HASTER!!! Bagetid for ris/æggeting i ovn
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 16-03-03 18:01

Jeg har inviteret til restemiddag i aften efter gårsdagens græske middag for
familien og har pisket fire æg sammen med lidt mel og mælk, blandet det
sammen med resterne af ris m. vilde + en rest sorte bønner + krydderier og
vil nu smide det i ovnen i en 30*5*5 cm. bageform, men er blevet i tvivl om
hvor længe det skal have.

Har umiddelbart forestillet mig ca. 45 min ved 200 grader, men er meget i
tvivl om hvorvidt risene så får for meget.

Nogen der har et hurtigt bud?

Mvh Mads

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-03-03 18:18

Mads Thorning Pedersen skrev:

> Har umiddelbart forestillet mig ca. 45 min ved 200 grader, men
> er meget i tvivl om hvorvidt risene så får for meget.
>
> Nogen der har et hurtigt bud?

Jeg tror såmænd ikke at risene får for meget på 45 minutter. Hvis man
laver engelsk "rice pudding", så kan det osse snildt tage tre kvarters
tid i ovnen før den er færdig - og rice pudding består af mælk, ris,
sukker, smør og muskatnød.

// Klaus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-03-03 18:29

Jeg skrev:

> Jeg tror såmænd ikke at risene får for meget på 45 minutter.

Hov, jeg glemte at skrive at jeg måske nok ville skrue varmen ned
på en 175-180 °C. Risene bliver efter min mening bedre hvis de
får lov til at bage i lang tid ved svagere varme, og man kan altid
give dem et øjeblik under grillen når de er færdige, hvis man
gerne vil have brunt skind på toppen.

// Klaus

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 16-03-03 22:45

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> skrev i en meddelelse

> Hov, jeg glemte at skrive at jeg måske nok ville skrue varmen ned
> på en 175-180 °C. Risene bliver efter min mening bedre hvis de

Det ser jeg så først nu

Anyway, det endte med at risene fik sådan noget i retning af en time og lidt
til, hvilket var lige tilpas. Nu har jeg en fin ris- og ægting jeg kan skære
i skiver til min madpakke Fantastisk hvad man kan få ud af rester når
man er lidt kreativ....
Mvh Mads