Hvilken (frisk) salat til lam?
Fra : Morten

Dato : 16-03-03 12:13

Hej. Jeg skal lave et par lammekøller hvortil jeg vil servere
risotto og en salat. Køllerne tilberedes i ovnen (over laaang tid), og
får en meget kraftfuld smag, nogen forslag til en let/frisk salat
der vil passe til?

Pft.

Morten

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-03-03 12:13

Morten <usenet@kikobu.com> writes:

> [...]
> risotto og en salat. Køllerne tilberedes i ovnen (over laaang tid), og
> får en meget kraftfuld smag, nogen forslag til en let/frisk salat

En salat af hovedsalat og dressing lavet af 1/2 dl letpisket fløde
(lige meget om det er kaffefløde eller piskefløde) smagt til med
eddike og salt.

Meget nem at lave, men det smager godt til kraftigt kød.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : mcloud

Dato : 16-03-03 12:57

"Morten" skrev d. 16-03-03 12:13 dette indlæg :

> [...]
> risotto og en salat. Køllerne tilberedes i ovnen (over laaang tid), og
> får en meget kraftfuld smag, nogen forslag til en let/frisk salat

Jeg vil gerne foreslå flg. salat som jeg selv høster stor anerkendelse
for :

Salaten

600 gr aspargeskartofler
250 gr grønne asparges
200 gr sukkerærter
12-15 sherrytomater
1 rødt salatløg

Dressing

1 dl hakkede friske krydderurter ( basilikum, oregano, bredbladet
persille )
2 fed hvidløg
2 spsk pinjekerner
1 tsk salt
1 knsp cayennepeber
1/2 dl olivenolie
1/2 dl vand

Børst kartoflerne rene i vand. Kog dem i letsaltet vand i 6-8 minutter,
køl dem ned og skær i mindre stykker. Skyl sukkerærterne og kog dem i
letsaltet vand i 3-4 minutter, køl dem ned og lad dem dryppe sig tørre.
Skold og halver tomaterne, hak rødløgene og skær kartoflerne i skiver.
Bland kartofler , sukkerærter, tomater og rødløg i et stort fad. Bland
krydderurter, hvidløg, pinjekerner, salt og cayennepeber og tilsæt olie
og vand, lidt af gangen. Hæld dressingen over salaten.

Jeg håber at du kan bruge denne lækre opskrift
mvh mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders

Dato : 16-03-03 16:06

"Morten" <usenet@kikobu.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> risotto og en salat. Køllerne tilberedes i ovnen (over laaang tid), og
> får en meget kraftfuld smag, nogen forslag til en let/frisk salat

Blade af babyspinat blandet med ærter(friskbælgede i sæsonen, ellers de
bedste fra frost) samt smuldret fetaost.
Det er nemt, friskt og lækkert, og behøver ingen dressing.

Anders