Problemer med nyt grafikkort
Fra : Benny Krogsgaard

Dato : 16-03-03 12:17

Jeg har købt et grafikkort (GeForce4 Ti 4800SE) og monteret på mit GA-7ZMMC
bundkort. Billedet er underligt allerede under boot og opstart. Jeg har
afinstalleret gammel driver og sat BIOS til AGP. Tidligere grafikkort var
onboard Prosavage S3. Jeg har opdateret BIOS. Når jeg lægger ny driver ind
afbryder XP for enheden på grund af problemer men det er ved et par forsøg
lykkedes mig at læse følgende fejlmeddelelse under konflikter:
Input-/outputområde 03B0-03BB bruges af VIA CPU to AGP controller,
Input-/outputområde 03C0-03DF bruges af VIA CPU to AGP controller,
Hukommelsesområde 000A0000-000BFFFF bruges af VIA CPU to AGP controller.
Hjæææææælp!

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-03-03 12:28

> [...]
> Input-/outputområde 03C0-03DF bruges af VIA CPU to AGP controller,
> Hukommelsesområde 000A0000-000BFFFF bruges af VIA CPU to AGP controller.

1) Du skal ind i BIOS setup og disable onboard grafikkort

2) Fjern viste skærmkort i enhedshåndtering.

3) Efter genstart kan du installere drivere til kortet.

3a) vær opmærksom på at indbygget WINXP driver ikke understøtter
openGL, men det gør nVidias detonator drivere.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Benny Krogsgaard

Dato : 16-03-03 12:46

Onboard grafikkort bliver automatisk disabled når man stikker et nyt kort i
AGP porten, så den obtion findes slet ikke i BIOS...

Fra : dk_sz

Dato : 16-03-03 18:02

> Input-/outputområde 03B0-03BB bruges af VIA CPU to AGP controller,
> Input-/outputområde 03C0-03DF bruges af VIA CPU to AGP controller,
> Hukommelsesområde 000A0000-000BFFFF bruges af VIA CPU to AGP controller.

Har du installeret de nyeste VIA chipset drivere?

/Thomas

Fra : Benny Krogsgaard

Dato : 16-03-03 19:19

Ja, 4-1.

Fra : Navi

Dato : 18-03-03 15:34

"Benny Krogsgaard" <benny@bank.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Input-/outputområde 03C0-03DF bruges af VIA CPU to AGP controller,
> Hukommelsesområde 000A0000-000BFFFF bruges af VIA CPU to AGP controller.

Havde samme problem, da jeg ville installere det grafikkort.
Format c: løste problemet.

Mbvh

Steffen

Fra : Benny Krogsgaard

Dato : 18-03-03 16:27

Grafikkortet er sat i med tom harddisk og XP er så efterfølgende blevet
installeret. Jeg er i tvivl om hvorvidt du er seriøs, men på baggrund af
ovenstående kan man vel sige at jeg har prøvet dit forslag.

Fra : Navi

Dato : 19-03-03 08:52

> Grafikkortet er sat i med tom harddisk og XP er så efterfølgende blevet
> installeret. Jeg er i tvivl om hvorvidt du er seriøs, men på baggrund af
> ovenstående kan man vel sige at jeg har prøvet dit forslag.

Jeg er ganske seriøs. Jeg havde nøjagtig samme problem i win2k og jeg
prøvede alt for at løse det, men intet virkede.
Så kunne det også være lige meget, så jeg valgte at installere windows igen
og så virkede det.

Det skal siges at jeg også prøvede at få det til at virke i XP uden succes.

Så når du nu skriver, at du har prøvet forfra, så har jeg ikke andet råd end
at prøve at smide Win2k ind.

Mvh.

Steffen