Duer på altan - arghh!
Fra : Peter Haslev

Dato : 16-03-03 11:58

Hvordan holder man nemmest duer væk fra altanen.

Jeg kender rådet om at jage med dem tilpas ofte. Det er dog lidt svært, når
man ikke er hjemme det meste af dagen.

Duerne lægger med jævne mellemrum æg - selv på den bare beton! Det er
efterhånden ved at være irreterende at skulle lave hovedrengøring hver måned
efter duelort mm.

Er der noget man kan placere på altanen(fysisk afskrækning) eller noget
middel man benytte for at holde dem væk!

--
Peter Haslev
M.Sc.E.E in Digital Signal Processing

Fra : Brian Skaarup

Dato : 16-03-03 12:23

On Sun, 16 Mar 2003 11:58:12 +0100, "Peter Haslev"
<haslev@mail1.stofanet.dk> wrote:
>Er der noget man kan placere på altanen(fysisk afskrækning) eller noget
>middel man benytte for at holde dem væk!
Min mor fik fat i en udstoppet rovfugt (tror det var en musvåge) som
hun stillede på altanen - så forsvandt duerne

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 16-03-03 20:34

> Hvordan holder man nemmest duer væk fra altanen.

Jeg skød dem jeg havde, med en kraftig luftpistol, ikke særligt lovligt, men
hvis du rammer dem kan jeg garantere, at de ikke kommer igen....

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Jesper Bach

Dato : 17-03-03 11:52

"Philip Oest Møller" <Philip2022@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Med træ hilsen
>
> Philip Oest Møller
>

> "Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Det hjælper IKKE at jage dem væk (heller ikke 6 gange i timen) jeg taler af
personlig erfaring.
Duer der vil lægge æg, lægger æg, uanset hvad du ellers gør. Det er ikke
sådan at standse livets gang.

Jeg har selv prøvet tågehorn (naboerne kan ikke li' det), vandpistol,
luftpistol (den ku' jeg ikke li'), og 3 rækker fiskesnøre lige over
gelænderet (duerne lærte efter 3-4 forsøg at lande direkte på altanen).

Jeg ville få sat en net af den grønne slags man bruger til jordbærrene, op
foran altanen. Det kan man selv gøre uden større fare for liv & lemmer. Der
er billigt og det virker og man kan tage det ned uden for "sæsonen".

/jesper

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-03-03 15:59

> Jeg ville få sat en net af den grønne slags man bruger til

Det behøver ikke være grønt men et net er også det eneste der har
virket for mig.

/A