Kryptering på fil eller dir. niveau?
Fra : Ole

Dato : 16-03-03 10:48

Er der nogen som kan anbefale et lille og sikkert program som er egnet til
at kryptere enkelt filer eller filer på mappeniveau?
Jeg tør ikke kryptere hele disken, det er kun til enkelte sensitive
personlige notater.

/Ole

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-03-03 10:59

Ole skrev:

> Er der nogen som kan anbefale et lille og sikkert program som er
> egnet til at kryptere enkelt filer eller filer på mappeniveau?

Ja, GNU Privacy Guard: <http://www.gnupg.org/>.

// Klaus

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-03-03 12:09

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Ja, GNU Privacy Guard: <http://www.gnupg.org/>.

Men så skal du selvfølgelig passe på, hvor du lægger den
ukrypterede udgave, så længe du arbejder med en af filerne.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Frans Jensen

Dato : 16-03-03 11:05

On Sun, 16 Mar 2003 10:48:00 +0100, "Ole"
<ole.worm@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
>at kryptere enkelt filer eller filer på mappeniveau?
>Jeg tør ikke kryptere hele disken, det er kun til enkelte sensitive

her er et lille program som kan bruges på både mapper og
enkeltfiler:
http://www.tip.net.au/~njpayne/

--
Der findes to ting, som er uendelige: universet og den menneskelige dumhed.
Og når det gælder universet, er jeg endda ikke helt sikker.

- Albert Einstein -

Fra : Ole

Dato : 16-03-03 18:26

Tak til dem der har svaret..
Jeg har fulgt rådet og installeret Cryptext da dette ser ud til at dække mit
behov bedst.
Ser ud til at være meget nemt at bruge.
/Ole