' jer ,
da alle selvfølgelig har ret til at tro og gøre hvad de vil,
men hvis man i det daglige går og taler med sin gud eller jesus ,
er man efter min mening kun få skridt fra ham som sidder henne på tosse
anstalten
og hører stemmer,eller komunikerer med væsener fra det ydre rum .
Eller også må man i den grad være hjernevasket som barn .
Det kan godt være at jeg ikke kan bevise at gud ikke findes ,men der mangler
i den grad også beviser på at han skulle eksistere ,og indtil det er bevist
vælger jeg ikke at tro på noget som helst af det ..

Fra : Karsten

Dato : 16-03-03 23:57

> Heh , ja godaw do .

Jamen goddaw.

> [...]
> når i taler på denne måde ?
> Jeg er egentlig ikke ude på at 'bashe' jer ,
> da alle selvfølgelig har ret til at tro og gøre hvad de vil,

Men alligevel laver du et indlæg i et forsøg på
at frelse os fra en indbildning, eller hva?

> [...]
tosse
> anstalten
> og hører stemmer,eller komunikerer med væsener fra det ydre rum .

Ok.

> [...]
bevist
> vælger jeg ikke at tro på noget som helst af det ..

Hvorfor bruger du dog din tid på noget du
på forhånd har afvist?

Hilsen
Karsten

Fra : kjaer

Dato : 17-03-03 00:08

> [...]
> I skriver mange flotte ord .
> ''inden Gud bliver alt i alle.''
>
> Er det så underligt at man ikke kan tage jer alvorligt ,

Tanker eksisterer ikke, de kan nemlig ikke påvises af selv den bedste
hjernekirug.

Fra : TBC

Dato : 17-03-03 01:35

"Kurt" <kurt@kurt.kurt> skrev i en meddelelse

> Er det så underligt at man ikke kan tage jer alvorligt ,
> når i taler på denne måde ?

Måske ikke. For det vidner egentligt kun om manglende empati, respekt og
forståelse for noget du ikke selv har kendskab til og erfaring med i dit
eget liv.

> [...]
> anstalten
> og hører stemmer,eller kommunikerer med væsener fra det ydre rum .

Faktisk arbejder jeg på en lukket sikret psykiatrisk afdeling, så jeg kunne
fortælle dig en del om både de få ligheder og de mange forskelligheder på
tro og på psykose. Men nok er der her at fortælle at tro ikke agtes som
værende det samme som psykose inden for psykiatrien. 2 korte eksempler: Tro
agtes ikke psykotisk hvis det er en gængs opfattelse der deles af flere.
Psykose der kunne have nogle temaer der mindede om noget trosrelateret
agtes som psykotisk hvis den kan modbevises i den almindeligt accepterede
realitet (pt: Det er Jesus der går der på gangen; Psyk: Nej det er din
ubarberede medpatient Jakob).

> Det kan godt være at jeg ikke kan bevise at gud ikke findes ,men der
mangler
> i den grad også beviser på at han skulle eksistere ,

Det kommer jo an på hvad man fokuserer på . Tro er et overbevisende
vidnesbyrd om den virkelighed der ikke ses. En videnskabsmand tror på
principperne i sin videnskab. Han baserer nye eksperimenter på tidligere
opdagelser, og han søger nye opdagelser på grundlag af det der allerede er
bevist som værende sandt. Noget lignende gælder for kristnes tro. Den
kristnes tro bygger på Vidnesbyrd den kristne får i sit livsforløb og sine
erfaringer med guds vilje, ord og ånd. Det er sådanne erfaringer der er
forskellen på din indstilling, og den kristnes tro.

> og indtil det er bevist
> vælger jeg ikke at tro på noget som helst af det ..

....Som du selv siger det.
Og vidnesbyrdene finder du ikke før du selv er indstillet på det. Eftersom
troen er en frugt af Guds ånd, er den ikke alles. (Gal 5:22-23) For at
bevare troen stærk må man gøre noget i overensstemmelse med troen og ånden.
(Jævnfør ordsprogene 1: 22-31). Lev vel.

TBC

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 17-03-03 10:10

> [...]
> hvor du opstår til liv eller korrektion, inden Gud
> bliver alt i alle.
> Vi lever i et moderne samfund, se nu at vågne op,

Dokumenter bevis for "realitetene".

