Bedste metode til skift af simmering !
Fra : Morten Juel

Dato : 16-03-03 16:38

Hejsa Alle

Hvordan skifter man nemmest en simmerring, det er den ved drivakslen der er
utæt.. gode råd modtages med kyshånd.

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Bent F.

Dato : 16-03-03 16:46

Morten Juel wrote:
> Hejsa Alle
>
> Hvordan skifter man nemmest en simmerring, det er den ved drivakslen
> der er utæt.. gode råd modtages med kyshånd.

Pil den gamle ud, sætte den nye i....

Ej, kunne ikke lade være... held og lykke...

mvh Tommy Fer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-03-03 16:58

"Bent F." wrote:

> Pil den gamle ud, sætte den nye i....
>
> Ej, kunne ikke lade være... held og lykke...

Det kan gøres endnu nemmere. Kald på naboen.

Man kunne jo også bore et lille hul i den gamle. Pløje en galopskrue i og
trække den ud med en endebidetang.

Ib Jakobsen

Fra : Henning

Dato : 16-03-03 17:44

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse news:b525hu$su4$1@sunsite.dk...
> Hejsa Alle
>
> Hvordan skifter man nemmest en simmerring, det er den ved drivakslen der er utæt.. gode råd modtages med kyshånd.

Generisk beskrivelse for Suzuki:

Tag det forreste kædehjul af. Fjern bøsningen, der sidder bagved (Den skal måske skiftes pga slid fra simmerringen). Fjern låseplade. Vip simmerringen ud. ...

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Armand

Dato : 16-03-03 20:45

Henning <henning@see.sig> skrev i en

> [...]
måske skiftes pga slid fra simmerringen). Fjern låseplade. Vip simmerringen

Og er der ingen låseblik er det med sikkerhed fordi at pakdåsen istedet har
en kant udvendig, der matcher i motorblokkens sæde => motorblokken skal
skilles for at få pakdåsen fri!
At købe pakdåsen inden adskillese er jo meget naturligt, så vurdér lige
udformningen når du har den i hånden og se om man bør kunne trække den
siden-ud eller ej!!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-03-03 22:27

> Og er der ingen låseblik er det med sikkerhed fordi at pakdåsen istedet
har
> en kant udvendig, der matcher i motorblokkens sæde => motorblokken skal
> skilles for at få pakdåsen fri!

Ikke altid, faktisk. På mange off-roadere kan cimmeringen skiftes udefra
(altså uden adskillelse), men der er ikke noget til at låse den fast.
Pasningen i motorblokken er nok. Jeg plejer at jokke en syl godt ind i
cimmeringen, og så vride den ud. Men jeg er også ret doven...

Rittig

Fra : Morten Juel

Dato : 16-03-03 22:55

Jeg plejer at jokke en syl godt ind i
> cimmeringen, og så vride den ud. Men jeg er også ret doven...

oki mange tak for jeres ideer så er det jo bare med at komme igang

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-03-03 09:51

> har
>
> Ikke altid, faktisk. På mange off-roadere kan cimmeringen skiftes
udefra
> (altså uden adskillelse)

Det gælder også nogen rotax motorer (aprilia) Det giver noget svineri
når sådan en simmering hopper ud under kørsel ....

/A

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 19-03-03 20:52

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Det gælder også nogen rotax motorer (aprilia) Det giver noget svineri
> når sådan en simmering hopper ud under kørsel ....

Jep det samme gælder på en RD. Der hopper den bare ikke ud under
kørsel...

Jens
RD