Kjellemann

Fra : Karsten

Dato : 17-03-03 16:20

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
meddelelse news:3e7591e8$1@news.broadpark.no...

> "Karsten" <karstenbuhlnielsen@oncable.dk> wrote in message

> Dokumenter bevis for "realitetene".

Næh
Men det er vel lige så sagligt at sige "Gud findes ikke"
som det er at sige, at det er "mere præcist at sige: Gud findes"
og omvendt.

Karsten

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 17-03-03 16:44

> [...]
> Men det er vel lige så sagligt at sige "Gud findes ikke"
> som det er at sige, at det er "mere præcist at sige: Gud findes"

Lige så usagligt som at sige Gud ikke findes, er det at sige at Gud findes.
Følgelig vil det mest saglige man kan si er at det ikke findes svar på et
slikt spørsmål.

Kjellemann

Fra : Karsten

Dato : 17-03-03 18:42

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
meddelelse news:3e75ee1d$1@news.broadpark.no...

> [...]
findes.
> Følgelig vil det mest saglige man kan si er at det ikke findes svar

Ja.

Fra : Lyrik

Dato : 17-03-03 02:44

> [...]
> Himlen og helvede findes ikke .
> Når du dør så slukkes lyset bare .
> Vi lever i et moderne samfund ,se nu at vågne op ,
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Realiteter som Gandalf og Hobitten? Dungeon and Dragons? Fantazy? Superman?
Spiderman? Sexforherligelse? Avril Lavigne? Europas forenede stater?
Helmudt Schmidt i en vals med Jacques Chirac?
Jeg ser ikke mindre lettro i disse fantasier end i troen på ham som sagde:
Den som ikke elsker, kender ikke Gud, for Gud er kærlighed.

Hilsen
Jens

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 17-03-03 07:39

"Kurt" <kurt@kurt.kurt> skrev i en meddelelse
> Gud findes ikke ..
Det er da synd for dig jeg håber du opdager det er en løgn inden det er
forsendt.

--
Med kærlig hilsen fra Børge.
http://www.nydheder.subnet.dk/ min hjemmeside

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-03-03 12:48

In news:3e756d73$0$42630$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, Børge Højlund Jensen
<b-h-j@oncable.dk> wrote:

> Det er da synd for dig jeg håber du opdager det er en løgn inden det
> er forsendt.

Jeg troede ikke, det nogen sinde kunne blive for sent, men det har jeg måske
misforstået?

--
-Jens B.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 17-03-03 13:03

> In news:3e756d73$0$42630$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, Børge Højlund
Jensen
> <b-h-j@oncable.dk> wrote:

Ja da den dag du er død, da er det forsendt at omvende sig.

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 17-03-03 13:04

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

> Jensen
>

> Ja da den dag du er død, da er det forsendt at omvende sig.
>
> --
> Med kærlig hilsen fra Børge.

Ja, er det ikke hærlig indrettet i kristendommen?

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-03-03 13:40

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
meddelelse news:3e75baac$1@news.broadpark.no...

[ ... ]
> Ja, er det ikke hærlig indrettet i kristendommen?

Jo, det er lige frem genialt!

- der netop er hjemkommet fra en herlig ferie
ved den Tyrkiske Middelhavskyst !

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 17-03-03 13:46

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
> meddelelse news:3e75baac$1@news.broadpark.no...
Velkommen hjem, håber du har haft en god Ferie.

Men man ved aldrig hvornår man dør og det derved er forsendt og man har
forspildt sin tid til omvendelse til Den levende Gud.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .

Fra : Karsten

Dato : 17-03-03 16:32

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> forspildt sin tid til omvendelse til Den levende Gud.

Så må Gud jo sørge for at man bliver omvendt, efter døden.
Tror du virkelig at Guds kærlighed ikke rækker ud
over døden?
Du ved da Han er almægtig! Det er jo ikke
vores job, som kristne at frelse os selv. Troen er
os givet af Gud. Vi kan jo ikke ligefrem takke os selv for,
at vi har fået lov at se livet. Tror du ikke Gud under sin
kærlighed til sine fjender? At Han vil velsigne dem, der forbander
Ham?

Venlig hilsen

Karsten

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 17-03-03 15:44

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message
> "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
> meddelelse news:3e75baac$1@news.broadpark.no...
>
> [ ... ]
>
> Jo, det er lige frem genialt!

Ikke genialt for andre enn missonærerne i deres arbeide overfor naive,
troskyldige mennesker.

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-03-03 16:52

> Ikke genialt for andre enn missonærerne i deres arbeide overfor
> naive, troskyldige mennesker.

Det er jo så din subjektive påstand, dybt præget af din egen holdning.

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 17-03-03 17:02

> Det er jo så din subjektive påstand, dybt præget af din egen holdning.

Du bragte inn ordet genial, hvilket også er en subjektiv påstand, præget af
din egen holdning.

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-03-03 23:23

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

> Du bragte inn ordet genial, hvilket også er en subjektiv påstand,
> præget af din egen holdning.

Just præcist, min ven ! - Mine subjektive påstande er i høj grad
præget af min egen holdning.

Fra : KdCon

Dato : 18-03-03 09:31

> [...]
> Himlen og helvede findes ikke .
> Når du dør så slukkes lyset bare .
> Vi lever i et moderne samfund ,se nu at vågne op ,

Jeg kan kun give "Kurt ret"!!!

Og så til alle din missionærer, der render rundt og banker på folks døre i
utide og lokker med himlen eller truer med helvede!! Pak jer, pak jer,
siger jeg !!!!! I er i den grad med til at lokke stakkels mennesker, der
lige har miste en nær pårørende, eller bare føler sig ensom ind i varmen i
jeres Gudsforladte tro !!! Dette kan føre til direkte selvmord og andre
frygtindgydende katastrofer, i almindelige menneskes liv !! Så Pak Jer, Pak
Jer siger jeg!!! En dag skal i stå til regnskab!! "For at bruge jeres egne
ord og tro"

Mvh.Jesus Jensen

Fra : Karsten

Dato : 18-03-03 17:28

"KdCon" <dut@dut.dut> skrev i en meddelelse

> [...]
Jer, Pak
> Jer siger jeg!!! En dag skal i stå til regnskab!! "For at bruge

Jeg kan kun erklære mig enig i dit
grundliggende synspunkt. Hvor var det
lige håbet blev af, for de der ikke troede..?
Hvis Kristus alligevel ikke er verdens frelser
er vi ilde stedt. Det er mit indtryk at størstedelen
af kirken (officielt) nægter at Jesus Kristus er verdens
frelser - at han kun er frelser for de der fik
troen fra Gud.

Men hvis Gud både er kærlig og
retfærdig, hvordan kan Han så forvise
nogen til henholdsvis et evigt Gehenna,
helvede, død eller bortvisning af den grund
at de ikke har haft den tro, som det er op
til Ham at give mennesket?

Jeg tror så heller ikke det er sådan,
det hænger sammen.

Måske en lidt besk kommentar, men det er
*også* ment som en...

Venlig hilsen

Karsten

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-03-03 18:31

> [...]
Pak
> Jer siger jeg!!! En dag skal i stå til regnskab!! "For at bruge jeres egne

Igen: Det virker jo temmelig inspireret af din udmærkede "navnebrors"
berømte veråb over farisæerne, som måske nok kunne siges at være et "Opråb"
til det jødiske folk på Hans tid?

Skulle der dermed være noget særlig nyt eller foragrende ved sådanne
udtalelser for kristne?

Anders Peter Johnsen

Fra : KdCon

Dato : 18-03-03 18:39

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message

> [...]
"Opråb"
> til det jødiske folk på Hans tid?
>
> Skulle der dermed være noget særlig nyt eller foragrende ved sådanne

Anders Peter Johnsen

Næh.... Jesus Jensen

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 18-03-03 18:45

Kurt wrote:
> Når du dør så slukkes lyset bare .

Ikke alle behøver at afvente døden, for at det sker.

PEJ
--
Remove MAIL from my email-address when replying.
Enlevez MAIL de mon adresse électronique pour me contacter.

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-03-03 19:05

Poul Erik Jørgensen <JR@MAIL.aalborghus.dk> skrev:

> Ikke alle behøver at afvente døden, for at det sker.

En yderst relevant kommentar